vote&comment🎉
"cepaaaatttt dah lambat 30 minit ni !!" jerit Bella kepada rakan-rakannya yang masih sempat bersarapan walaupun sudah lambat ke sekolah."okey okey" balas Afia dengan mulut yang penuh makanan.
mereka keluar dari rumah itu dan terus meluncur laju ke sekolah dengan kereta sendiri.
dan akhirnya tiba di depan pintu pagar sekolah.
"eh pintu pagar dah tutup ? lambat 30 minit jeeee" sempat Hanis mengomel. hotak dia awal.
Maira dan Jiha yang baru keluar dari kereta pantas menuju ke pagar itu. digoncang-goncangnya sekuat hati.
"bukak lahhh" pekik El yang sudah naik baran.
muncul 8 gadis diva yang berjalan perlahan ke arah mereka dari dalam sekolah.
tak lain tak bukan, The Divababes."divababuns ?" sengaja Resy menyoal.
"kau ingat ni sekolah bapak kau, kau boleh langgar peraturan sesuka hati ? peraturan still peraturan." ujar Quynn Anna Milanea selamba.
"wow ? tak sangka pengawas macam korang ni still patuh peraturan." sindir Far sambil tangan menggosok dagu.
"well pengawas yang berwibawa." sengih Reyn, bangga.
"nak muntah aku." kata Eyna penuh sinis.
"kau kena duduk kat luar tu sampai-" belum sempat Efa menghabiskan kata-katanya, satu suara garau mencelah.
"-bla dari sini sekarang." arah Azrieq. tangan elok terletak dalam kocek.
DB semua ternganga.
kacau betul, ada je HP kat memana."aku kata bla bla lah !" tambah Harrieq. tangannya membetulkan collar baju yang sedikit kusut.
pantas mereka lari berteraburan macam kena kejar njer.
dengan perlahan HP mendekati 9 gadis yang berada di luar pagar itu.
mereka saling berhadapan muka dengan partner sendiri dengan hanya berlapikkan pagar lutsinar di antara mereka berlapan belas."nak bukak ke ?" tanya Azrieq sambil menoleh ke arah Zack di sebelahnya.
"tak payah kot. kan ?" jawab Zack kemudian mukanya dipaling ke arah Daniel pula.
"aku on aje." tanbah Daniel. mereka memandang satu sama lain.
"boleh pulak kau bersembang ?" marah Far, Azrieq dan Zack dipandang bergilir-gilir.
Daniel dihadapannya pula dipandang sinis.Daniel membisik sesuatu ke telinga Raey dan rakannya yang lain. mereka menggangguk faham.
TM pula menggeleng tidak faham."okey. korang boleh masuk tapi dengan 1 syarat." pesan Hariez.
"syaratnya korang kena jumpa kitorang lepas habis sekolah."
sambung Haikal dingin. terus dia potong tanpa persetujuan TM.
YOU ARE READING
lāst mïssïon
Romance[ C O M P L E T E D ] are you dare enough to break the rules ? sweet as sugar, cold as ice, hurt us once, we'll break you twice. ___________________________________ jangan harap 'benda' tu jatuh kat tangan korang - TD warn : a mafia, they can take...