H10

2.9K 77 8
                                    

*Suus POV*

'We kunnen gaan!' roep ik naar mijn vader. Lynn, Luna en ik zijn helemaal weer klaar om naar school te gaan. Lynn en Luna hebben weer vet leuke kleuren aan. 

Lynn een lichtblauw shirtje met wijder wordende gerafelde mouwen met een zwarte broek met wat gaten en Luna hetzelfde maar dan het shirtje in het lichtroze. Ik ben echt jaloers. 

Waarom ben ik geen tweeling? 

Ikzelf heb een soort leren rokje aan met daarboven een wit shirtje met bloemetjes en wijder wordende mouwen.

Ookal is het bijna winter, deze week wordt het nog wel lekker weer.

We lopen met z'n vieren de voordeur uit en gaan naar de auto. Het is al best wel laat. Gelukkig is het niet heel lang rijden naar school. 

#

'Veel plezier op school!' Zegt mijn vader. Ik geef mijn vader snel een kus en spring de auto uit. 

Samen met Lynn en Luna loop ik richting de ingang. 

We moeten haasten want we hebben Nederlands. Meneer Wittema heeft het ook niet erg met ons te doen de laatste tijd.. 

'Kut we zijn te laat..' Roept Lynn als we de school inlopen en zien dat alle gangen al leeg zijn en er niemand meer te bekennen is. 

Het laatste deel rennen we snel door de gangen. 

Ik zie het nederlands lokaal aankomen. We stoppen hijgend van het rennen voor de deur. Luna pakt de deurklink vast en duwt langzaam de deur open. 

Meneer Wittema kijkt niet op van zijn bureau. We lopen snel met z'n drieën door naar onze plekken. 

Aangekomen bij Joran en zijn vrienden achterin de klas, plof ik neer op mijn stoel naast Joran. Ik kijk hem niet aan. Ik voel me helemaal rood worden. 

Helemaal vergeten dat ik had gezegd dat ik hem leuk vind.. Wat moet ik zeggen als hij er naar vraagt? 

De hele les voel ik zijn ogen op mij branden. Ook Justin en Luke kijken steeds wat ik aan het doen ben. Ik word er gek van..

'Hebben jullie niet iemand anders om naar te kijken? Bijvoorbeeld Mandy daar!' Roep ik naar de jongens en wijs richting Mandy. 

Ze kijkt even op, maar wanneer ik zie dat Joran haar aankijkt, kijkt ze snel weg.

Ik heb ergens gehoord dat Joran haar ook heeft gebruikt voor hij zich met mij bezig hield. 

Joran blijft me aankijken met een doordringende blik en antwoord dan 'Mandy heeft haar beurt gehad.' 

'Nu is het de jouwe.' Maakt Luke grimmig af. 

'We zullen er alles aan doen om je aan onze voeten te krijgen. Niet meer dat vervelende tegengestribbel en 'doen alsof je ons aankan' gedoe.' Fluisterd Joran in mijn oor.

'We zijn tot veel meer in staat dan jij denkt Suus. Je kent ons niet. Onthoud dat.' Zegt Justin als laatste. 

Ik snap Justin echt niet he. Volgensmij probeert hij gewoon aardig te doen en als ik hem mag, verraadt hij mij en gebruiken ze mij net als alle anderen. 

Dat is gewoon de tactiek van hun drie, om mensen in hun macht te krijgen. Aardig doen. Lief doen. Vertrouwen winnen en dan op het hoogste punt toeslaan. 

In dat geval Justin, gaat dat niet bij mij werken. Ik vertrouw je niet zomaar. 

#

De lessen leken weer eindeloos te duren. Gelukkig is het nu nog even pauze. Ik ga onderweg naar de aula. 

The Badboy's Secret  [ ✔ ]Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu