Bölüm 10

36K 2K 344
                                    

Resim Ögeday:) 

                                                                                           -&-

Yatmak beni o kadar bunaltmıştı ki okula gitmek istiyordum.Ama babam buna karşı çıkıyordu.

" Gitmeyecek o kadar!" babam yumruğunu masaya sert bir şekilde geçirdiğinde diğerlerine şöyle bir bakış attım.Bu işi zorlamamın tek sebebi Yiğit'in ne olduğunu öğrenmekti aslında.Onu bir kaç gündür görmüyordum.Şimdi hepsi toplanmış bana bakıyordu.Yiğit'in yanında olursam onu çözmeyi başarmak daha kolay olacaktı. Annem ayağa kalkıp babamın arkasına geçti ve yavaşça omuzlarına masaj yapmaya başladı.

" Hayatım sakin ol." Rus aksanı her kelimesinde belli oluyordu. Onun nadiren konuştuğunu görmek beni şaşırtıyordu. Annemle aramızdaki sorun neydi acaba?Bir gariplik vardı.

Babam sitemli bir şekilde " Kızımız delirmiş! Onun için ne kadar endişeleniyorum. O okula gideceğim diyor bana! Hastasın bunu kabullen kızım.Daha geçen gün burnundan kanlar boşalıyordu. Sen değil ben ölüyor gibi hissettim." Dedi.Babamın gözlerindeki babalık hissi ona bir şey dememi engelliyordu. Almira'yı önemsediğini her zaman belli ediyordu ama nedense Almira deli gibi Yiğit'le Uğur'u kıskanıyordu. Ben ne kadar garip bir ailenin içine düşmüştüm.Yutkunup cesaretimi topladım. 

" Evde canım sıkılıyor. Bak hiçbir şeyim yok baba. Bunu atlatmak için belki bir şeylerle meşgul olmalıyım." sesim zayıf incelmiş çıkıyordu.Sesimi daha düz tutup " Bir şey olursa Yiğit var."dedim. Yiğit'i işaret ederken o gözlerini benden kaçırmıştı. Hiç yardımcı olmuyordu.Benimle doğru düzgün konuşmuyordu bile.

 " Hayatım bırak izin verelim. Onu bir kuş gibi kafeste tutmanın anlamı yok. Bırak özgürce uçsun. Belki o hava daha iyi gelecek kızımıza. " annemin her sözüyle babam sakinleşiyordu. Beni desteklemesi iyiydi ama bunu yapması biraz beni şüphelendirmiyor değildi. 

Annem yavaşça eğilip babamın yanağına uzandı. " Hımm yeni tıraş olmuş temiz bir yüz. Ama bugün fazla gergin. Rahatla." Annem babamdan sekiz, dokuz yaş daha genç olmalıydı. Ve babamın aklını çelebilecek güzelliğe sahipti. Bunu gayet iyi kullandığının farkındaydım. Kadınlar diye geçirdim içimden. Babam ayağa kalkıp annemin beline sarıldı. 

" Tamam. Peki. Sizinle uğraşmayacağım.Oktay gereken kayıtları yaptır. Okulun başlamasına az kaldı. " babamla annem yukarı çıkarken babam onu öpmeye başlamıştı. Israrlarımın meyvesini almak beni mutlulukla gülümsetti.Almira'yla bazen aynı düşünceleri taşıyorduk. Gerçekten o oda da bana fenalık gelmişti.

" Babam yine annem kandı. Ne var bu kadınlarda anlamıyorum." Egemen yüzünü buruşturup bunu söylemesi beni daha çok güldürmüştü. 

" Her erkeğin istediği şey bir kadın bulup beraber olmak değil mi?" dedim umursamaz bir tavırla.Dört erkek bu sözümden sonra aptal aptal yüzüme bakmıştı.

" Hastalıktan sonra çok değişti. Bozdu yani. Bozmaz dedik bozdu." Uğur ellerini kaldırmış başını iki yana sallarken diğerleri sırıtmaya başladı. Bu çocuğun mimikleri gerçekten fazla tatlıydı.Garip sözlerini bazen anlamıyordum.

" Neyse ufaklıklar ben sevgilimle buluşmaya gidiyorum. Sakın babama nerde olduğumu söylemeyin.Senin işini dönüşte hallederim Almira." Derken Oktay abim gömleğinin kollarını düzeltti. Demek Oktay abimin bir sevgilisi vardı. Uğur ona dönüp " Senin gibi karizma olmalıyım Oktay abi.Bütün kızlardan hayır cevabı almak canımı sıkıyor. " dedi kendinden emin bir şekilde.

Yiğit kardeşinin omzuna kolunu attı." Bu gereksiz konuşmalarını azaltırsan ve çocuk gibi davranmayı kesersen ..." Uğur gecikmeden cevabı abisine yapıştırmıştı. 

IŞIKHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin