29

213 44 6
                                    

vote&comment🎉

"huaaaarrrrgghhhhhhhhghhgggghhhh"

"kalau boleh besar lagi mulut. biar muat kaki aku nak masuk" kata Afia kepada Hanis.

"awal la ngantuk" tambah Eyna.

"bende kau tengok lah si El tu terhegeh-hegeh naik kuda. bila nak sampai turn aku huwaaaa" rengek Resy.

"kau last sekali." usik satu suara dari belakang. ada saja nak mengusik kalau dah nama Raey.

"sibuk lah jantan ni." bisik Resy perlahan sebelum bebola mata dia dijelingkan. keluhan berat yang menguasai udara dilepaskan.

"bla lah jom gi tempat lain. taktau pulak ada orang kat sini." gumam Azrieq.

"eh eh habestu kau fikir makhluk apa yang naik kuda ? puss in boot dengan donkey dia tu ??!" tengking Jiha menahan sabar.

"oh kau nak kata partner kau yang macam orang gila naik kuda pusing-pusing tu bukan orang lah ?" sinis Afia.

"ha memang pun." seranah Azrieq dalam suara berbisik.
ei kalau El dengar ni nasib tak baik lah !

El yang terdengar bunyi kecoh di luar court kuda melihat ke arah itu dengan pandangan hairan. matanya yang beralih itu memberi effect kepada tangannya untuk melepaskan tali kuda yang dipegang itu membuatkan El jatuh ke tanah dalam keadaan tergolek.

bunyi rintihan kuda itu pula membingitkan telinga mereka yang masih berlawan air liur.

"Ell !!" jerit Maira sebelum lompat melepasi pagar pertahanan court itu.

Azrieq hanya terkaku.

"dia dengar ke apa aku cakap tadi sampai terjatuh" benaknya berfikir.

"kau okey ke weh ?" tanya Maira. terkejut dia melihat darah pada dahi El selepas tudung El dilipat sedikit.

"o-okey" balas gadis itu ringkas dan bingkas bangun. rumput-rumput di atas badannya disapu kasar. dia duduk cangkung.

"macam tak pernah tengok darah sikit kat dahi." ujar Far yang baru datang.
El menghinjut bahu.

"jangan bagitahu Azrieq weh. pastu kalau dorang tanya cakap aku okey je. aku malas tengok dorang risau." keluh El.

"risau ? hm perasan." jawab Far tegas.

"woi ! okey tak budak tu ?" jerit Azrieq dari luar court.

Maira hanya menunjuk thumbs up tanda El selamat.
mereka bertiga kemudian pergi ke tandas.

"tomorrow at early morning we gonna do some rough activities." kata Aryan tatkala ingin memecah kesunyian antara mereka.

Bella, Hanis, Afia, Resy, Jiha, Eyna mengerut dahi.

"ya, I hope you guys gonna wake up early." sokong Hariez serius.

lāst mïssïon Where stories live. Discover now