*Suus POV*
~Maandagochtend
'Stargazinnggg. I still look up, look up for lovee..' Ik word wakker van mijn wekker en mijn lievelingsliedje Stargazing speelt af. Beter wakker worden dan dit bestaat gewoon niet!
Ik rek me uit en sta op. Het is nu 08:00. De tijd waarop ik vandaag wakker word om me klaar te maken voor school..
Mijn eerste schooldag op mijn nieuwe middelbare school. Gelukkig mogen Jason en ik wat later beginnen zodat we niet in alle drukte zitten en rustig kunnen beginnen.
We zijn pas na de start van het nieuwe schooljaar verhuist, dus dan ben ik de enige nieuwe in de klas.. Het zei maar zo.
In een doos in de hoek van mijn kamer zoek ik een leuk maar niet te opvallend setje kleren uit en loop de gang door naar de badkamer.
Gelukkig is de badkamer al helemaal klaar voor gebruik. Ik douche even snel, kleed me aan en doe een klein beetje make-up op. Mijn tas met spullen staat al klaar en neem hem mee naar beneden. Daar zie ik Jason al aan het ontbijt zitten. Ik maak snel wat klaar en schuif bij hem aan tafel.
Het voelt best raar in dit nieuwe huis. Nog niet alles staat op z'n plek dus soms best zoeken. Als Jason en ik allebei klaar zijn, zie ik mijn moeder van de trap komen lopen. Ze hoeft vandaag nog niet naar haar nieuwe werk.
'We gaan!' roep ik naar mijn moeder en hoor nog 'Veel plezier vandaag!' voordat Jason de deur dicht trekt. Hij gaat mij voor naar de auto. Ik stap in en Jason gaat achter het stuur zitten. Wat is het toch fijn dat Jason een rijbewijs heeft.
Na een zo'n 15 minuten rijden zie ik een groot gebouw aankomen. 'Dat zal de school wel zijn.' zeg ik half in gedachten. Jason stopt voor de school en we stappen uit. Binnen aangekomen komt er meteen een congiërge naar ons toe lopen.
Zo te zien weet hij dat wij 'de nieuwe' op de school zijn, want zonder af te wachten geeft hij een uitleg over waar we ons rooster kunnen vinden en in welke klas we zitten. 'Als er nog iets is, hoor ik het wel!' zegt hij en hij loopt weg.
Jason en ik nemen afscheid. 'Succes vandaag kleintje! Zie je vanmiddag bij de auto!' En hij verdwijnt lachend een trap op. Ik moet de andere kant op want ik zit in een andere afdeling.
Bij het lokaal aangekomen sta ik stil voor de deur. Daar gaan we dan. Ik klop kort op de deur en zwaai de deur langzaam open. Iedereen staart me aan als ik het lokaal verder inloop.
'Ah jij bent vast Suus. Ik ben meneer Wittema en geef hier Nederlands' Zegt de docent tegen mij. Ik knik en kijk de klas rond zoekend naar een plek als de docent vervolgt:
'Je mag wel daar naast Joran gaan zitten. Het lokaal hier is niet heel groot.' En hij wijst naar een tafel achterin omringt door een paar andere jongens.
Ze kijken me met een grijns aan. Vooral de jongen die blijkbaar Joran heet. Hij heeft vast duidelijk gezien dat ik eigenlijk niet zoveel zin had om daar te gaan zitten bij mijn eerste les, maar ik moet wel.
Ik pleur mijn tas naast de tafel en plof neer op de stoel.
Joran zoekt oogcontact maar ik negeer hem. Ik voel zijn ogen op mij branden het eerste kwartier van de les. Dan draait hij zich om naar 2 jongens achter ons en hij fluistert zodat ik het net kan horen.
'Zij is van mij..' Hij blijft achterstevoren zitten en bepreekt nog iets wat ik niet kan horen. Ik draai me half om en kijk vanuit mijn ooghoeken naar wie er achter mij zitten.
Ze hebben mij door en de 3 jongens beginnen te lachen. 'Joran, Luke, Justin en Suus. Nu ben ik er even klaar mee! Ik heb jullie al vaker gewaarschuwd dus gaan jullie je maar even melden bij meneer Doornen.'
Ik ben heel erg verbaast dat hij mij ook noemt. Die jongens waren aan het praten?!
Ik heb de neiging om nog wat naar meneer Wittema te roepen. Ik doe mijn mond al open om wat te zeggen, maar Justin schud nee met een stilmakend gebaar. Ik hou me in en loop met de jongens het lokaal uit, de stille en lege gang op.
'Ze is hier nog maar net en meteen in de eerste les eruit gestuurd.' Zegt Luke knikkend naar mij. 'Dat is nog niemand hier ooit gelukt...' Ze kijken me lachend aan en Joran vervolgt zijn zin '...Behalve mij dan haha'
'Gaan we ons nog melden of blijven jullie hier staan lachen.' Het kwam er iets harder bij mij uit dan ik bedoeld had.
'Hey even rustig aan he babe. Zo praat je niet tegen ons!' Joran pakt mijn hand stevig vast en trekt me zo dichtbij dat ik hem wel aan moet kijken.
'Wij zijn de baas hier en niemand anders vertelt wat WIJ moeten doen.' Hij knijpt nog iets harder waardoor ik een pijnlijke kreet niet meer kan onderdrukken. 'Laat haar maar los Joran. Ze weet het nu wel' Justin haalt Jorans hand weg en geeft me een medelijdende blik.
'Ik kan heus wel voor mezelf zorgen hoor!' Zeg ik terwijl ik over mijn hand wrijf. Eigenlijk was het best lief van hem.. gaat er door mijn hoofd.
'Oke uhm.. laten we dan maar doorlopen naar meneer Doornen.' stelt Luke voorzichtig voor.
#
'...jullie zitten hier wel vaak de laatste tijd..' Meneer Doornen kijkt naar de drie jongens. '..maar dit keer blijft het bij een waarschuwing!' Hij kijkt ons één voor één aan. Ik zit in het midden samen met Joran en de andere jongens daarnaast.
We zijn in het kantoor van meneer Doornen, de adjunct van onze afdeling. 'Zo, jullie mogen gaan. Maar als ik jullie hier nog één keer zie, krijgen jullie een straf!' De jongens staan langzaam op en ik volg ze naar de deur.
Als we weer op de gang zijn, begint Justin de adjunct na te praten. 'Maar als ik jullie hier nog één keer zie, krijgen jullie straf' Hij trekt er een raar hoofd bij en we beginnen te lachen.
Ja, ik lach mee. Voor het eerst sinds ik bij die jongens ben. Wat raar..Misschien zijn ze toch niet zo erg als ik net dacht.?
Na de Wiskundeles is het pauze. Ik kijk de aula rond en zie wat mensen uit mijn klas. Een meisje krijgt me in de gaten en wenkt me. Ik loop naar haar toe en ga tussen haar en een ander meisje inzitten.
'Hey. Jij bent toch Suus? Dat nieuwe meisje in onze klas die er meteen was uitgestuurd?' Zegt de linker van mij. 'Haha ja klopt.' Zeg ik een beetje voorzichtig.
'Ik ben Luna en dat..' Ze wijst naar het meisje rechts van mij. '..is Lynn, mijn tweelingzus. Wij zitten bij je in de klas.'
Ik kijk ze om de beurt aan en nu zie ik het. Ze lijken heel erg op elkaar. 'Ik wist niet dat jullie een tweeling waren' Zeg ik verbaasd.
'Hoe kan ik jullie nou uit elkaar houden.' Luna glimlacht. 'Dat leer je gauw genoeg haha.'
De pauze is alweer bijna voorbij. Mijn telefoon trilt en kijk. Het is een appje van Emma. Ik open Whatsapp en bekijk het nog snel.
Emma❤💍: HEEEY SUUUS! Ik mis je heel erggg :( Overleef je nog een beetje daarzo?
Ik: HEEYY EMMSS! Miss you too.. Ben meteen eerste les eruit gestuurd eheh...
Emma❤💍 : Hoe krijg je dat nou weer voor elkaar HAH
Ik: Vertel je vanmiddag okee? xx Moet gaan
Ik sluit Whatsapp en sta op. De groep waar ik zat, onder anderen Lynn en Luna, lopen al weg en ik draai me om om achter ze aan te lopen als ik tegen iemand op bots. 'Oh sorry ik zag je ni..'
'Oh hey Suus' Hoor ik de stem van Joran zeggen en zie dat hij het is die voor me staat.
Hij kijkt me aan. Iets te lang naar mijn mening. 'Heb ik iets van je aan ofzo?' vraag ik lachend en een beetje bang tegelijk.
Joran denkt even na alsof hij iets wil zeggen maar antwoord niet. Hij geeft me nog een snelle blik en loopt dan weg naar Justin en Luke die grijnzend staan te kijken. Ik loop dan maar snel naar het lokaal.
Wat moeten ze van mij..
JE LEEST
The Badboy's Secret [ ✔ ]
Genç Kurgu'Ik dacht dat dit het damestoilet was?' Zeg ik rustig. Hij komt naar me toe lopen en pakt meteen mijn hand vast. 'Als je vervelend gaat lopen doen op MIJN school, dan zwaait er wat he!' Voordat ik het weet krijg ik een harde klap in mijn gezicht...