Ja, vi låg.Helt ärligt vet jag inte om det betydde något för henne. För mig? Jag skulle nog ljuga om jag sa att det inte var några känslor inblandade från min sida.
Nicole sov nu, fortfarande i min säg då hon upptäckt att Ludde gått och lagt sig i hennes säng. Jag stod i duschen, det var fortfarande tidigt på morgonen så ingen hade vaknat. Jag hoppas innerligt att ingen hade hört våra stön. Det vore otroligt jobbigt om det inte blev någonting alls mellan mig och Nicole och alla hade hört oss hålla på.
Jag stängde av det varma vattnet och klev ut ur duschen. Jag fick snabbt på mig kläder och la håret på plast och gick ut i allrummet.
Nu var jag nästan lite rädd för att hitta en till hand, men idag så var det inte så många händer. Iallafall inte på morgonen. Jag gjorde en kopp kaffe, svart utan mjölk. Sen satte jag mig i soffan och slog på teven.
Efter ett tag så kom Noel ut nyvaken och slog sig net bredvid mig.
"Sååå?" flinade Noel mot mig.
"Så vad?" frågade jag fast jag fattade vad han menade.
"Du och Nicole? Vad händer?"
Jag svarade honom med en axelryckning och gick mot köket.
"Men hallå? Vi lämnar er en förmiddag och när vi kommer tillbaka är ni båda fett konstiga. Sen samma dag åker in iväg och är borta hela natten. När ni kommer tillbaka från jag vet inte vad så går ni och lägger er tillsammans. Tro mig man behöver inte vara proffs för att lista ut vad som händer mellan er" sa Noel argt, eller ja om man frågade honom så är den här rösten inte arg vi har bara en vuxen konversation.
"Okej så varför frågar du?" sa jag och gick tillbaka till soffan med ett äpple.
"Men kom igen Dante" sa Noel och suckade "Kan du bara berätta?"
"Ja, jag vet ju fan ingenting så det blir jävligt svårt" svarade jag, denna gången argt.
"Men hur fan känns det?" frågade han och la en hand på mitt knä.
"Bra, men jag vet inte hur hon känner. Jag menar jag känner ju knappt henne som person så hon kan ju va en sån tjej som bara håller på med alla... sen vet jag inte om jag är redo för något nytt" sa jag och det sista kom ut som en viskning.
"Dante, jag ser ju på dig att du gillar henne"
"Ja det fattar ju jag också, men det är ju liksom inte bästa timingen nu. Jag mernar vi får hotmedelanden efter hotmedelanden från David. Och jag skulle aldrig klara.." sa jag men det sista fick jag inte fram.
"Du ska aldrig behöva gå igenom det igen och vi finns alltid här om du vill prata. Men jag tror det bästa för dig är att gå vidare nu" sa Noel.
"Jag vill bara inte förlora henne också" sa jag tyst.
"Du är ju så jävla töntigt kär" sa Noel och gav mig en kram innan han gick till köket för att göra frukost.
Han kanske har rätt ska jag släppa taget nu och försöka med Nicole?
Asså jag tror inte ni förstår hur glad jag blir av att vi läser röstar och kommenterar, tack tack tack ❤️❤️
YOU ARE READING
Bakom galler - Dante Lindhe
FanfictionJag lovade att jag aldrig skulle få känslor för någon, inte för någon alls. Men den planen fungerade inte när du kom in i bilden. Men det är inte de ända problemet att känslorna började spraka. Nu var du, det finaste jag har, inblandad i allt skit j...