*Scoala in Japonia

701 49 10
                                    

Ei bine in acest capitol m-am gandit sa ne aducem putin aminte de scoala, dar nu de scoala noastra ci a japonezilor.Sa nu stam prea mult la taclale si sa incepem.

 Majoritatea şcolilor operează pe un sistem trimestrial cu începutul anului şcolar în Aprilie. Sistemul educaţional modern a fost pus în aplicare în 1872 modelat după sistemul şcolar Francez ce începea în Aprilie. Anul fiscal în Japonia începe de asemenea în Aprilie şi se încheie în Martie anul următor, e mai convenabil din mai multe cauze. Aprilie este vârful primăverii când cireşii (cea mai iubită plantă a Japonezilor!) înmuguresc, înfloresc, şi este cel mai potrivit moment pentru un nou început în Japonia. Această diferenţă între sistemele anuale şcolare este cauza unor inconvenienţe pentru elevii ce doresc să studieze peste hotare în S.U. O jumătate de an este irosită pentru înscriere şi alt an este irosit la întoarcerea într-o universitate Japoneză datorită necesităţii repetării unui an.

Exceptând primele clase ale şcolii primare, este comună o medie de 6 ore de curs pe zi de luni până vineri, una din cele mai lungi zile de şcoală din lume. Chiar şi după încheierea orelor copiii au exerciţii şi alte teme care să îi ţină ocupaţi. Vacanţele au 6 săptămâni vara şi cam 2 săptămâni pentru fiecare vacanţă de iarnă şi primăvară. Deseori există teme pe durata acestor vacanţe.

Fiecare clasă are propria sală de clasă fixă unde elevii fac toate orele, execptând orele de practică şi orele de laborator. În timpul educaţiei de bază, în cele mai multe cazuri, un professor predă toate materiile la clasă (asemenea unui învăţător). Datorită creşterii rapide a populaţiei de după cel de-al II-lea Război Mondial, numprul elevilor într-o clasă obişnuită de şcoală primară şi juniorat depăşea la un moment dat 50, dar acum este menţinut sub 40. La şcolile primare şi junioratele publice, prănzul (kyuushoku) este oferit de un meniu standard, şi este consumat în aceeaşi clasă. Aproape toate junioratele le cer elevilor să poarte uniformă (seifuku).

O mare diferenţă între sistemul educaţional Japonez şi cel American este că cel American respectă individualitatea pe când cel Japonez controlează responsabilităţile individului observând regulile grupului. Aşa se explică mentalitatea comportamentală de grup a Japonezilor.

Mie chiar mi-ar placea sa traiesc in Japonia...desi stiu ca nu se va intampla niciodata.Voua care program scolar vi se pare mai adecvat, cel din Romania sau cel din Japonia?

Otaku ModeUnde poveștirile trăiesc. Descoperă acum