Anul nou este sărbătorit cu mare fast la japonezi (curățirea casei, mâncăruri tradiționale), casele fiind decorate la intrare cu ramuri de brad sau pin (kodomatsu), bambus, ferigă, semnificația fiind una a fericirii și vieții îndelungate. Se mai împletesc frânghii din pai de orez (shimenawa) pecare se prind portocale sau mandarine.Ultima zi din an este o zi de pelerinaj la templele budiste. Nimeni nu doarme…La Tokyo, 108 clopote vestesc plecarea anului vechi.
Japonezii își plătesc datoriile și beau un lichior dulce (otoso) și cunoscuta băutură extrasă din orez, sake. Se fac turte mici ovale din aluat de orez (mochi) sau din făină de orez (osonai) și se mănâncă peste crud (sashimi). Copiii primesc daruri (otoshidama), femeile poartă kimonouri și totul este învăluit într-o mare bucurie.
Anul Nou reprezintă una dintre cele mai importante sărbători și se sărbătorește până pe 7 ianuarie, când japonezii se întorc la lucru.
O altă sărbătoare este cea din 3 martie, numită Sărbătoarea fetițelor sau a păpușilor, originea ei fiind din China și consta într-un ceremonial de puirificare prin care oamenii își lepădau păcatele imaginând figurine ce se aruncă în apele râurilor după ce li se destăinuiau păcatele. Se spunea că aceste păpuși erau investite cu puteri magice de inalturare a vrăjilor.
Astăzi, păpușile de ceremonie sunt aranjate de fetițele din casă pe o etajeră cu polițe pictate și decorate cu flori de piersic, sărbătoarea mai căpătând denumirea de Festivalul Piersicilor, fetițele jucându-se cu ele două săptămâni după care se pun la păstrare pentru următorul an.
Pe 9 septembrie este o sărbătoare a crizantemelor când se mănâncă orez, castane și se bea sake cu frunze de crizanteme, dar Marea Sărbătoare a Crizantemelor se sărbătorește la 15 octombrie, kiku fiind cea mai admirată floare a japonezilor.
În privința vestimentației, chiar dacă astăzi japonezii se îmbrăca în haine occidentale, cele tradiționale s-au păstrat la ceremonii, cum este căsătoria sau de Anul Nou, respectiv kimono-ul. Fetițele au veșminte colorate, țipătoare, iar femeile ceva mai închise.
_____________________________
Ei bine, acum ca mai e putin si incepe scoala nu voi mai putea posta asa de des.Acum sunt si eu bococel, iar din pacate intru la 12.Ceea ce inseamna ca cel mai probabil voi posta mai mult in weekend-uri.Chiar si asa va multumesc mult pentru voturi si lecturi.Chiar nu ma asteptam ca am atatea.
A si inca ceva, daca doriti dedicatie la vre-un capitol trimiteti-mi mesaj.