Tersentak Alfi mendengar kata ii Kyle, dia jatuh ke sofa berdekatan. Rambutnya di tarik ii.
'apa yg patut aku buat ni? Kenapa lepas satu, satu masalah timbul? Apa makna semua ni?'
~~~~~~
Keesokan harinya..
" Taufan, tolong Tok Aba kejap. Tolong bersihkan meja hujung tu kejap. Lepas tu kira bil untuk meja sebelah sana." Tok Aba meminta pertolongan Taufan yg berada berdekatan.
Taufan akur dan terus melaksanakan tugasnya. Sementara Solar dan Ice menolong Tok Aba menyiapkan minuman dan menghantar ke pelanggan. Ochobot menjadi tukang kira ii.
Solar yg sudah kebah demamnya berdegil mahu menolong Tok Aba di kokotiam. Katanya, dia perlukan cahaya matahari untuk kembali bertenaga dan mendapatkan vitamin.
Thorn dan Blaze pula menemani Hali sambil mengulangkaji bersama-sama.
Hali tekun mengulangkaji. Thorn dan Blaze pula asyik mengeluh dan bermain main. Berkali-kali juga mereka ditegur oleh Hali.
"ish,korang ni! Cuba Study betul ii! Sekali lagi aku tegur korang, korang siap." Hali menghentak pensilnya keatas meja, mengertak Tholaze.
"ermm.. Sorrylah abang Hali. Thorn.. Thorn tak faham soalan ii ni. Itu sebabnya Thorn main dengan Laze. Laze pun tak faham kan?" Thorn menggaru pipi yg tidak gatal.
"Lah. Kenapa tak tanya je tadi? Cuba tunjuk soalan mana yg Thorn dengan Blaze tak faham. Abang Hali ajar kan." Hali menolak bukunya ketepi.
Tiba ii..
" Er.. Hai korang." sesorang menyapa mereka bertiga.
"err.. Hai?" jawab+soal Thorn.
Hali, menyilangkan tangannya "apa kau nak?"
"aku cuma nak cakap yang.. Korang kena berhati hati dengan.."
"Hai Thorn, Blaze, Hali!" mereka disapa oleh orang yg berbeza.
"Kyle? eh, Alfi pun ada? Hai!" Thorn teruja.
Scarlet menyembunyi kan wajahnya dengan rambutnya.
Blaze kelihatan pelik dengan kelakuan Scarlet yg berubah serta merta. Scarlet menunduk 90° sebelum dia berlalu pergi.
Alfi dan Kyle berasa pelik. "siapa tu?" soal Kyle.
"ouh itu, Scar.. Hummpphh?!"
"itu kawan aku. Dia pemalu orangnya itu sebabnya dia pergi macam tu je." Blaze menekup mulut Thorn dengan bersahaja.
"eh, Hali? Kenapa dengan tangan dan kaki kau?" soal Alfi.
"err.. Tak ada apa ii yg perlu dirisaukan pun. Hehehe." Hali ketawa janggal.
Alfi terus duduk bersebelahan dengan Hali. Manakala Kyle duduk berhadapan mereka, memerhati sambil tersenyum sinis.
"korang sembang ii lah dulu, ya? Aku nak joging kejap." Blaze tiba ii beredar dengan pantas.
"jogging?" soal Kyle kepada Hali dan Thorn.
"haah. Blaze suka jogging waktu ii macam ni. Biarkan lah dia." Thorn menukar topik.
YOU ARE READING
We Are Brothers..[ C ]
FanficHighest rank 2 (Fan) Gempa dan adik beradik nya yg berumur 8 tahun hidup bahagia dan penuh kasih syang pada mulanya di rumah Tok Aba.. Namun, kesedihan melanda hati mereka.. . Gempa hilang ! Samada diculik atau dia yg melarikan diri mereka pun tid...