16 AKU JAGA KAU

3.4K 246 11
                                    


Nadra merenung syiling biliknya. Bosan tambah seram kerana hanya dia seorang sahaja yang berada di dalam rumah. Puan Nadia menemani Encik Aidi di hospital. Manakala Nadra pula dipesan oleh Puan Nadia supaya menjaga rumah.

Bukk

'Amboi kat luar tu, bunyi-bunyi pula. Aku tak kacau kau, kau jangan kacau aku eh' cerita-cerita misteri mula terlayar di minda seorang Nadra Aurose.

"Ish nak call siapa ni, kalau call Amerda takut pula menganggu laki bini tu" Nadra mengscroll contact-contactnya.

"Oh no, lupa nak bagitahu Pak Cik tu yang aku tak boleh balik esok" Nadra pantas membuka aplikasi whatsapp.

Nadra
Weiii 😦

Darris
Ya

Nadra
Esok aku tak boleh balik Kl, ayah aku kemalangan. And then, takkan aku nak balik sana pula 😦

Darris
Kemalangan? Teruk ke? 😮

Nadra
Teruk juga. Kepala lutut tergalih, and malam esok nak opreate.

Darris
Oh it's okey, take you time. Takpe, aku boleh handle kes ni. Kau tenang-tenang je dekat sana. Jangan fikir sangat. Take a good rest ☺

Nadra
Thanks wei, sebab memahami.

Darris
No problem👌

Nadra
Okey aku ada lagi satu masalah

Darris
What?

Nadra
Ha, kau jangan offline dulu. Aku kat rumah sorang-sorang ni.

Darris
Kau takut eh 😈

Nadra
Ish, mana ada 😑

Darris
Okey la, aku off dulu. Kau kan dah tak takut 😛

Nadra
Wei, jangan do

Darris
Pergi pakai tudung

Nadra
Asal pula?

Darris
Pakai je la

Nadra
Okey kejap

Nadra mencapai tudung sarung hitamnya yang terletak di kepala katil. Handphone dicapai semula.

Last seen 9.05 p.m.

"Shit, dia off. Kejamnya abang idola ni" keluh Nadra. Baru sahaja tudung sarung di kepalanya mahu dibuka deringan phonennya berbunyi.

Pak Cik Cem is calling.
(Skype)

Nadra tersenyum lebar. Sebelum menekan button accept.

"Hai Mak Cik penakut" sapa Darris sambil tersenyum lebar.

'Ya Allah! Kacaknyaaaa' jerit hati Nadra.

"Hai Pak Cik" Nadra melambai tangan ke arah Darris.

"Ayah kau okey tak?" Soal Darris sambil menongkat tangannya di bawah dagu sambil meniarap di atas katil. Can imagine? How cute do!

"Dia okey, tapi tu la. Lutut dia tergalih. Lepastu tangan dia patah. Ada pendarahan sikit dekat kepala doktor kata kena buat opreation. Aku rasa bersalah giler pasal hal ni" suara Nadra berubah sayu.

"No it's okey, just relaks. Bukan salah kau, ni semua takdir" Darris cuba menenangkan Nadra.

"Kalau aku tak ajak Mak aku pergi bandar, mesti ayah tak keluar. Mesti malam ni kita orang tengah berbual-bual" mata Nadra mula bertakung namun dipaksakan juga bibirnya untuk senyum.

"Ayah kau kuat la, kau pun kena kuat. Kalau kau lemah, macam mana Ayah kau nak kuat" Darris senyum nipis.

"Ya dia kuat, tapi aku pernah nampak dia nangis masetu aku merajuk dengan dia sebab kawan-kawan aku semua ada handphone tapi aku tak ada. Wei jahatnya aku, kejam giler" akhirnya airmata Nadra mengalir.

"Nadra, it's okey. Tapi dia mesti bangga dengan kau yang sekarang. Bekerjaya,tak lupa asal usul and pretty. Kau dah banggakan diorang" Darris tersenyum lebar.

"Sorry do nangis depan kau. Airmata ni ha degil aku kata jangan keluar dia nak keluar juga" Nadra mengelap tubir matanya yang basah.

"Takpe, luahkan je aku ada" Darris tersenyum lebar.

"Aku ngantuk, tapi takut" Nadra akhirnya merendahkan egonya dengan mengaku kebenaran.

"Tidur la, aku jaga kau" Darris tersenyum nipis.

"Macam mana kau nak jaga aku?" Soal Nadra polos.

"Kau pejam mata pastu tidur. I will protect you" Darris membulatkan matanya.

"Sweet talker" Nadra tersenyum nipis.

"Dengan kau je".

"Bye nak tidur" Nadra memejamkan matanya tanpa mengoffkan handphone.

"Goodnight pretty" Nadra tersenyum disebalik pejaman matanya.

TO BE CONTINUE ❤💀

Darris Arrayan Where stories live. Discover now