< 1/ >

3.4K 150 7
                                    

Dear reader,

Kepada kipas ii Boboiboy.. Ini hanyalah rekaan semata-mata.. Sebarang persamaan mungkin kebetulan semata-mata atau tidak.. Sesungguh nya saya manusia biasa... Sebarang typo dan error semasa anda membaca kisah ini, amatlah dikesali..

If don't like please don't make fun of me or threat me.. I'm just a human being .. Ergghh bad grammar.. Please vote and komen yg baik ii saja... 😃
And one more thing.. Jgn kata sya mencuri idea orang.. Sebaik mungkin saya cuba untuk jadikannya ianya cerita sya yg mengikut jalan cerita saya sendiri.. Fahm tk?? Saya pun macam x phm..
By:
Author..

....................____________..................

I hope all of you enjoy reading this story...

"Ice, susu tepung kau dah ambil ke belum? " Tnya Hali smbil memandang Ice.. "Oh, belum.. Tunggu kejap aku pergi ambil .. Kau tunggu sini.." Ice mula mencari susu tepung yg dikehendakinya..

"Pakcik, berapa harga semua barang ni?"
"Tu... Tu... Su... Sua... Suara Gempa?" Hali memalaing kn badan dan muka nya ke arah suara tersebut..

"Pe.. Pe.. Perasaan a.. Apa ni??" Hali berkata didalam hati smabil mengurut dada nya.. Sungguh, dia terkejut melihat figura remaja lelaki itu.. "Familiar..." bisik Hali

"Hali, dah jumpa.. Jom bayar... Eh, kau kenapa? Ok tak ni?" Ice memegang bahu Hali.. "Aku, ok.." Hali menuju ke kaunter pembayaran...

*dirumah Tok Aba*"Kami dah balik" Ice dan Hali memasuki rumah Tok Aba ..
"Abang Hali! Ada lolipop tak?" Mata thorn bersinar-sinar memandang Hali.. "Oh, ada.. Nh.. Ee umur dah masuk 13thun tapi still childlish" Hali membelai rambut Thorn "Thanks Abang Hali.."

"Abang naik bilik dulu.. Nk rehat.. " dia masih lagi memikirkan tentang kejadian di kedai runcit sebentar tadi..

Dibilik Hali...
"Kenapa.. Kau macam familiar? Si.. Siapa kau sebenarnya? Kenapa, kau macam Gempa? Mana, abang sulung aku .. Yg.. Aku syang.. Bukan aku .. Tapi, Yg kami sayang.. Mana??" Hali meraup mukanya yg hampir menitiskan air mata..

Hali tewas.. Dia mengalirkan air mata nya.. Tiba ii pintu biliknya dibuka.. Cepat ii dia mengesat air matanya

"Abang, Jom makan! Eh, knapa hidung abng Hali merah? Menangis eh??? Hihihi.. Opsss..Er..hmm.. Jumpa kat bawah.. Bye!!" Taufan melarikan diri setelah diberikan jelingan maut oleh Hali..

Di meja makn... "Ha Hali, meh duduk sini.. Kita makn" Tok Aba menepuk- nepuk tempat yg masih kosong .. "Wah, Sedapnya bau!!" Blaze mula menjilat bibir nya.. "Kalau hari ii macam ni, gemuk lah Solar.." Taufan mengusik Solar.. "Ehem... " Solar memberi pandangan maut kepada Taufan..

"Ampun ii" Taufan meminta maaf.. "Dahlah, depan rezeki tk baik gaduh ii" Tok Aba mula menyeduk nasi..

"Baik, Tok Aba.. " kesemua mereka berkata serentak..


Keesokannya.. Seperti biasa rutin Harian Hali dan Ice pada hujung minggu adalah, mengikuti Tok Aba ke kedainya..." Ice, kau .... Rindu.. Gempa tk??" Hali bertnya degn kadr berbisik dan gaya bercakap nya juga lambat ..

"Hali, mana mungkin aku tak rindu dia... Dia abang sulung kita.. Cakap, siapa antara kita yg tk sayang dan rindukan Gempa? Cuba kau bagitahu.. Tk de siapa Hali.. Semua syang dia.. Cuma, kita tk tahu kat mane dia berada.. Kat mana pun dia berada, aku percaya dia masih hidup..Tk kira dia jauh, dekat.. He still our brother.. Kau jangn fikir bukan ii.. Aku pasti Gempa selamat.. Kalau betul dia tk kembali.. Kami masih ada kau.. Untuk jaga kami.. Ingt seperkara ni Hali, Jauh dimata dekat dihati.." Ice meletakkan jari telunjuknya di dada Hali..

"Ye.. Hmm.. Baiklah.. Aku tahu.. " Hali mula memandang ke bawah.. "Tahu pun... Dah jom tolong Tok Aba.." Ice .. Dia lah orng yg boleh menenangkan hati Hali dan Adik beradiknya yg lain.. Ice, tenang orng nya..

A few hours later.."Tok Aba nk korng berdua tolong Tok Aba boleh?" Ice dan Hali mengangguk.. "Tolong hantar koko ii ni .. Tok Aba x larat lah.. Nk balik rumah, nk berehat.. " Tok Aba memengang pinggang nya..

"Tk pe Tok Aba, serahkan je kepada kami berdua ..Tok Aba pergi rehat kat rumah.. Kalau rumah bersepah, nnti kmi kemas sama ii.. Yg penting, Tok Aba rehat.. Jgn buat apa ii tau.. " Hali dan Ice mula beredar dan memulakan tugas mereka..

"Ice, betulkan alamat ni? Ni alamat yg terakhir.." Hali menunjukkan kertas yg dipegangnya .. Kertas yg bertulis alamt itu terselit di celah ii kotak koko ii.. "Ha, betul lah tu.. Jom.. " Ice menekan loceng rumah tersebut.. "Penghantaran koko Tok Aba!! Sesiapa ada di rumah??" Ice menekan nekan loceng ..

"Oh, dh sampai.. Kejap ii.. Er... Terima kasih ye.. Susah je" Hali terkejut melihat remaja lelaki yg sama di kedai runcit tempoh hari berdiri di hadapanya dan Ice.. Ice terkesima.. Namun kekal menunjukkn ekpresi tenangnya..

"Sama ii.. X de susah mana pun.. Ini memang tugas kitaorng.. Oh, bru pindah ke? Saya x pernah nampak pun.. " Ice mula cuba berbual-bual.. "Ha.. Kami baru pindah 3 hari lepas.. Apa nama kamu?" Ice menghulurkan tngan dn berkata.. "Ice.. " Ice dan Alfi mula bersalam.. Ice menyiku Hali..

"Saya , Alfi " Alfi memandang Hali pula.."Halilintar.." Alfi hnya tersenyum dan menyambut tangan Hali.. "Nama kami memang macam ni.. Kamu jangn lah pelik sangat tau.. " Ice tersenyum memandang nya..

"X de lah.. Bagi saya, nama kamu unik ... " Ice memandang Alfi yg tersenyum dan terasa seakan-akan dia memandang dirinya.. Matanya kuning dan cantik sekali.. "Mata kamu berdua cantik.. Biru Aqua dan merah.. " Alfi memandang tepat ke muka Ice dan Hali smbil tersenyum..

"Erk.. Senyuman tu.. Mata kamu pun cantik.. Wrna kuning.. Unik... Ha.. Kami balik dulu ye.. Dh lambat sngt ni nnti Tok Aba risau pula.. Bye jumpa lagi nanti Alfi.." Ice dan Hali mula beredar .. Ice malambai lambai Alfi.. Hali pula, kelu.. Kaku.. Memikirkan Alfi ..

Dirumah... Klak.. Pintu dibuka.. "Apakah?!!" Ice dan Hali berkata serentak.. "Kenapa, korang..... Sepahkan rumah ni???!! Baik korng kemas sebelum.. " Hali menggengam penumbuk dihadapan mukanya.. Tidak cukup dengn itu, dia memengang hujung topinya..

Zass!.. Berdesup mereka berlari mengemas rumah.. Jika Hali mengamuk.. Mungkin diserang dengn renjatan elektriknya,didenda membasuh baju atau denda tidak boleh menonton televisyen serta gajet ii .. Oh, sungguh mimpi ngeri bgi mereka..

Setelah rumah berjaya dikemas kan... Ice mentertawakan adik beradik nya yg lain.. "Sedap???" sindir Ice.. "Hmm... Bagus.. Dh sekrng pergi mandi...!" Hali mula bertindak lebih tegas.. "Tapi kami baru saja selesai mengemas rumah. Rehat jap.. " Blaze duduk di atas sofa.. Kepalanya di letakkan di atas bahu Taufan..

"No tapi ii.. ! Pergi sekarang!!! " Hali mula menjerit sedikit kuat.. Dia hanya ingin adik adik nya mendengar kata .. Zupp..!!! Semua berlari ke bilik mandi.. Ice pun same selepas di beri jelingan maut.. Memandangkan dia seorng saja... Dia mencari tempat berehat.. Sofa.. Itu lah tujuan Hali..

"Siapa kau sebenarnya???" Hali mengeluh berat.. "Tk kisah lah siapa pun kau, aku akan cuba... Cuba cari kebenaran yg sebenar-benarnya.." Hali mengeluh sekali lagi dan mula menyusun langkah menaiki anak tangga untuk ke bilik tidur nya.. Bilik tidur.. Itu lah tempat di mana dia boleh berehat sepuas-puas nya..

We Are Brothers..[ C ]Where stories live. Discover now