11; another dead

12 1 0
                                    

Corbyn kijkt toe hoe Christina met een knal op de grond valt. Alles gebeurd op een rustig tempo. Pas als Sabrina en Yara in Corbyn's oortje schreeuwen wat er gebeurd was, komt Corbyn terug bij bewust zijnde. Hij rent naar Christina en bukt.

'Waar is Christel?' Vraagt hij paniekerig. 'je zult haar nooit vinden, want ik ben de enige die haar weet te vinden. Oja, ik wist al van jou plan af Corbyn. Als je Christel niet vind binnen een uur ongeveer, tja, dan is ze net zo dood als mij.' zegt Christina, en ze legt haar hoofd neer. Corbyn voelt snel als haar hart nog klopt. Maar als ze voelt, merkt hij het al. Ze is dood, haar ademhaling is gestopt. Corbyn raakt in paniek. Hij pakt snel zijn telefoon. Hij belt Yara. Dan beginnen de meiden te lachen, omdat ze via het microfoontje kunnen praten. Corbyn realiseert dat en legt zijn telefoon weg.

'Meiden Serieus nu. Christels leven is in gevaar, en wij moeten haar vinden voordat ze straks echt dood is.' zegt Corbyn snel. De meiden stoppen met lachen, en gaan onderzoeken waar ze zou kunnen zijn.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
A MONTH AGO
Christel opent haar ogen pijnlijk. Ze kijkt om haar heen, maar helaas. Het is pikdonker. Het enige wat ze kan doen, is gaan voelen. En goed luisteren naar de achtergrond geluiden. Het is ongeveer een maand geleden dat ze voor het laatst Stefan en Sofia in haar armen heeft gehad, en ze kan de dag niet eens herinneren dat ze Corbyn zoende. Ze mist haar familie en vrienden. Zouden die überhaupt haar wel zoeken. of zouden ze de hoop al hebben opgegeven. Christel zucht. Dan voelt ze de plek waar ze ligt, waarvan ze mogelijk vermoed dat het een glazen bak is. Dan voelt ze een grote plas water over haar heen.
Christels hart begint sneller te kloppen, ze begint in paniek te raken. Ze kijkt omhoog. Maar veel ziet ze niet.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Sabrina, Corbyn, yara, en ondertussen Nina, Jack, Zach, Jonah en Daniel zoeken naar mogelijke plekken. Ze volgen Christina op camerabeelden maar omdat ze niet precies weten wanneer het nou eigenlijk gebeurt was is het vrij moeilijk.                 

Maar dan hebben ze iets, ze rijden verdeeld in drie groepen naar de mogelijke locatie. Het is een verlaten huis, midden in de rimboe. Het is al laat. 00:05 als ze aankomen. Het was namelijk een stuk tijden. En het zoeken naar een plek duurde verschrikkelijk lang.

Als ze der aankomen, sprint Corbyn de auto uit. Jonah die de auto bestuurd parkeert snel de auto. De rest doet hetzelfde. Daniel, Zach, Jack, Jonah, Malia, Nina, Yara en Sabrina rennen achter hem aan.

Het huis is helemaal leeg, daar komen ze achter nadat ze hem helemaal door gerent hadden. Dan valt Corbyn door de grond. Iedereen schrikt, en kijkt om zich heen. Dan ziet Sabrina een deur, ze opent het. 'JONGENS EEN TRAP NAAR BENEDEN!' Schreeuwt ze. 'SABRINAA!!' Roept Corbyn. Jonah en Jack rennen langs Sabrina naar beneden. Sabrina gaat schuilend achter Daniel staan.

Zach pakt de hand van Malia vast, en kijken elkaar aan. De spanning in Malia groeit. Haar handen trillen.

Jonah en Jack rennen de trap af. Ze zien Corbyn op de grond liggen. Jonah bukt en kijkt als alles goed gaat met Corbyn.

'CORBYN? JONAH? JACK?' Schreeuwt Sabrina naar beneden. 'JA! HIJ LEEFT NOG!' Schreeuwt Jack. 'JACK!' Zegt Jonah.

'IS CHRISTEL DAAR?' Schreeuwt Sabrina vragend naar beneden. Corbyn staat op. Hij ziet een bak. Een grote glazen bak. Vol met water. Hij kijkt op zijn horloge.

00:10

Dan ziet hij een hand. Tegen het raam. Hij sprint erheen. Jonah en Jack zien dan een lichaam in het water.

'ZE IS HIER!' Schreeuwt Jack. 'HOE IS HET MET HAAR?' Schreeuwt Sabrina. 'SABRINA.....VOLGENS MIJ-' schreeuwt Jack. Corbyn legt zijn hand op de bak. Hij slaat er door heen.

Christel's lichaam verschijnt, Corbyn vangt haar nog maar net op. Ze is zeiknat. Corbyn rent naar boven. Op een bank legt hij Christel neer.

Ze ademt niet. 'Sabrina.... ik denk dat ze dood is....' zegt Corbyn dan. Er rolt een traan over zijn wang. Hij probeert mond op mond beademing. Dat werkt niet. Hij probeert te reanimeren. Het lukt niet.

'Corbyn ik denk dat je moet stoppen!' Zegt Sabrina huilend. Ze is ondertussen op de grond gezakt. Daniel houd haar vast. Maar Corbyn luistert niet.

Hij probeert het nog eens.

En nog eens.

En nog eens.

En dan....

Christel's hart begint te bonzen. Ze vliegt overeind.

'Christel!!' Zegt Corbyn. De tranen vliegen over zijn wang. Hij knuffelt Christel. En houd haar stevig vast. Sabrina komt erbij liggen. En houd Christel vast.

Hi, were twins!Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu