49

113 27 2
                                    


voteandcomment👻

pak ! pak ! pak !

bunyi tepukan demi tepukan dari arah depan semakin menghampiri mereka berlapanbelas.

"satu team yea ?" ujar suara tersebut.

"hah ? suara perempuan ?!" serta merta troublemakers menanggalkan helmet hitam dari kepala.

"who are you" tanya Aryan satu persatu. ternyata hanya dengusan yang dihasilkan oleh perempuan itu.

"Aryan, not that question la. kalau macamtu memanglah dia tak jawab" Adrien menyiku lengan Aryan.

"um ada apa yang kau belum settle ke dengan kitorang ?" kening Maira dijungkitkan.

"exactly. fight me if you want the answer." balas perempuan itu lalu memetik jari.
kelihatan ramai pengikutnya di belakang yang memegang sesuatu di sebalik baju mereka.

"no, no. this is too dangerous." bisik Hanis. jantungnya berdegup kencang. entah kenapa hatinya tak keruan malam ini.

"sekarang ni aku datang cara elok. bukan nak perang." ujar Aryan serius. mereka semua turun dari motorbike.

perempuan itu melepaskan tawa sekuat hati.

"fine then" balas Harrieq membuatkan semua mata menghala ke arahnya. serious ?!

"baiklah." suaranya bertukar suara jantan selepas berdehem. perempuan itu tiba-tiba menanggalkan kulit muka dan mencabut span dari bahunya menampakkan dia seorang lelaki tetapi bertopeng. posisi badan ditegapkan.

headprefects dan troublemakers ternganga. boleh tukar suara ? what human is this !

"woi ! lawan guna tangan lah ! mana acii main pistol dengan perempuan. baru jantan." Resy tiba-tiba bersuara. dia kemudian menelan air liur sebaik lelaki itu menghampiri mereka. lelaki ini bukan biasa-biasa. dahinya berparut di sebalik topeng yang pecah itu.

"yeah. nothing with us. put your weapon away too" balas lelaki itu.

lantas mereka mengeluarkan apa yang ada dari poket sebelum menyepak ke tepi.

hand with hand.

jari dipetikkan sekali lagi oleh lelaki itu sebelum semua taikonya meluru ke arah insan yang tak bersalah, headprefects dan troublemakers.

headprefects yang bersedia dengan tangan kosong melayangkan penumbuk sebelum salah seorang taiko di situ menangkap dengan tangkas.

ARGH !

perut Azrieq ditumbuk dengan kuat. Azrieq memusingkan tangan taiko berantai di leher itu dengan penuh kekuatannya sebelum menendang perut dia dengan kasar. mereka berlawan tangan sehingga darah tersembur dari mulut Azrieq oleh kerana tumbukan yang cukup padu. dia masih mampu mengawal keadaan. El menerjah ke arah Azrieq. pipinya diusap oleh El buat pertama kalinya.

"Azrieq. you okay ?" riak wajah El terlalu risau. Azrieq mengangguk sambil menyeka darah yang mengalir pada mulut.

lāst mïssïon Where stories live. Discover now