H20

2.2K 82 0
                                    

*Suus POV*

'...Dan zei je dat je me leuk vindt'

Justin zijn mond gaat open, maar hij sluit hem dan weer. Hij blijft in mijn ogen staren zoekend naar de juiste woorden. Als hij niks zegt, sta ik op van de bank.

'Ik heb even wat tijd voor mezelf nodig.' Ik geef Justin even een korte knuffel om te laten merken dat ik wel blij ben dat hij er voor me was. Dan draai ik me om en loop naar de uitgang van het café. 

Ik begrijp er helemaal niks meer van. Justin vindt mij leuk? Joran bedreigt hem? Vindt Joran mij ook leuk? Maar hij zoent met een ander... ik weet het niet meer.

Het uurtje dat we uitval hadden is ook zo weer om. Het is tijd om weer terug naar school te gaan. Anders krijg ik weer boze ouders en misschien weer huisarrest, als ik alweer ga spijbelen..

Ze weten dat ik dat haat. Om alleen thuis te zijn en niks te mogen. Maar één probleem. Ik was met de auto van Joran hierheen gekomen. Nu moet ik nog terug naar school zien te komen.. 

Misschien zijn Lynn en Luna nog in de stad bedenk ik me dan. Ik pak mn iphone uit mijn jaszak en bel Luna. Bijna meteen neemt ze op.

'Heyy Suus! Heeft Joran je al gevraagd?'  vraagt ze plagend

'Ik wil er niet over praten. Ik vroeg me alleen af of jullie nog ergens in de stad waren.'

'Ohww.. Ja we zijn nog bij de kruidvat'

'Oke wacht daar op me. Ik kom eraan'

Ik begin snel te lopen onderweg naar de kruidvat. Gelukkig is die niet heel ver hier vandaan. De regen is gelukkig ook al niet ze erg meer. 

Bij de kruidvat aangekomen zie ik Lynn en Luna al buiten staan. Wanneer ze me zien, rennen ze op me af. 

'Hey wat is er gebeurd? Je mascara is helemaal uitgelopen. Heb je gehuild?' bestormd Lynn mij met vragen. 

'Ik uh.. nee het komt vast door de regen denk ik.' Antwoord ik afwezig. Ze merken vast wel dat ik er nu niet over wil praten. Ze wisselen een vragende blik met elkaar uit, wat ik al wel verwacht had. 

'We moeten weer terug naar school. Kan ik bij een van jullie achterop?' vraag ik dan maar om de stilte te verbreken.

'Ja, uh juist. Spring maar achterop.' Zegt Luna, nog steeds verbaasd over mijn gedrag.

De hele weg naar school terug is het stil. Ongemakkelijk stil. Ik weet niet wat ik moet zeggen en heb er eigenlijk ook niet zoveel behoefte aan. 

Na een paar minuten zijn we weer terug op school. We lopen naar binnen en in de aula aangekomen zie ik Sarah met Louis en Roos met de vriend van Louis. Ze lachen luid. Die hebben duidelijk meer plezier zonder ons.

Ik spreek ze amper meer. Ze lijken ons vergeten te zijn. Ik trek me er verder niet zoveel van aan hoor, maar het voelt gewoon rot als mensen waar je van houdt opeens geen contact meer met je willen, ookal probeer je zo hard ze niet los te laten...

Ik bedenk welke les ik heb en wanneer ik het weet, zou ik meteen weer terug naar huis willen. Ik heb Nederlands. Ja inderdaad, dan zit ik naast Joran.. 

Als ik geluk heb is hij er niet. Wat ik ook weer niet hoop. Als hij er niet is, betekent het dat hij vast met dat ene meisje is. 

Waarom doe ik nou zo jaloers.. 

Lynn en Luna nemen afscheid. Ze moesten nog iets doen ofzo. 

Ik ga maar onderweg naar het lokaal. Nog 3 minuten voordat de les begint. 

Ik loop door de drukke gangen met mensen die allemaal hun lokaal zoeken. Na een paar keer aan de kant geduwd te zijn, heb ik het Nederlands lokaal bereikt. 

Zoals ik al soort van voorspeld had, is Joran er niet. Ook Justin en Luke zijn er niet. Had niet anders verwacht over die 2 maarja. Je weet maar nooit. 

Steeds meer mensen komen het lokaal in en dan komt de docent. Hij sluit de deur en begint de les. 

Het ziet er denk ik best wel triest uit. Aan de ene kant van de klas alles helemaal vol. De midden rij helemaal vol en dan heb je de rij waar ik in zit. Bijna niemand. Alleen wat mensen vooraan, maar om mij heen zit niemand. Dit gaat nog een lang uur worden.. 

Na een half uur, begint de docent met het uitleggen van een opdracht. Een of ander werkstuk die we moeten gaan maken. 

'...En zo gaan we het doen. Je werkt samen met degene naast je. Dat lijkt mij het makkelijkst. Verder mogen jullie het zelf uitzoeken.' Hoor ik ergens door mijn hoofd galmen. Ik ben niet echt aan het opletten. 

Nu moet ik ook nog samen met Joran een werkstuk gaan maken... Ik slaak een diepe zucht. Gelukkig is nu de les afgelopen. 

Het is nu even pauze. Ik ga ergens in de aula zitten en kijk een beetje verveeld op mijn mobiel.

Dan zie ik dat een jongen die ook bij mij in de Nederlands les zat, mijn kant op komt lopen. Hij gaat dicht naast me zitten en bijna met zijn arm om me heen.

'Hey Suus. Heb je niemand om mee samen te werken voor het werkstuk?' Hij kijkt me met een vieze grijns aan.

Ik negeer zijn vraag en blijf naar niks staren op mijn scherm. Hij wordt een beetje chagrijnig en rukt mijn mobiel uit mijn handen.

'Volgensmij vroeg ik je wat' zegt hij nu iets bozer. Hij legt zijn andere hand op mijn bovenbeen.

'Blijf van haar af! Ze heeft al iemand voor dat werkstuk.' Hoor ik voordat ik zelf iets terug kan zeggen of doen. 

Joran staat voor me en hij duwt de jongen van mij af. Hij trekt mijn mobiel uit de jongen zijn handen en geeft hem terug aan mij. 

Ik sta verbaasd te kijken en Joran loopt weer nonchalant weg alsof er niks gebeurd is. 

Hij verdwijnt de aula uit. 

Hij was er wel precies op het juiste moment. En hoe kan hij iets weten over het werkstuk. Hij was niet eens in de les.. 

Justin heb ik ook niet meer gezien. Ik hoop dat hem niks ergs is overkomen.


Super bedankt allemaal voor de 1k reads alweer. Op naar de 2k :D 

vote, like, comment :D

see you again xx





The Badboy's Secret  [ ✔ ]Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu