voteandcomment👻
sebagai ganjaran, kamu dapat balik wasiat keturunan kamu.
perkataan Encik Hadi terngiang-ngiang dalam kepala gadis bersembilan itu.
"jangan ingat kau dah dapat wasiat tu, kau dapat segalanya." ujar seseorang yang mengintai di sebalik kereta. pergerakan mereka seolah-olah diperhati sejak tadi.
***
"okay as what as we deal, kitorang nak buat satu permintaan" kata Headprefects. Troublemakers mengangguk laju.
"okay take this first" mereka memakaikan gelang pada tangan partner masing-masing. sembilan gadis itu mempamerkan muka teruja.
"boleh korang jadi girlfriend kitorang selama 10 minit ? 10 minit je tak banyak." sambung salah seorang dari mereka.
gadis di depan mereka tergamam.
of course for sure ! tapi kenapa 10 minit je ?"w-why only 10 minutes ? what's wrong ? what will happened after 10 minutes ?" tanya Far hairan.
"time is precious, waste it wisely" balas Daniel bersahaja.
"tak tak, sekarang ni is not about time. apa yang korang nak sampaikan sebenarnya ?" tanya Resy pula, meminta kepastian.
Raey hanya senyum sinis. senyum dia.. sukar ditafsir !
"hold on" kata Harrieq dengan muka selamba. Eyna juga mentafsir fikiran lelaki itu.
Harrieq tengok jam tangan. tik tok tik tok masa pun berlalu.
selepas lama bertekak, 10 minit pun dibuang begitu sahaja.
"okay masa habis. thanks sudi jadi girlfriend 10 minit." putus Adrien dengan sengihan.
"now korang pun dapat tengok kan apa yang jadi ? only argued within 10 minutes." sokong Raey lagi.
gadis-gadis itu makin berkerut. apehal dorang ni ?
"tu je ? itu jee ?!" soal Hanis tak puas hati. taktau pulak dia 10 minit tu dah bermula dari tadi.
"yes. so kitorang dah dapat la jawapannya yang hubungan memang takkan kekal lama ye aaa dah orang bagi masa 10 minit, lain pulak yang dibahasnya" balas Zack dengan kening terjungkit. Afia dan Maira melepaskan keluhan. dahi turut ditepuk.
"we just want to say thank you a lottt for what we done together." kata Aryan dengan nada rendah. mukanya diseka perlahan.
mereka dengan berat hati melangkah mahu meninggalkan gadis-gadis itu. enjin kereta Ford dah lama disejukkan.
"tunggu !" laung Bella sekuat hati. dia berlari ke arah Hariez sebelum menarik kolar baju lelaki itu. muka menghadap muka.
YOU ARE READING
lāst mïssïon
Romansa[ C O M P L E T E D ] are you dare enough to break the rules ? sweet as sugar, cold as ice, hurt us once, we'll break you twice. ___________________________________ jangan harap 'benda' tu jatuh kat tangan korang - TD warn : a mafia, they can take...