51

132 20 3
                                    

voteandcomment👻

troublemakers dan headprefects pulih sepenuhnya selepas menerima rawatan herba selama 2 bulan.

"let's hang out !" sorak troublemakers riang. headprefects menayangkan muka sepuluh sen.

"w-what ? kau nak jahitan kau terbukak ke sia" balas mereka.

"ish melepak je kot, tak ada kena mengena pun." dengus gadis-gadis itu.

"no, we aren't allowed you." tegas headprefects lagi. tangan dimasukkan ke dalam poket seluar.

"-I'm allowing." tegur satu suara dari belakang.
mereka berkerut.

***

"Zack !" panggil Afia yang masih mahu menangkap gambar Zack

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Zack !" panggil Afia yang masih mahu menangkap gambar Zack. tetapi lelaki itu enggan.

"kau ni pehal ? heck, are you pretend to be shy with me ?" soal Afia sebelum menyedut minumannya.

Zack menggeleng kepala sebelum tangannya menutup muka. seraya dengan itu, snap !

Afia menangkap gambar Zack.

"are you okay Zack ?" soal gadis itu lagi. meremang pula bulu roma Afia.

"kau ni kenapa dah macam orang jahat ? kenapa taknak tunjuk muka ? ada musuh eh kat sini ??" tanya Afia bertubi-tubi. matanya meliar sana sini mencari musuh Zack.

"kau diam bole tak pempuan ? minum jela air tu banyak cakap pulak." rengus Zack malas. Afia terdiam. fine !

"orang nak hidupkan suasana pun takboleh." dia menyedut minuman itu dengan pantas tanda protes.

"bukan macamtu dear" balas Zack. perkataan akhir diperlahankan.

"ohok ! erk" gadis itu terbatuk-batuk sebelum Zack tersenyum nipis. minumannya disedut selamba, mata tak lari daripada meneliti wajah partnernya.

orang di situ yang memandang mereka berdua membuatkan Afia menunduk malu. sekali lagi Zack tersenyum.

"I wanna ask you a question but I beg you to answer it honestly." pinta Zack.

"no." jawab Afia ringkas.

"-my question is not related by yes or no." tegas Zack dengan keluhan. dia mendengus.

"do you truly love me ?"
sambungnya sebelum merenung ke dalam anak mata Afia.

"Z-zack. w-what are you trying to say ?" Afia menjungkit kening sambil pura-pura tak faham. Afia tak senang duduk. mahu sahaja dia lari tapi perasaan yang hadir tak memberi peluang untuk dia menafikan. keluhan diberikan.

lāst mïssïon Where stories live. Discover now