vote&comment🌙
Eyna mencapai telefon bimbitnya setelah notification berderu masuk.
"nombor sapa pulak ni ?" berkerut dahi Eyna membuka mesej dari nombor tidak dikenali itu. terbeliak mata dibuatnya.
"korang apa ni ?" Eyna menghalakan screen telefon pintarnya kepada TM.
"pfftttt" Far tersembur sebaik melihat beberapa keping gambar half-naked HP yang tidak berbaju itu.
"fikir terancam ke ?" sambung Far lagi.
"eh ada lagi." Eyna menyambung scroll gambar yang menunjukkan beberapa perempuan memeluk HP.
"is that they called 'materialistic' ?" soal Maira. kepala digeleng beberapa kali.
"lu pikir gua kesah ?" sampuk Afia sambil menaikkan satu kakinya ke atas kerusi. senyuman sinis ditayang.
Eyna
sorry you salah nombor.unknown
.."dia jealous ke apa dengan hubungan orang nak hantar gambar-gambar ceni ? biar la dorang berasmara. dahla salah nombor, tah sape-sape la ni." El memuncungkan bibirnya 2cm.
Resy dan Bella hanya menjungkit bahu.
"kejap. tempat dalam gambar tu kat belakang kita je. so means..." Hanis dan TM yang lain serentak memandang ke belakang.
terlihat aksi-aksi di depan mata mereka yang menjijikkan. pantas TM mengatur langkah ke arah mereka."haven't done yet ?" soalan Resy mengejutkan HP. tangan Raey yang merangkul pinggang minah negro itu dilepaskan. huh, no taste.
"kalau aku report ni, nahas lah. nasib aku bukan jenis reporter macam korang." perli Afia.
"boleh bagitau aku siapa yang tangkap gambar ni ?" Eyna menghalakan screen telefonnya tepat di depan muka HP.
Harrieq membulatkan mata."sengaja ke nak buat kitorang jealous ? oh but sorry, jealous isn't exist in our life." terang Bella sedaya untuk tidak memandang Hariez.
"habistu kalau kau takde perasaan cemburu, kenapa korang busybody hah ? life aku takyah pernah sibuk." ujar Hariez mendatar. lantas tangan Bella mengepal penumbuk tangannya dan pergi dari situ.
"perasaan marah ada pulak." omel Hariez sebelum menuruti langkah Bella.
"sape yang hantar gambar ni ?!" tanya Aryan dengan nada keras. telefon di tangan Eyna dirampas.
"cuba jadi bijak siked. orang ni try snap picture part aku pegang pinggang dia je kan ? taktahu ke yang dia tumpahkan coffee kat baju aku and then aku kena bukak sebab basah, that time dia cuba nak goda aku ? aku dapat tahu siap ah." panjang berleter Aryan menerang.
YOU ARE READING
lāst mïssïon
Romance[ C O M P L E T E D ] are you dare enough to break the rules ? sweet as sugar, cold as ice, hurt us once, we'll break you twice. ___________________________________ jangan harap 'benda' tu jatuh kat tangan korang - TD warn : a mafia, they can take...