Het is een half jaar verder. Christel en Nina hebben onderling veel ruzie. Sabrina en Yara hebben het er erg moeilijk mee. Het is bijna kerst. Iedereen is in een vrolijke zweer, omdat het bijna vakantie is, en de musical begint.
Iedereen staat nerveus voordat ze op moeten. De hele musical loopt vlekkeloos. Nu is het stukje dat Uma (Nina) king Ben (Corbyn) heeft ontvoerd. Mel (Christel) Komt hem redden. De zweer op het podium is om te snijden. maar gelukkig begint de muziek.
Nina en Jack staan klaar, en Christel, Zach, Jonah, Yara en Sabrina komen oplopen. Corbyn zit vast gebonden. Aan de zijkant.
Dan begint de muziek. Nina loopt naar voor, richting Christel. Bij de repetities vlogen ze elkaar bijna steeds aan bij dit stuk, en bij de andere stukjes ook.
'Huh, let's get this party started. I swear I'm cold-hearted. There's no negotiation. I'm not here for debatin'. You need some motivation? Just look at Ben's face. Then ask yourself how long you think I'll remain patient. I'll throw him overboard and let him swim with killer sharks. You either hand over the wand or he'll be ripped apart.' Zingt Nina, ze danst rustig bij sommige stukjes. Nina heeft goed geoefend en ze beheerst de choreografie perfect. Christel rolt met haar ogen.
'Now, let's all just be smart. Although for you that must be hard.You'll get your wand. No one has to come to any harm. Don't try to intimidate. Your bark is much worse than your bite. Who's the baddest of them all? I guess we're finding out tonight.' Zingt Christel. Nu dansen ze allemaal mee.
De kant van Uma's crew begint te dansen en te zingen. 'Let's go, bring it on, Better give us what we want. It's the wand for the crown. If you don't, it's going down.'
De kant van Mel beginnen nu te dansen en te zingen, je hoort vooral Mel (Christel) erover heen. 'Let's go, make your move. Peace or war, it's up to you. Give him up and do it now. If you don't, it's going down.'
'We want the wand. Or else the king is gone. Your time is running out. You should really watch your mouth.' zingen de mensen van Uma's kant. Dan kijken Christel en Nina arrogant aan. Ze kijken elkaar aan alsof ze elkaar gaan vermoorden. Ze weten allebei eigenlijk niet goed waarom ze nou eigenlijk boos zijn op elkaar. Want Christel was niet verliefd op Jack, en Nina niet op Corbyn. Maar ze voelden zich verraden en vertrouwen elkaar niet meer.
'Let's go, pound for pound. We're prepared to stand our ground.Put your swords up, put 'em up. It's going down.' zingen Mel en hun kant.
De rest van het liedje kijken ze elkaar nog erg boos aan. Daarna komen de rest van de stukjes. Bij het stuk dat Uma en Mel ruzie hebben om King Ben, maken Nina en Christel echt ruzie. Maar niemand merkt het. Ze denken allemaal dat het geacteerd is.
Na de musical word er een groot applaus gegeven. Er zitten in het publiek veel mensen van van andere scholen, voor stages, in een gebied, of zelfs in een ander land. Ze lopen allemaal het podium af, en geven elkaar knuffels. Behalve Christel en Nina. Jack en Corbyn. Nina geeft Corbyn ook geen knuffel, en Christel Jack niet. Iedereen zucht, ze hadden gehoopt dat ze tegen deze tijd wel weer vrienden waren. Maar dat hebben ze mis.
'We gaan met zijn alle wat drinken.' zegt Sabrina. Nina, Jack, Christel en Corbyn zuchten. Maar omdat iedereen mee instemt, gaan ze mee. Als ze bij het cafeetje komen, gaan ze allemaal zitten. Ze nemen een bestelling op, en wachten op hun drankjes.
'Jongens, het ging zo goed.' zegt Sabrina. Iedereen knikt enthousiast,en is het ook. Behalve Daniel, 'Daniel, wat is er?' Vraagt Sabrina dan. 'Nee, niet nu Sabrina.' zegt Daniel. Dan is het helemaal stil. 'Daniel?' Vraagt ze. Iedereen kijkt de twee aan. 'Sabrina. Alsjeblieft. Ik vertel het later.' zegt Daniel. 'Daniel wat is er?' Vraagt Jonah. 'We zien allemaal al een week lang dat er wat is. Als het nog niet langer is.' zegt Corbyn.
'Ik wil de avond niet verpesten.' zegt Daniel. 'Kom op Daniel, vertel het maar.' zegt Jack. 'Ik heb een aanbod gehad. Voor een stage van een half jaar. Bij een muziek studio. Ze willen mij liedjes laten schrijven, en laten uitbrengen. Ook voor de band.' zegt Daniel, Iedereen reageert heel enthousiast. 'Waarom kijk je zo sip?' Vraagt Zach. 'Het is niet hier, niet hier in LA.' zegt Daniel dan. 'Waar dan?' Vraagt Sabrina. 'In Australië.' zegt Daniel, iedereen is stil. Sabrina kijkt naar Daniel. 'Dat is een fantastisch aanbod. Je moet het doen.' zegt Sabrina. 'Een half jaar Sabrina.' zegt Daniel. 'Dit is goed voor jou, en voor de band.' zegt Sabrina dan. 'En wij dan? Redden wij dat wel.' zegt Daniel. Sabrina knikt. 'Ik hou van je Daniel.' zegt Sabrina, het is de eerste keer dat Sabrina dat zegt. 'Ik hou ook voor jou. En geen afstand is te ver, om van je te houden.' zegt Daniel. Iedereen kijkt ze aandachtig aan. Ondertussen zijn er mensen die het gesprek filmen.
'Couple Goals!' roepen meerdere mensen, de gene die er het meest over uit komt is Christel. 'Bel ze op.' zegt Corbyn. 'wat?' Vraagt Daniel. 'Je moet ze gelijk laten weten als je het doet.' zegt Corbyn. Sabrina knikt. 'Hij heeft gelijk.' zegt Sabrina. Daniel knikt,en pakt zijn telefoon. Hij toetst het nummer in, en aarzelt even. Sabrina draait zijn hoofd naar haar.
'Daniel Seavey, je kan dit.' zegt ze. Hij knikt en belt het nummer. Na een telefoon gesprek van tien minuten hangt hij op. 'Ik kan na de vakantie gelijk komen, en hun regelen het met school.' zegt Daniel. Sabrina knuffelt hem gelijk. Iedereen feliciteert hem. Dan drinken ze op hun vriendschap. Ze beloven elkaar dat geen afstand tussen hun vriendschap komt.
JE LEEST
Hi, were twins!
Teen FictionChristel & Sabrina, een tweeling. Met hun vrienden en vriendjes, tweeling zijn is leuk toch? De meiden zien er nog geen nadeel in. Totdat ze merken dat ze toch veel met elkaar te maken hebben, zelfde interesses? In jongens? Gaat dat wel goed? Of kom...