Jack staat voor de kamer van Nina. Haar ouders zijn ondertussen aangekomen in het ziekenhuis. Op dit moment is er een psycholoog in haar kamer, met de dokter. Niet dat dat gek is, omdat Nina in reed op Christel, en daardoor ze allebei in het water lagen. Bijna dood gingen.
Het valt mee met de schade die Nina heeft. Ze heeft een hersenschudding en door de klap die ze maakte met de auto heeft ze haar rug gebroken. Ze is wel bij bewustzijn. Ze moet de psycholoog uitleggen wat er gebeurd is, maar ze heeft niet meer gezegd dan haar naam. Dan mogen haar ouders erbij. Daar zegt ze ook niks tegen. Ze staart recht voor zich uit. Daarna mag Jack binnen komen, ze hopen dat hij wel met haar kan praten. Als hij binnen komt, geeft hij haar een kus op haar voorhoofd. 'Ik hou van je Nina.' zegt hij. Maar ze zegt niks terug. Jack zucht. 'Ik ben hier als je me nodig hebt, en als je wilt praten.' zegt Jack. Dan moet hij haar kamer verlaten. op de gang komt hij Yara, Jonah, Malia, Zach, Daniel, Sabrina en Corbyn tegen.
'Hoe gaat het met haar?' Vraagt Sabrina. 'Ze praat niet, ze denken dat ze door gedraaid is.' zegt Jack. Hij heeft tranen in zijn ogen. 'Ik heb haar nog nooit zo gezien.' zegt Jack. 'Hoe bedoel je?' Vraagt Yara, ondertussen slaat Corbyn een arm om Jack heen. 'Ze keek levenloos voor zich uit.' zegt Jack. Ze geven elkaar een knuffel. 'Hoe gaat het met Christel?' Vraagt Jack. 'Het gaat prima, gekneusde rug, en een hersenschudding. Maar ze verwachten dat ze uiteindelijk weer opstaat en danst. In tegendeel tot Nina.' zegt Sabrina. 'Die zal nooit meer dansen waarschijnlijk.' zegt Jack. 'Gelukkig houdt Nina van genoeg andere dingen en danst ze nog niet zo lang.' zegt Yara. 'Ja, ze begon het net leuk te vinden.' zegt Jack. 'En te kunnen.' Lacht Corbyn. 'Misschien moeten wij ook onze rust gaan pakken.' zegt Yara. Iedereen knikt. 'Ik blijf vannacht hier, voor als ze niet kan slapen.' zegt Corbyn, 'Ja, ik blijf hier bij Nina. Gelukkig liggen Christel en Nina dicht bij elkaar. Dus ik heb Corbyn.' zegt Jack. Iedereen knikt. 'Bel me als er iets is.' zegt Sabrina. Corbyn knikt. 'Jij ook Jack.' zegt Sabrina hij knikt ook. Dan lopen ze weg, Corbyn staat op. 'Koffie?'
Jack knikt, Corbyn loopt naar de koffie apparaat. Hij komt terug lopen met twee bekertjes koffie. Ze kletsten wat, en dan loopt er een zuster langs. Ze loopt naar de balie. Corbyn luistert het gesprek af. 'Christel Martin is weer wakker, ze vertelde dat ze niet kon slapen.'
Corbyn staat op en loopt naar de zuster toe. 'Hoi mevrouw, ik ben het vriendje van Christel Martin. Ik hoorde perongeluk u gesprek dat ze niet kan slapen.' Zegt Corbyn. 'Fijn, kunt u mee lopen?' Vraagt de zuster. Hij knikt en loopt achter haar aan. 'Kunt u haar asjeblieft kalmeren.' Zegt de zuster. Corbyn knikt en de zuster loopt weg. Hij opent de deur. Christel kijkt bang naar de deur. Hij zet het licht aan. 'Hey lieverd.' Zegt hij. Christel kijkt opgelucht.
'Corbyn.' Zegt ze. Ze gaat rechtop zitten. Corbyn geeft haar een knuffel. Ze schuift op en maakt plaats voor Corbyn. Hij gaat naast haar liggen. Christel gaat dicht tegen hem aan liggen. 'Ik ben bang Corbyn.' Zegt Christel. Hij knikt. 'Je hoeft niet bang te zijn, ik ben hier bij je en bescherm je.' Zegt Corbyn. 'Ik ben bang dat er wat gebeurd met Nina. Ze keek zo-' maar ze word onderbroken. 'Christel, Jack is bij Nina. Het komt goed met haar. En jij moet ook rusten.' Zegt Corbyn. Ze knikt. Dan valt ze in slaap. Even later komt de zuster binnen en ziet dat ook Corbyn is slaap is gevallen.
Dan belt ze Mevrouw Martin.
'Hallo mevrouw Martin. Ik ben de nachtdienst in het ziekenhuis op de afdeling waar u dochter Christel Martin ligt. Ze kon niet slapen, en haar vriendje kwam langs. Hij mocht haar kalmeren, en nu slapen ze.' Zegt de zuster. 'Kunt u me een foto maken voor mij, en Dankuwel dat u het meldde maar laat ze maar slapen.' Zegt mevrouw Martin.Dan loopt de zuster langs Nina's kamer. Ook Nina is wakker, ze zit op haar bed en staart voor zich uit. De zuster loopt de gang op. En ziet Jack zitten. 'Meneer Avery?'
Hij kijkt op en staat op. 'Ja dat ben ik.' Zegt Jack. 'Je mag van mij, omdat ik in een goede bui ben, mag je bij Nina langs.' Zegt de zuster. Jack kijkt vrolijk en loopt de kamer in. 'Hey Nien.' Zegt Jack. Ze zegt niks, en reageert niet. Hij gaat naast Nina zitten op het bed.
'Ik hou van je Nina.' Zegt Jack. 'Jack...' zegt ze zacht na een tijdje. 'Nien?' Vraagt hij. 'Ik hou ook van jou.' Zegt Nina. 'Je praat weer.' Zegt Jack. 'Ze gaat me nooit vergeven.' Zegt Nina, de tranen stormen over haar wangen. 'Waarom deed je dat?' Zegt Jack. 'Het is alsof alle woede van mijn leven omhoog kwam, en ik kon niks anders dan schreeuwen en boos worden. Er knapte iets in me.' Zegt Nina. 'Het komt wel goed Nina.' Zegt Jack.
'En als het niet zo is? Straks moet ik naar een gekkenhuis. Ik reed letterlijk in op mijn beste vriendin. Ze had wel dood kunnen zijn.' Zegt Nina. 'Ja maar dat is ze niet, bovendien had jij ook dood kunnen zijn. En jij bekeert je slechter dan zij.' Zegt Jack. 'Ze gaat me noot vergeven. En ik meende het niet eens. Ik heb mijn vriendschap verpest. Niet zij.' Zegt Nina. 'Het komt goed tussen jullie. Jullie houden van elkaar.' Zegt Jack. Ze schudt haar hoofd.
'Nee Jack. Ik heb het verpest.'
JE LEEST
Hi, were twins!
Teen FictionChristel & Sabrina, een tweeling. Met hun vrienden en vriendjes, tweeling zijn is leuk toch? De meiden zien er nog geen nadeel in. Totdat ze merken dat ze toch veel met elkaar te maken hebben, zelfde interesses? In jongens? Gaat dat wel goed? Of kom...