Sejak peristiwa Darris 'ajak kahwin' minggu lalu. Nadra langsung tidak menunjukkan muka di hadapan Darris."Bosannya takde Ros, kalau ada dia boleh la masak sama-sama, borak-borak" cebik Datin Ramona.
Actually Nadra dah duduk dekat rumah dia balik. Sebab Zaqeel pun dah kena tangkap so tiada gangguan lagi.
"Biarlah dia" mata Darris masih fokus ke arah skrin laptopnya. Malas nak masuk office.
"Kamu berdua gaduh ke?" Datin Ramona mengecilkan matanya. Darris menghirup white coffee di sebelahnya sebelum menjawab soalan mummynya.
"Mana ada gaduh". Darris memandang wajah mummynya sekilas sebelum kembali memandang skrin laptopnya. Tumpuannya sedikit terganggu.
"Kalau mummy dapat tahu kamu berdua gaduh, siap Aris".
"Aikk, kenapa Aris je yang kena". Laptop jenama apple itu ditutup dan tumpuannya sekarang sepenuhnya untuk mummynya.
"So betullah Aris gaduh dengan Rose?" Datin Ramona mengecilkan matanya. Darris tersenyum hambar.
"Kita orang tak gaduh la, dia tenangkan diri je tu".
"Ha, Aris buat apa dekat dia sampai kena tenangkan diri? Aris jangan buat yang bukan-bukan ya, Rose tu calon menantu mummy tau" panjang lebar Datin Ramona membebel.
"Ish mummy ni. Aris ajak dia kahwin je". Membulat mata Datin Ramona.
"Hah? Dia setuju tak? Alahai korang ni dalam diam kan. Ha Aris, dia jawab apa? Ish bilanya Aris melamar dia ni kenapa baru bagitahu mummy" Datin Ramona mencembutkan wajahnya.
Darris mengambil kusyen kecil di sebelah mummynya lalu diletakkan di pangkuan Datin Ramona kemudian kepalanya dilabuhkan di situ.
"Aris tak rancang pun, tapi dah terlepas cakap. Jadi teruskan je la" mata dipejamkan rapat beserta senyuman hambar.
"Mummy doakan yang terbaik untuk anak mummy yang kacak ni".
"Thanks mummy, erm mummy petang ni Aris nak keluar kejap tau".
"Nak pergi mana?"
"Somewhere la. Rahsia" Darris tersenyum senget.
"Jangan buat yang bukan-bukan eh. Kalau mummy tau Aris buat yang bukan-bukan, mummy cubit-cubit muka Aris"
"Don't worry la mummy"
💀💀💀
Nadra mengerutkan dahinya. Mesej yang diterimanya minggu lalu agak merunsingkan kepalanya. Sudah seminggu nombor itu menganggu harinya. Serabut! Satu, satu masalah datang. Abang idola melamar! Stranger chat acah kenal lama lagi.
"Runsing paletak gua" Nadra merenung chat yang diterimanya minggu lalu.
From: 017*******
Hai Aurose, still remember me? Makin cantik you sekarang.From: 017*******
Kalau tak keberatan, saya nak ajak awak jumpa lah, awak pun tak pernah nak jumpa saya kan. Esok dekat Starbuck, saya tunggu.To: 017*******
Awak ni siapa? Kita pernah kenal ke? Mana dapat nombor? Awak salah nombor kot."Okay chill Nad, settle slow-slow" Nadra menanti balasan daripada pemilik nombor itu.
YOU ARE READING
Darris Arrayan
Lãng mạn"Wei, tadi aku lalu sebelah abang idola wei, Ya Allah hensem gilerrrrr!" -Nadra Aurose. "Kau ni, asal jumpa aku je cakap pasal abang idola kau, tapi bila aku tanya kau kata rahsia, cuba cakap siapa nama dia?" -Dellisa Amerda. Nadra Aurose; Bagi gadi...