Jag vaknade av att gallergrindarna drogs bort. Jävlar idag sov jag till 10 på morgonen, kanske inte så konstigt för andra men jag vaknar alltid tidigt oavsett vad. Men tydligen inte idag. Jag hoppade ner från min överslaf och väckte Noel."Du måste nog upp om du ska snacka i lur innan lunch" sa jag efter att ha puttat på honom.
Jag gick bort till vasken och började borsta mina tänder då kom Ludwig in i vår cell och Noel hade satt sig upp.
"God morgon" sa Ludde och klappade Noel på kinden och jag drog på mig en tröja.
"Fatta att få knulla brudar igen" sa Ludde med ett flin på läpparna som spred sig till både mig och Noel.
Nu var Noel iväg och samlade information inför kvällen, jag och Ludde satt i vår cell och snackade.
"Jag fattar faktiskt inte att Axel inte åkte in" sa Ludde
"Hah den lilla jäveln"
"Han ska få lite välförtjänt stryk av mig efter att han räddat oss" sa Ludde och knöt nävarna och jag skrattade.
"Du vet att det är nån jävla brud som typ joinat?" frågade jag.
"Ja asså så jävla kefft"
"Ja veet"
"Okej hörni" sa Noel som just kommit in i cellen och satte sig längst en vägg.
"Så här de kommer att parkera en bil på södra sidan där Valter och Nicole väntar på oss. Sen kommer Axel, Marco och Greven ta sig in genom pannrummet och sen till korridoren där och slå sönder väggen." sa Noel och pekade på väggen mitt i mot galler dörren i vår cell.
"Och de måste slå sönder väggen när dörrarna är låsta. Vi måste ha Ludde här inne och hinna ut innan de börjar räkna."
"Men de börjar ju räkna typ 1 minut efter låsningen?" sa Ludwig
"Mmm precis" vad det ända svaret vi fick av Noel innan rösten i högtalarna sa att det var lunch nu.
Det var en väldigt seg dag för det ända vi på insidan kunde göra var att vänta.
"Kej, det är 15 minuter till låsningen" sa Noel när han gick förbi mig som satt med några "polare" och spelade kort. Ja vi spelade kort för det finns fan inte mycket att göra i fängelser. Men snart om 15 min så skulle jag vara ute här ifrån.
"Och.. jag vann" sa Peter, en kille som var jävligt grym på kort, hade snaggat hår och att inne för seriemord. Det ända jag kommer sakna här ifrån är några riktigt lojala människor.
"Dags att gå då" sa Max en kille, med väldigt användbara kontakter som vi använt många gånger för att röka på, satt inne för bankrån och våld mot polisman.
"Ha det bra, hoppas ni kommer ut en dag" sa jag och fick förvirrade blickar av mina boys men jag bara skrattade och gjorde ett sista handslag med dem innan vi gick mot våra celler.
"Är allt som det ska?" sa jag när jag kom in i min cell.
"Yes" sa Noel neutralt men jag såg på honom att han var taggad.
"Ja allt bra" sa Ludde men jag såg att han var nervös.
"Hörni om något går fel, vad fan gör det om 100 år?" sa jag och fick två taggade blickar.
Sen hörde vi hur gallergrindarna stängdes och några sekunder efter det höga smällar i väggen.
YOU ARE READING
Bakom galler - Dante Lindhe
FanfictionJag lovade att jag aldrig skulle få känslor för någon, inte för någon alls. Men den planen fungerade inte när du kom in i bilden. Men det är inte de ända problemet att känslorna började spraka. Nu var du, det finaste jag har, inblandad i allt skit j...