Proloog

5.2K 92 8
                                    

*Suus POV*

~Zondagavond

Het is weer zover. Het weekend is voorbij en morgen weer een nieuwe schooldag. Veel toetsen en huiswerk. Wat een fijn leven zeg... Soms zou ik willen dat alles anders was. Gewoon voor een paar dagen... of een week... of een maand...

'SUUS WIL JE EVEN NAAR BENEDEN KOMEN!' Ik schrik op uit mijn gedachten en spring van mijn bed als ik hoor dat mijn moeder me roept.

Iets te snel loop ik van de trap af,  waardoor ik Moos (onze hond) over het hoofd zie en struikel. Ik kan mezelf nog net opvangen en loop gehaast de kamer binnen. Het gebeurt namelijk niet vaak dat mijn moeder me zo roept, dus zal het wel belangrijk zijn.

Ik zie Jason (mijn broer) en mijn ouders al op de bank zitten. 'Misschien hebben jullie wel het een en ander opgevangen de laatste tijd' begint mijn vader te vertellen. Jason en ik kijken elkaar even aan, maar volgens mij weet hij net zo weinig als ik.

Mijn moeder vervolgt: 'Opa en oma zijn, zoals jullie weten, een jaar geleden verhuist naar het noorden van het land. We hebben besloten om ook een beetje naar die richting te gaan dus...'

'WE GAAN VERHUIZEN?!' roep ik erdoor voordat mijn moeder haar zin af kon maken.

Ik kijk heen en weer van mijn vader naar mijn moeder. Jason zit ook stil voor zich uit te staren, niet wetend wat te zeggen. 'We zullen nog even ons verhaal afmaken.' Gaat mijn moeder rustig verder.

'Opa en oma zijn dus afgelopen jaar verhuist. Een groot deel van onze familie woont ook in die buurt, dus leek het ons wat fijner om ook een beetje daar in de buurt te gaan wonen. We hebben gemerkt dat het gewoon handiger is om een beetje in de buurt te wonen. Daarom gaan we over een week al hier weg.'

Spontaan krijg ik tranen in mijn ogen. 'JULLIE DENKEN ALLEEN MAAR AAN WAT HANDIG IS VOOR JULLIE ZELF!' Boos en verdrietig tegelijk sta ik op en smijt de deur achter me dicht zonder nog iets te zeggen.

Met twee treden tegelijk ren ik de trap op. In mijn kamer aangekomen, laat ik me op mijn bed vallen en sla mijn deken over me heen terwijl mijn tranen hun gang gaan.

Normaal ben ik nooit zo snel emotioneel, maar dit kwam zo onverwacht.. Ik kan er niks aan doen..

'Suus? Mag ik binnen komen?' Ik hoor de zachte en twijfelende stem van Jason. 'Kom maar.' De deur kraakt en hoor dat Jason naar mijn bed komt lopen. Hij komt naast me zitten en trekt het deken langzaam weg.

'Ik vind het zelf ook super lastig dat we gaan verhuizen..' hij slikt even en gaat dan verder. '...Daar in het noorden van het land vinden we vast weer hele leuke nieuwe vrienden. Het komt echt goed!'

Er flits vanalles door mijn hoofd over wat ik hier allemaal heb meegemaakt. Met vrienden, familie, dingen op school en nog veel meer. In deze stad, in dit huis ben ik zelfs geboren! Bij die gedachtes krijg ik weer tranen in mijn ogen.

Antwoorden lukt even niet. Jason heeft het door en slaat een arm om mij heen. 'We gaan er gewoon het beste van maken. Wij samen.'

Dit is het begin van het boek 'The Badboy's secret' Veel lees plezier! :D xx

Ps. Ik heb leuke ideetjes voor dit boek dus blijf lekker lezen. Hierna worden de hoofdstukken langer en heftiger/boeiender 

The Badboy's Secret  [ ✔ ]Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu