11

396 47 3
                                    

gadis_blur16

         "Habislah bala datang" keluh Eyna sebelum dia duduk sebelah Hanis semula .

Serentak TM pandang gadis rambut tocang satu tu dengan pandangan pelik. Bala ? Bala apa ?

" Hai korang " sapa satu suara garau .

Serentak mata TM membuntang melihat gerangan suara itu . Eyna menjeling menyampah sebelum menyambung makan . Makanan lagi penting weyh !!

" Asal korang ada kat sini ? " soal Jiha yang masih terkejut . Air liur nya ditelan payah .

" Saja . Lawa jugak rumah korang ni " ujar Haikal tanpa mahu menerangkan kepada gadis tu . Mata dia meneliti segenap rumah itu . Elegant !

" Bagitahu je lah . Apa korang buat kat sini and macam mane korang tahu ni rumah kitaorang ? " soal Far , dingin .

" There is nothing you need to know , miss ice . No need " balas Danial sebelum dia minum air Far dengan selamba .

" Hey mamat ni . Aku tembak satgi kang naya . Cepat - cepatlah mampus " rengus Far sebelum dia masuk ke dapur . Menyampah gila !

Daniel hanya beriak selamba mendengar rengusan gadis itu . Biarlah , emo je budak tu !

" Kalau tak ada sebab , takdenya korang ada kat sini kan ? Please ah . Fikir budak-budak ke ? " tebak El sebelum menjeling .

"Memang budak - budak pon . Pendek " komen Azrieq selamba . Mata masih memandang TV .

El mejeling tajam lelaki itu . Bikin hati gue panas ini mamat !

" Baik cakap . Kalau tak , blah sekarang " tegas Resy sebelum dia minum air green teanya .

Belum sempat dia mahu minum , satu tangan merampas mugnya itu . Memang tak dapat lah dia merasa air favouritenya itu ! Selalu ada pengacau !

Raey tanpa teragak - agak , minum air itu dengan muka selamba sebelum ..

" Blueekkk ! Air apa ni doe ?!!!! " jerit Raey dengan muka jijik . Tak sedap !

Adrien dan Harrieq sudah ketawa terbahak - bahak . Lawak gila !

" Padan muka . Sape suruh main terjah je . Itulah padahnya . Aku sorang je minum air ni " kata Resy sebelum merampas mug di tangan Raey itu dengan pandangan tajam .

Raey masih dengan muka jijiknya . Terasa lagi air itu ditekaknya . Itu akan jadi kali pertama dan terakhir dia sentuh minuman tu . Dasar minah pelik !

" Aku sokong kau kali ni , bro " kata El dengan kepala terangguk - angguk mengiyakan . Bahu Raey dipukul perlahan sebelum beredar ke dapur . Penat betul layan drama !

" Now cakap lah why korang ada kat sini ? " soal Maira dengan muka tak ada perasaan . Tak ada mood nak goda orang , weyh !

HP memandang antara satu sama lain sebelum Adrien membuka mulut .

" Kitaorang as guardian korang jaga keselamatan korang je . Mana tahu mamat 8 ekor tu ikut korang sampai ke rumah . Kalau ada kitaorang tak adalah mampus nanti . Lagipun ini arahan pengetua bukan kitaorang yang sukarelawan nak . Waste our time " jelas Adrien dengan muka poyo .

lāst mïssïon Where stories live. Discover now