08

433 52 5
                                    

         waktu pendidikan jasmani bagi pelajar tingkatan 5 telah bermula.
mereka semua berkumpul di padang .

TM duduk di bawah pokok yang redup tatkala menikmati angin sepoi-sepoi.

"korang taknak main ke ?" tanya cikgu Ayzem selaku guru sukan yang dari tadi melihat TM duduk bersahaja.

"takpe cikgu. padang tu pun dah penuh dah." bohong Afia, selamba.

"eeh memandai kamu jee, banyak tu ruang kosong. okeylah cikgu pergi dulu ada urusan sikit ni. biar pengawas yang awasi kamu." tambah cikgu Hayzem lalu meninggalkan bayangnya dari situ. cikgu sempat menuding jari ke arah DB yang dikatakan 'pengawas' itu sedang ralit membawang.

TM mengangguk sambil tersenyum lebar plus fake.

"nak tipu agak-agak leerr.." jeling Bella ke dalam anak mata Afia yang kata padang sudah penuh.

ada pula padang yang berukuran 10000m panjang, dia kata penuh ?
tingkatan 5 je yang ada pun.

"eh tu Eyna kan ?" soal Bella, jarinya dituding ke arah gadis yang sedang mendengar lagu menggunakan headphone di atas bangku.
Bella datang ke arah Eyna diikuti dengan El.

"jom lah join kitorang" sampuk El dari belakang.

"hah ? boleh ke ?" balas Eyna, teruja.

"lek lah kitorang dah anggap kau macam geng kitorang dah."
Far menarik tangan gadis itu lembut.

'BUKK !'
satu sepakan bola dengan sengajanya terkena kepala Far.
padu sakit dia !

"aduh ! bapakla aku buat baik dibalas jahat." gerang Far sebelum menoleh ke belakang.

kelihatan sekumpulan lelaki sedang gelak ketawa melihat Far dengan muka merahnya itu. habis rambut perang kecoklatan milik Far serabai.

sekali pandang, tidak lain tidak bukan memang kumpulan itu ialah The Devils !

"weh apa diorang nak nii ha ?!" keluh Hanis. mata hazelnya tajam memerhati 8 lelaki itu.

TM dengan berani melangkah ke arah TD.
TD tersenyum sinis.

mereka berenambelas kini saling berhadapan. wajah TD yang berparut itu ditenung TM sesaat.

"kau memang nak kena en ?" soal Jiha selamba lalu menghalakan penumbuknya ke muka Red.

"nak tumbuk ? lupakanla. aku cabar korang lawan bola sepak dengan kitorang." putus Red, memandang hina perempuan di hadapan mereka itu.

TM memandang antara satu sama lain sebelum membuat keputusan.

"setuju." desis TM serentak.

langkah TD untuk beredar dari situ terhenti. mereka menoleh ke belakang, terkejut dengan keputusan TM yang sanggup terima cabaran itu.
nak lawan dengan bad boy konon.

"serious ?" soal Fiz, menjungkit sebelah keningnya.

"lawan bola sepak je kot. bukannya kena sumbat dalam mulut pun." sindir Maira lalu segera mengikat rambutnya tanda sedia.

lāst mïssïon Where stories live. Discover now