18 HATI PEDASS!

3.2K 252 42
                                    


8.30 p.m

Nadra membalas renungan mata Darris. Sebelum berpaling setelah sedar tentang ketelanjuran matanya. Darris turut memegang tengkuknya.

"Sorry kalau kau tak selesa" Darris memaparkan wajah serba salah.

"It's okey" Nadra melemparkan senyuman nipis. Lagipun tempat letak kereta tu terang, ramai orang.

"Lepas ni kau nak terus balik ke?" Soal Darris sambil berdiri di sisi kereta Nadra. Kereta mereka parking sebelah-sebelah.

"Ha ye la, nak pergi mana lagi malam-malam macam ni" Nadra tersengih kejap.

"Jom dinner, aku belanja". Nadra memandang wajah Darris yang bersungguh-sungguh.

"Ala, lapar memang lapar. Tapi aku tak berani la nak balik rumah kalau dah lebih pukul 10. Lampu rumah pun aku belum hidupkan" Nadra menolak dengan cara lembut.

"Takpe, nanti aku teman" Darris masih bersungguh.

"Kalau macam tu aku call mak aku kejap" pamit Nadra. Darris sudah tersenyum lebar.

"Assalamualaikum Mak"

"Erm, Nad nak keluar makan dengan Aris boleh?"

"Okey"

"Baik Mak, ye Nad tahu".
Nadra menyimpan semula handphonenya di dalam beg silangnya.

"Jom, nak makan dekat mana?" Soal Nadra sambil menaikkan keningnya.

"Kau la suggest, aku dah lama tak lepak Batu Pahat. So, tak tahu tempat mana yang function sekarang ni".

"Erm, makan dekat Parit Sulong jela. Nanti aku boleh balik sendiri kau tak payah hantar sebab dah dekat" cadang Nadra.

"Ha okey juga tu, lama dah tak datang Parit Sulong". Darris terus berlalu masuk ke dalam keretanya manakala Nadra sudah selamat menghidupkan enjin kereta.

🌼🌼🌼🌼

Warung tepi jalan menjadi menjadi pilihan mereka. Waktu hujung minggu memang ramai pengunjung di warung itu terutama remaja-remaja. Maklumlah hari minggu.

"Erm, mee bandung dia masih sedap macam dulu" Darris menayangkan wajah nikmatnya. Nadra hanya tersenyum manis.

"Biasa la tu menu kampung, takdenya nak ubah-ubah resepi turun-temurun nenek moyang dia" balas Nadra sebelum menghirup air limau aisnya.

"Erm, betul juga tu. Tapi Parit Sulong ni kira maju la. Still ramai orang even dia dekat kawasan kampung, lepastu semua benda boleh cari dekat sini" puji Darris.

"Tengoklah tempat siapa" Nadra menayangkan riak wajah bangganya. Darris pula sekadar beriak tenang.

"Erm, macam mana kes Puan Sri Aminah dengan Dato Fuad? Ada perkembangaan apa-apa tak?" Soal Nadra dengan riak wajah ingin tahu.

"Macam biasalah, tapi aku malas nak ambil port. Sebab, makin dilayan makin menjadi-jadi. Wartawan pun layan je, sama-sama naik" Darris memaparkan raut wajah bengangnya.

"Tu la kau, siapa suruh handsome-handsome kan dah ramai peminat. Tu yang wartawan pun ramai nak tahu perkembangan" Nadra mencebik.

'Saya salah satu peminat awak tau abang idola. Hikss'

"Buat apa ramai peminat kalau kau bukan salah seorang daripada diorang" Darris tersenyum di sebalik straw. Nadra sudah memalingkan wajahnya. Cover segan boskur!

Darris Arrayan Where stories live. Discover now