25

253 50 2
                                    

vote&comment🎉

"woaa !!"

jeritan Zack membingitkan telinga ahli HP yang lain.

"kau pahal siot. mimpi lah tuu.. tido lepas asar sangat, padan muka." bebel Hariez sebelum tertawa besar.

"sumpah mimpi tu seram. sumpah fantasi. sumpah lawak gila. kau dengan aku bawak kepala dalam guni." terang Zack teruja.

"hah ??! kepala ?!" bentak Hariez lalu menolak Zack dengan kasar.

"siyes aaaa kau pikir apa dowh ?" celah Raey yang bingkas bangun dari duduk.

"iyok. tapi takpela ada TM sekali dalam tu. akan ku catat mimpi indah tersebut" Zack tersenyum lebar.

"ade diorang sekali ? patut la spoil mimpi kau." sinis Azrieq.

"yedo yedo" tambah Haikal pula.

"tapi mimpi tu a bit different. kita jumpa funfair dalam hutan sunyi, then ada orang jahat yang pakai topeng, kita lawan atas Ferris Wheel, pastu aku ngan Hariez sesat masuk dalam hutan. siyes weh siyes" ujar Zack panjang lebar.

"nama pun m i m p i !" Aryan menarik rambut Zack yang menutup sebelah mata lelaki itu.

"cerita dia cani ......"

setelah hampir setengah jam ..

"bapak dasyhat mak nenek atok dia" jerit Daniel kuat.

"fuh serious ah aku duduk sebelah Jiha kat Ferris Wheel ?" tanya Haikal sinis.

"bole lah ingat ye." celah Harrieq pula.

"lama jugak mimpi aku en." kata Zack sebelum tangannya mencapai remote TV.

"bende dah 3 jam kau tido, kitorang stalk telefon kau pun tak sedar. penuh dengan Afia dia tuh." sengih Adrien.

"WEH SIYES AAAA !" Zack mencari-cari telefonnya kalut.

"macam kera." tambah Azrieq.

"yeah about our meeting with TM, where we gonna state it ?" tanya Adrien lagi.

"eh. dah kan ?" Adrien mengerut dahi.

"aduh tu kan dalam mimpi kau je ngek." kata Raey sambil menyeka mukanya.

"ingat, esok sekolah dowh !" seranak Aryan.

"kau nak pesan kat kitorang ke nak mengeluh ?" jeling Harrieq menyampah.

"both." senyum Aryan sambil menggaru kepala.

"malam ni ek. sebenarnya aku memang malas tapi nak buat cane dah kita yang cakap nak jumpa diorang. tapi memang kena jumpa." bising Hariez.

"jangan keling boleh ?" tanya Haikal dengan muka dibuat manis.

"bagi ah tau diorang suruh jumpa malam ni, aku malas." pesan Aryan sebelum mencapai tualanya dan melangkah masuk ke dalam bilik mandi.

lāst mïssïon Where stories live. Discover now