< 8~ >

1K 81 8
                                    

"Ha, masuklah .. Duduk ii. Saya, ada benda nk cakap sikit. Tapi, kita minum ii dulu ya? Sbb .. " ice menjeling jeling 3 mahkluk tadi (T,S,T) dgn ekor matanya..

"Oh, ok ii" Alfi dgn segera memahami apa yg cuba disampaikan oleh Ice...
.
.
.
.

🌜setelah Ice menghalau yg lain(masuk bilik masing ii) dan menceritakan semua nya dri A-Z kepada Alfi🌛

     "Oh, macam tu. Baiklah, saya tolong." tersenyum Alfi memandang tepat ke muka Ice. " wah!! Betul ni?! Terima kasih" Ice memeluk Alfi secara tiba ii.

     "Hehehe. Sama ii. Saya akn cuba tolong kamu dan adik beradik yg lain." Alfi membals pelukan Ice. Kali ini lebih erat. "Hah, jom kita pergi bilik Hali" Ice menarik tangan Alfi.

     Didepan bilik Hali. Alfi mula mengangkat tangan nya dan mengetuk pintu Hali. Tok tok tok.. Ice dan Alfi menunggu tindak balas dri Hali.

     "Hah! Nk apa??!! Bukan ke aku cakap.. " Hali serta merta memberhentikan kata ii nya setelah memandang Alfi dari bawah sampai lah ke atas. Hanya satu perkara je yg terlintas di fikirannya. Ice dan Alfi hanya kaku.

     "Gempa... " Hali menundukkan  wajahnya ke lantai seolah olah mahu menangis. "Kenapa kau jadi macam ni? Mana pergi Hali yg penyayang tu? Mana? Mana Hali? " Alfi bertnya dgn nada suara yg lembut.

     Alfi sengaja membiarkan Hali memanggil dirinya sebagai Gempa. Alfi juga menukarkan panggilan 'kamu' kepada 'aku' sebab macam kurang sesuai banginya. Dia lebh suka gelaran 'aku' 'kau' dari 'kamu' 'saya'. Hali kaku. Badanya menggigil.

     Alfi menarik Hali dan memeluknya. Hali terus membalas pelukan Alfi sambil air mata nya berjujuran jatuh(?). "Aku, rindu kau. Tapi, aku tertekan. Aku x boleh lalui semua ni sesorang. Aku x boleh, aku tak kuat, aku x layak digelar Abang pun! " suara Hali mula meninggi dan beremosi.

     Walaupun Hali menjerit kecil sipi ii(?) telinga Alfi, dia tidak langsung tidak kisah Hali buat begitu. "Hali. walau macam mana pun, kau boleh. Kau ada Ice kan? Ha, Solar pun ada. Aku tahu kau boleh! Kau kuat! Kau abang yg baik! Aku tahu kau boleh, Hali! Tapi, jangan lah berperangai macam ni! Adik beradik, kawan ii kau, aku, kami semua risau fasal kau. Please Hali, ubah lah sikap kau ni. Jangn ulangi lagi sikap kau ni. Tahu? " entah kenapa sepanjang Alfi memberi kata ii semangat kepada Hali, dia turut mengalirkan air mata. Dia sedih, tapi kenapa? Dia pun x tahu.

     "Baik lah. Aku cuba" Hali melepaskan pelukannya dan mengesat air matanya.Hali seperti melihat cahaya bersinar sinar dari belkang Alfi. Ice? Dia hanya menyaksikan drama bersiri #HALICUBA (?😂😂)

     "Dah ii lah tu menangisnya. Jom lepak kat taman? Nk tak? " Ice mengubah topik dan cuba jadi lebih ceria.

     "Jom, Hali.. Ajak lah adik beradik kau yg lain sekali. " Alfi menepuk bahu Hali. Hali mengangguk dan memanggil yg lain.

     "Fuh, kau terbaik lah! Terima kasih ya Alfi. Tapi, kenapa kau menangis? " Ice secara tiba ii menukar panggilan 'kamu' 'saya' ke 'aku' 'kau'. Ice memandang Alfi. Lama. Ditatap wajah Alfi penuh tanda tanya.(?)

     "Entah lah Ice. Aku rasa sedih tapi aku tak tahu puncanya. Kenapa dan bagaimana?" soal+terang Alfi kepada Ice. Ice meangangguk dan menunggu bersama sama Alfi.

S
K
I
P

     🌜di taman permainan🌛

(Hali dan Alfi duduk di sebuah bangku yg disediakan. Ice, memerhatikan yang lain bermain)

"Alfi, aku..... Nk..... " Hali memandang tempat lain dan melambat lambatkan percakapannya. "Nk apa Hali?" soal Alfi ingin tahu.

     "Aku nk minta maaf sebab panggil kau Gempa tadi. Maaf jugak sebab basahkan baju kau dengan air mata.. Dan maaf sebab terpeluk kau tadi. " suara Hali mulai perlahan. Dia malu sebab peristiwa tadi.

     Peristiwa tadi benar ii membuatkan Hali sendiri terkejut akan sikap keterlanjuran dia menangis di bahu Alfi. Bukan itu saja, malah dia meluahkan apa yang dia pendam selama ni.

     "Ala.. Tidak mengapa lah Hali, lagipun aku yang peluk kau tadi. Tak payah risau sangat lah. Aku tak kisah pun. Asal kan kau tk ulangi sikap kau tu ya?" Alfi memberi kata ii semangat kepada Hali.

Dia betul ii ambil berat fasal Hali dan yg lain.

     "Ok. Terima kasih, Alfi" Hali mula memandang ke arah twins nya yang lain. Kelihatan mereka menjadi tumpuan utama orang awam sebab 6 kembar kot!! Gila x pelik ke tu? Hali mulai tidak selesa dan mula mengajak Ice dan yg lain balik.

S
K
I
P

     🌜dalam perjalanan pulang🌛

"Alfi, apa kau buat kat Hali tadi?" tanya Taufan dgn kadar membisik. Takut ii Hali terdengar soalannya. "Oh, tiada apa ii pun. Cuma, nasihat je" Alfi tersenyum memandang Taufan.
Taufan meng'oh'kan saja.

     "Em.. Aku balik dulu ya korang? Bye! " Alfi beredar meninggal kan Hali dan yg lain di belakng kerana rumah nya hanya berapa tapak saja ke hadapan(?). Yg lain hanya mengangguk.

     🌜di rumah Tok Aba🌛

Ring ii! "Hello? Oh, baik ii.. Nanti Ice bagitahu diorang. Bye." Ice meletakkan gagang telefon rumah semula. "Ok guys!! Dengar ni! Tk lama lagi Tok Aba balik, so Tok Aba nk tengok rumah ni dalam keadaan yang bersih, kemas lagikan wangi?" soal+terang Ice kepada yg lain.

     "Ok boss!" mereka memberi tabik hormat kepada Ice kecuali Hali yg kekal tidak menunjukkan sebarang reaksi(?). Sejak Hali sudah kembali seperti biasa, rutin harian seisi rumah jugak bertukar menjadi biasa semula sehinggalah malam melabuh kan tirainya(?)..




___________________________________

Author: yeah siap pun! *happy*

Ice: hey, author! *muncul*

Author: ya ? Ada apa ya? *pandang Ice*

Ice: Happy Birthday!! *buat muka comel dan bagi hadiah* nah!

Author: ouh, thanks Ice. Baiknya!! *ambil hadiah dri Ice* apa ni? Wahh!!!

Ice: suka tak?* senyum*

Author: gila tak suka? Suka lah ..! *pegang kuat ii hadiah * Tapi Ice, nanti cair lah❄(pe benda nama nya ni?)

Ice: erm ye tak ye jugak.

Skip

Antara hadiah yg Author dapt dri Ice dan yg lain.

Ice-❄
Hali- ( tiada apa.. Wish aja)
Thorn-🍁 daun mapel (my fav)
Solar- gmbr swag dia yg diletakkan dalm satu bingkai foto (sabar je lah)
Taufan-🐛}
Blaze-🔥}apa ni??!! Jauhakan binatang tu!! Jgn lah bagi api?? Panas tahu? Nnti terbakar semua! (Menangis merayu)
Taufan dan blaze: hehuahauahi
Author: huwahh!! *menangis*

___________________________________

Ha cane ? Best? Maaflah author bnyk merapu kali ni dan lambt update.. Votez komen dan terus sokong ya! Tq..

Fun fact:
My birthday is TODAY!!!
11 JANUARI _ _ _ _ - 2019

*happy*


    

We Are Brothers..[ C ]Where stories live. Discover now