Daca tot suntem otaku si ne place foarte mult Japonia si traditiile ei, m-am gandit sa ne experimentam si in bucataria lor.Eu una am mancat cateva din mancarurile lor si am ramas muta de uimire deoarece sunt absolut delicioase...Acum sa lasam vorbaria si sa gatim.
Incepem cu o reteta absolut delicioasa pe care si Naruto o iubeste:RAMEN
Ingrediente:2, 5 L supa de pui
2 catei de usturoi mari
2 cepe medii
50 g alge
5 ciuperci mun
2 morcovi
1 ceapa verde
2 pulpe, 2 aripioare de pui
sos soia
sake ( sau vin alb demisec)
taietei rolton
-2 oua fierte tari
3 cm radacina ghimbir sau 1/2 lingurita praf ghimbir
Mod de preparare:
1. Algele si ciupercile se pun 30 de minunte la hidrata in apa rece.
2. Intr-o oala se pun la fiert 2,5 litri de supa pui ( eu am pus 3 piepturi dezosate la fiert pe care le-am scos ulterior),ghimbir, ceapa taiata sozisori, morcovi rondele, algele si ciupercile curatate si taiate in doua.
3. Pulpele si aripioparele de pui curatate si taiate in doua se pun la rumenit in putin ulei de masline, adaugam sos desoia si sake si lasam sa fiarba. La sfarsit adaugam ceapa verde.
4. In oala cu supa se pun la fiert taieteii. Se lasa 15 minute.Supa se serveste fierbinte impreuna cu jumatate se ou fiert si o bucatica de carne. Se asezoneaza cu sare si piper dupa gust.
Urmatoarea reteta este extrem de simpla si poate fi fauta cu ingrediente de la "magazinul din colt".Eu una am incercat si e geniala: Omleta Japoneza
Ingrediente:2 oua
faina
o ceapa
un morcov
jumatate vinata
un ardei gras
un cartof
Mod de preparare: Se curata legumele si se taie in feliute subtiri- julienne
.Se adauga 2 oua, sare, piper si faina cit cuprinde(citeva linguri) pentru a fi un aluat care sa nu curga.
Se ia cate o lingura din compozitie si se prajesc in uleiul incins citeva minute pe ambele parti.
Reteta asta arata prea delicios in poze ca sa nu o prezint:Nikujaga
Ingrediente:cartofi
carne de vită sau porc
ceapa
zahăr
sos de soia
Mod de preparare:Se toacă ceapa, carnea şi cartofii cubuleţe şi se călesc câteva minute în tigaie, după care se adaugă apă aşa încât toate să fie acoperite.
Se adaugă 2 linguri de sos de soia şi 2 linguri de zahăr.
Se pune capacul şi se lasă la fiert aproximativ 20 de minute sau până când este gata carnea.
Am sa inchei cu ceva dulce si bun:Cheesecake Japonez
Ingrediente:100g crema de branza
45g unt nesarat
3 oua
75g zahar
11g amidon alimentar
145ml lapte
tava rotunda cu diametrul de 18cm (*pentru o tava cu diametrul 28cm, dubleaza cantitatile)
Mod de preparare:Unge cu unt tava si tapeteaza-o cu hartie de copt, astfel incat marginile hartiei sa depaseasca 1 cm marginile tavii. Incinge cuptorul la 180°C.
Separa ouale si pune albusurile la congelator cateva minute, pana cand incep sa inghete pe margini. Inveleste crema de branza in folie alimentara si pune-o la microunde cateva minute pana cand devine moale la atingere. (verifica la intervale de 15 secunde ca sa nu o lasi sa se incalzeasca prea tare).
Incalzeste untul la bain marie, adauga crema de branza si amesteca bine. Intr-un bol amestca albusurile de ou si 20g de zahar. Adauga amidonul cernut.
Incalzeste laptele pana aproape sa dea in clocot. Adauga galbenusurile si pune amestecul la baine marie amestecand continuu pana cand incepe sa se ingroase. Toarna acest amestec peste crema de branza cu unt pregatita mai devreme. Amesteca bine.
Bate spuma albusurile cu restul de 55g de zahar, adaugate treptat. Spuma de albus trebuie incorporata incet in amestecul de crema de branza. Toarna totul in tava pregatita.
Aseaza tava cu cheesecake intr-o alta tava mai adanca si adauga apa, astfel incat sa ajunga la 1-1.5 cm din inaltimea tavii de cheesecake. Coace astfel 15 minute la 180C, apoi redu temperatura la 160C si mai coace inca 25 de minute, pana cand capata o culoare galben aurie. Opreste cuptorul si mai lasa prajitura in tava inca 40 de minute.
Dupa ce ai scos prajitura din cuptor, lasa-o sa se raceasca in tava si apoi pune-o si la frigider pana la racire completa. Abia acum poti sa o scoti din tava.
Ei bine,sper ca nu v-am facut pofta.(Prea mare.)