23 FAMILY TO BE KONONNYA

1.7K 115 19
                                    


"Semalam, diri ini bagai daun gugur lemah tak berkaki tak di peduli, eh berkaki ke bertangkai, ahh lantaklah sukatilah suara gue bukan suara lo" Nadra membebel sendirian sambil mengetuk-ngetuk stereng mini coopernya. Hujung-hujung minggu begini kemana lagi cik Nadra ni merayap kalau tidak ke rumah best friend forevernya si Amerda tu.

"Eee Amerda ni sejak-sejak ada anak, nak angkat call aku pun payah tau, kau sabo jap dakcik nanti onty sampai onty gigit pipi tu, sanggup ye buat mummy awak abaikan onty, dahlah onty ni single, hm" rungut Nadra sambil berulang-ulang mendail nombor Amerda.

"Lantak mu la Mer, aku akan tetap merempuh rumah lo".

Sebelum tiba di rumah Amerda, Nadra singgah ke mcd drive thru untuk memesan beberapa set makanan. Kita sebagai tetamu jangan mengharap tuan rumah sangat, kau ingat tuan rumah tu 24jam ada spare makanan ke untuk tetamu kayak lo, lo lah siapa lagi.

"One two three, youu you memang sangat cute why...-".

"Ish radio ni, dari tadi lagi ni tauu, ni kalau nyanyi kat abang idola mesti dia cakap aku 'gile' lagi, walaupun sakit tapi ngak mengapa, awak tetap abang idola saya, hikhik" Nadra tersenyum gatal sebelum.

"Aikk, Amerda ada buat kenduri ke apa ni sampai dua tiga biji kereta parking ni, patutlah tak angkat call aku, busy rupanya, maaf dakcik onty is overthinking so much tapi onty tetap nak gigit pipi awak, rawr". Nadra menarik break sebelum mengambil phonenya yang diletak diribanya.

"romeooo, save me somewhere i can be alone"

Belum sempat Nadra melog in password phonenya 'Dallisa Amerda hodoh is calling'.

"Ha makcik, baru reti nak call balik keee?".

"Eeee, sorrylah aku busyy, ada apa ni call banyak kali"

"yelakan dah tak boleh call dah"

"Lah sentap pulak dah, kau kenapa ni makcik"

"Aku ada depan gate kau ni, tapi banyak pulak kereta, seram aku nak masuk, aku u-turn dulu ah esok-esok aku datang balik"

"Eh, masuklahh bukan ada sesiapa pun ada parent's aku dengan aunty aku je ni, mai lah 6 ketul je, tak payah nak segan-segan"

"Siapa kata aku segan, sat aku masuk".

Dengan muka tak malu, Nadra mematikan phone dan merapikan diri sebelum mengelog pintu keretanya. Lagi lima tapak sebelum sampai ke pintu rumah Amerda dan Danny, senyuman Nadra melorot dan berganti dengan kerutan.

"Hai" sapaan yang disana dibalas dengan senyuman kerang busuk oleh si Nadra.

"Hai pakcik"

"Darris, bawalah Rose tu masuk ish lama-lama dekat depan pintu tu buat apa, nak dating masuk sini, depan mummy lagi berkat". Suara itu, suara Datin Ramona sebelum bergabung dengan gelak tawa halus daripada seisi rumah.

"Eee, Amerda kata tak ramai, seganlah saya, nah awak ambil ni saya nak balikkk" Nadra menghulurkan kotak mcd kepada Darris. Darris tersenyum nipis.

"Ya Allah, kenapalah ciptaanmu yang seorang ini tersangatlah kacak dimataku"

"Mengada, jom masuk ada mummy aku je dengan parents Merda". Lambat-lambat Nadra mengekori langkah Darris.

"Ni lah bakal menantu I". Membulat mata Nadra mendengar Datin Ramona selamba mengenalkannya sebagai 'bakal menantu' kepada ibu bapa Amerda.

"Ish aunty ni, ada-ada je" Nadra tunduk tersipu malu. Gedik noh ekau ni, padahal dalam hati dah berdisco, mak abang idola kot tu. Huarghhh! nyesal pula acah jual mahal.

Darris Arrayan Where stories live. Discover now