vote&comment🎉
TM tidak masuk ke kelas. mereka terus melangkah keluar dari pagar sekolah dengan muka barai. fed up teruk !
kereta elok dipandu dalam kadar minima sebelum satu van bertinted gelap dengan laju meluru ke arah kereta TM. Eyna yang memandu menekan pedal brek sekuat hati sehingga mereka terlanggar pokok yang besar di tepi jalan.
semua terhantuk.
"aaaa lancau ! bodohhh siapa bawak van tu sial ?!" tengking Eyna sebelum keluar dari kereta. dia menjerit sekuat hati setelah melihat lampu keretanya yang pecah dan kesan calar di bahagian depan.
semua keluar dari kereta. Far menyepak pintu kereta itu dengan kasar.
"cilaka betul la." marahnya.
"perangai macam anjing." kata Afia pula. geram memang tak boleh bawak bincang.
"cane ni?" tanya Bella tenang.
mereka hanya tunggu di tepi jalan."aku dapat tahu sape bawak tu, nahas lah !" ujar Jiha sinis.
***
"kau pasti ape yang kita buat ni betul ?" soal Hariez kepada Harrieq.
"there's nothin'. what've you scared for ?" balas Harrieq dingin.
Hariez menyeka mukanya dengan kasar.
"kenapa duh tetiba ? aku rasa bersalah." gumam Aryan.
"lek lek. dorang tak nampak pun sape dalam van kan ?" ujar Raey selamba.
"memangla. tapi kita guardian diorang." balas Azrieq mendatar.
"just work as 'he' said." kata Haikal pula.
"I agreed with both." balas Zack malas.
Daniel dan Adrien mendengus kuat.
"woi sini kau" panggil Daniel kepada orang suruhannya yang baru keluar dari van.
"ya tuan." Hakim menunduk hormat.
"kau pasti kan TM tak nampak kau yang drive ?" tanya Zack serius.
"ya tuan. dorang dah langgar pokok." balas Hakim yakin.
HP terkedu. langgar pokok ?
"hah ?! dorang okey tak ??" tanya Adrien risau.
Hakim mengangguk berulangkali.
"ni kalau dia tahu kau jaga tangga kat sekolah yang langgar dorang memang nahas lah. dorang anti kau, kau tahu ? dorang tu dah la geng tangga." terang Harrieq.
Hakim, salah satu musuh TM yang berani menentang mereka hanya disebabkan tangga. mereka pernah bergaduh sehingga berjumpa dengan guru disiplin.
YOU ARE READING
lāst mïssïon
Romance[ C O M P L E T E D ] are you dare enough to break the rules ? sweet as sugar, cold as ice, hurt us once, we'll break you twice. ___________________________________ jangan harap 'benda' tu jatuh kat tangan korang - TD warn : a mafia, they can take...