SJU

471 16 0
                                    




Nicole och jag hade varit och handlat och nu ar vi på väg hem. Det var dock bara Nicole som hade gått in då mitt, Noels och Luddes ansikten hade spridits överallt som EFTERLYSTA. Så vi var tvungen att ligga lågt ett tag framöver.

Vi parkerade bilen och klev ur, det hördes röster från se öppna små källarfönsterna så nu borde folket ha vaknat. Vi gick in med matkassarna och så fort jag kom in så hörde jag

"Prettyboiii!"

"Carmelo!" jag gick fram till honom och gav han en bro hug.

"Vi har väntat på dig" sa Ludwig.

"Varför?"

"För du har mat och vi pallar inte berätta om allt som hänt två gånger" sa Valter som redan börjat äta av en risifrutti.

"Han? Det var jag som handlade allting, för ni är efterlysta över hela landet.." sa Nicole innan hon gick mot sitt rum.

"När sticker hon?" frågade jag innan. Nicole hann in på sitt rum, vilket var ett misstag.

"Sticker?!" frågade Nicole argt.

"Hee ja?" sa jag då jag inte förstod varför hon blev så jävla arg.

"Hon sticker inte" sa Carmelo lugnt och jag gav honom en förvirrad blick.

"Jo det är lugnt jag kan sticka imorgon" sa Nicole och smällde igen dörren.

Det var väll ändå skönt att hon sticker tänkte jag men sa det inte till de andra. För de verkade som att alla ville ha kvar henne. Jag tog också en risifrutti och satte mig i en fåtölj.

"Vad är grejen? Vad har du för problem med henne?" frågade Axel.

"Så vi ska bara ta in alla som nån gång hjälp oss, eller jag fattar inte vi har ju inte tagit in någon på typ 4 år?" sa jag då jag inte fatta varför alla försvarade denna brud. Och nu frågade han ju så jag sa vad jag tyckte.

"Hon stannar" sa Greven och det blev tyst. Helt tyst vilket jag inte tror hänt i denna källaren när vi alla var här, med det hände.

"Okeeej, så kan vi få höra om att som hänt" sa Ludde och klappade med händerna på sina knän.

Jag var faktiskt väldigt lättad över att vi bytte ämne och jag förstår inte varför Nicole blev så arg. Jag förstår inte heller varför vi ska behålla henne, jag menar vi har ju inga biljakter inplanerade. Men om vi ska ha någon biljakt kan vi ju alltid kontakta henne igen. Fattar inte vad problemet är, vi har ju liksom bestämt att vi inte tar in någon igen. Inte sen David.

Alla satt i sofforna, utom Nicole då om hon räknas, och de berättade för Noel, Ludde och mig om allt som hänt de senaste året. Vi hade ju hört typ allt det stora över telefon men inte allt.

"Och ni vet Davids farbror Rickard, som äger baren där de har sitt ställe. Han blev mördad i förrgår." sa Axel och jag tappade hakan.

"Ohnej, fack. Man vet inte vem det var eller?" frågade Noel och drog en hand genom håret.

"Nej precis" sa Axel.

"Jaha vad fan gör vi då? För de var väl inte ni?" frågade jag då jag faktiskt inte var säker fast att de sagt att de ska ligga lågt tills vi kom ut.

"Nej det var inte vi, men of course tror de att det var vi" sa Valter.

"Ahh knas, vad ska vi göra?" sa Ludde.

"Tja, asså vi har bara legat lågt dessa dagar, för utom att vi bröt ut er ur ett fängelse. Men alla måste vara på sin vakt och lämna inte källaren utan vapen" sa Axel och alla nickade.

Lite senare på kvällen satte Carmelo på musik och Noel och Greven skulle laga nån middag. Jag satt i soffan med Axel och Valter och höll på att fixa min nya telefon då jag inte haft någon i fängelset, no shit.

"Du borde nog gå och prata men Nicole" sa Valter.

"Varför det?" frågade jag då jag inte hade någon anledning att komma krypande till henne och be om ursäkt.

Men Axel gav mig en blick som jag inte kunde misstolka och det var en du borde göra det här för allas bästa blick. Så jag reste mig och gick bort mot hennes rum. Vad fan ska jag ens säga?

Bakom galler - Dante LindheHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin