2.00 p.m dibilik Hali
"Kenapa aku kasar sangat dengan diaornag?? Aku.. Patut nya nasihatkan diaorang baik ii bukan terus melenting.. Aku patutnya jadi contoh untuk adik ii aku yg lain.. Siapa lagi yg nk jaga diaorng tu kalau bukan aku?? Hmm.. Aku rasa, aku patut minta maaf kat Fan, Laze dan Thorn.. "Hali mula mengorak langkah ke bilik Trio HuHa..Namun, satu suara misteri berkata " kau nk kemana Hali? Nk minta maaf kat Trio HuHa ke??" Hali mengundurkan diri dan terduduk di atas katilnya semula..
"Si..siapa kau?? A..apa kau nk?? Kenapa ?? Tk bo..boleh ke?? Mereka tu adik beradik aku.. Suka hati aku lah.. "Hali mula memberanikan diri ..
" aku?? Aku sebahagian dari kau lah.. Kau lupa?? Hali yg dulu tu?? Well, dia patut kembali .. "Hali kehairanan.. " Hali yg dulu dh matii!! Mati!! Kau faham takk??!! Hali yg dulu tu dh tk wujud lagi!! Please jangan ganggu aku!!! "Hali mula bercakp cakap dgn dirinya sendiri..
" who said im die?? Im still here!! Muahahhahahaa .. Kau ingt aku tk boleh buat apa ii ke?? Kau nk tahu tak yg kau ni LEMAHH!!! Tk mampu nk jaga 5 orng adik langsung!! Kau fikir kan lah apa aku cakap ni.. "Hali mula membaling segala barng ii milik nya.. Bantal, selimut, baju ii dia.. Habis jatuh pasu yg Thorn tanam kan pokok bunga ros dalm tu.. " Diammm!!! Aku tak nak dengarr!! Diammm!! "Hali menjerit sambil mengamuk..
Ice yg terdengar suara Hali dan kekecohan yg Hali buat terus menuju ke bilik Hali.. Perlahan-lahan pintu dibuka.. Hali memengang serpihan pasu yg pecah tadi.. Diletak nya ke pergelangan tangan nya..
" Hali, Jangannn!!! "Ice terkejut dan terus menepis tangan Hali sehingga serpihan pasu yg Hali pengang tercampak.. "Kau .. Gila ke??!!" Hali menunduk memandang ke lantai.. "Abng Halii !!!! Jawap lah Ice tanya ni kann...!! " suara ice meninggi..
Hali memandng tepat ke mata Ice yg berwarna biru Aqua.. Mata Aqua bertemu mata berwarna Ruby.. "Kau nk apa?!! Kalau aku gila pun.. Apa kena mengena dgan kau??!! Jgn kacau aku!! "Suara Hali mulai tinggi..
Ice menutup pintu bilik Hali tanpa menguncinya.. Dia cuma tidak mahu kembar ii nya terdengar kekecohan di bilik Hali.. " Hali, aku tahu kau stress.. Tapi kau dah melampau.. !! Kau cuba bunuh diri ke ??!! Apa kau ingt aku akan biar kau buat semua tu??! Never!! "Ice berdiri tegak tetapi bersedia takut ii Hali menyerangnya secara tiba ii..
"Kau kata aku stress?? Ye ke?? Hmm.. Kalau aku stress pun apa masalah kau??!! Pedang Halilintar!!" Hali mengeluarkan pedang Hilintar miliknya.. Ice mengeluh dan mengeluarkan meriam pembeku milik nya.. "Meriam pembeku.." perlahan Ice bersuara.. Dia sudah agak ini akan terjadi.. Kalau boleh dia semahu mahunya mengelakn pergaduhan antara dia dan Hali..
"Hali, ce kau tenang sikit... Aku x nk gaduh dalm bilik kau tahu takk??!! Dan aku kalau boleh tk nk gaduh dgn kau pun.. " Ice cuba membawa Hali ke tempat yg lebih logik untuk bertarung.. "Oh, terlupa pulk aku yg kita berada dalm bilik aku.. Tak pelah... Lain kali je lah kita gaduh. Ceh.. Sekarang.. Kau KELUAR!!. " Hali simpan pedangnya dan merebahkan diri di atas katil milik nya..
"Ok.. Bagus, aku dapt tenangkan dia buat masa ni.. Aku takut, esok dia buat lagi.. Bye Abng Hali.. Membuka pintu bilik Hali dan beredar..
"Hali, kau dh berubah lah.. Kenapa Hali yg lama kembali?? Kenapa kau jadi macam tu?? Aduhh.. Hali, kau memang cari fasal lah.. Kalau kau ulangi kesilapan kau yg tadi , aku tkkn teragak agak akan bertarung degn kau.. Demi kembar ii aku yg lain.. Walaupun aku cuba elakkan pergaduhan dan sebab kn kau lari, tapi, kau betul ii dah melampau..!! First, kasar sngt dgan Laze, Thorn dan Fan.. Second, kau cuba bunuh diri.. Third, kau nk serang aku tanpa sebab.. Hali, aku ... Aku tak tahu nk buat apa.. "Ice mengeluh sepanjang dia berjalan ke hulu hilir di halaman rumahnya..
Keesokan harinya.. 6.00 a.m..
Kringgg!!!! Jam loceng milik Ice nyaring berbunyi.. ice menutup jam loceng nya dan menuju ke bilik Hali seperti biasa.. Berkeriut bunyi pintu bilik Hali.. " Hali..."Ice memandang katil Hali.. "Tk guna.. Dia tidur lagi..sejak akhir ii ni, aku rasa macam tertukar sifat dgn Hali.. Abng Hali.. Dulu, dia yg selalu dtg bilik aku .. Ni tak, aku pulak yg dtg bilik Hali dan Gempa.. Tpi disebbkn Gempa tk de, jadi, bilik tu sepenuhnya jadi bilik Hali sorang.. Bila Gempa blik, bru lah bilik tu dikongsi sama ii.. " Ice mengeluh dan memandang sepi Hali yg tidur nyenyak dia atas katil king milik nya.."Haih, nampaknya terpaksa lah aku layankan aja perangai ABANG Hali aku ni.. Hali ii" geleng ice dan menuju ke bilik Solar.. "Solar, bole.. To-" Solar kaku melihat Ice yg berdiri di pintu biliknya sedangkan Solar sedng melihat cermin muka miliknya. "Apa?? Tahu lah aku ni hensem.. Tk yah lah pandng lama ii.. " Ice menghiraukan kata ii Solar..
"Solar, boleh.. Tolong aku tak hari ni?" Ice memengang tombol pintu milik Solar.. Menunggu jawapn.. "But, jgn tnya apa ii.. "
Ice menunggu jawapan Solar..
"Fine.. Aku tolong.." Solar malas bertengkar dgn Ice, dia hormat Ice sebb lagi tua dri dia.. Solar kn bongsuu..~8.00a.m .. Di meja makan .. "Yeay~ makannn!!!" Thorn mula menjilat bibirnya.. "Lepas makan mandi tau.. " Ice malas mahu join.. Dia nk rehatkan tulang ii dia.. Solar lebih tertumpu fikiran dia ke ig nya saja.. Ice dh rampas still fikir fasal fans dia.. Lagipun dia membebel yg fans dia tunggu dia lah apa lah.. Bantuan yg Solar beri hanya bebelan tentang ig, fans,ig,fans.. Tk de benda lain..
Ice menyampah terus bagi balik phone Solar.. Jadi, minta tolong Solar sia ii.. Dia memang tk guna.. Ice mula memerhatikan meja makan.. "Hali, mana dia?? Kenapa aku langsung tk nampak kelibat dia?? Dia... Buat hal lagi ke?? Alamak.. Habis lah aku kalau dia buat benda bukan ii.." Ice segera bangun dan berlari kearah bilik Hali..
"Hali..." Ice membuka pintu bilik Hali perlahan-lahan.. "Hmm.. Kalau Gempa ada mesti dia layan aku baik ii kan.. Arggh!! Gempa dh tk de.. Yg kau sibuk ingt ii fasal dia kenapa?? Tk.. Dia ada lagi.. " Hali memeluk kedua belah lutut nya dan muka nya mengadap ke satu sudut bilik ...
"Hali... " suasana creepy.. "Iya saya?!! Kenapa??" Hali memalingkan mukanya ke Ice dan bertindak untuk mendekati Ice, dgn muka yg pucat, senyuman seram dia, dan cara jalan yg .. Macam zombie kelaparan... "Tidakkkk!!!! Jangannn Haliii !!!" Ice ketakutan.
___________________________________
Me: apa yag berlaku kat ice??* menyorok*
Alamak!! Korng rasa best tk ?.. Vote sikit.. Komen jugak.. And baca lagi ...
.............................................................Ice: Tidakkkkk!!! *masih menjerit ketakutan*
Hali: hoi!! Kau dh kenapa?!*jerit menyampah kat Ice*
Author: woii!! Korang ni memekak je..!! Aku buang nama korang nanti!!
Ice : ouh.. Ok ii.. *tunduk macam orng Jepun*
Hali: .... Bila nk smbung ha aouthor? Dh lama aku tunggu saat ii ni..*gelak jahat*
Author: seriously? Budak ni nk bunuh Ice?? I wont let you do that (bad english? Yah, iknow) .. Aku, tkkan tulis babak macam tu dlam ni.. Kau tak patut bunuh Ice tahu tak?
Hali: kenapa pulak?? Aku nk dh lama tunggu ni.. Bila lah kau nk siapkan chapter seterusnya.. *tibe ii jadi cute*
Author: *blush* dh lah bercakp nya.. Bila nk siap kalau asyik bercakap cakap ni?? *lari masuk bilik Ice tanpa memberitahu Ice*
Ice: heyy ii !! Kau nk ke mana tu?? Jgn !! *kejar author*
Bukkkk!!!
Ice : adehhh!!*terlanggar pintu..*
Author: alamak!! Ice !! *buka pintu blik*
Hali: ..... *dtg ke Ice*
Ice: apakah...? *skit hidung*(nasib x berdarah..)
Author: er,er... Sorry Ice...
YOU ARE READING
We Are Brothers..[ C ]
FanfictionHighest rank 2 (Fan) Gempa dan adik beradik nya yg berumur 8 tahun hidup bahagia dan penuh kasih syang pada mulanya di rumah Tok Aba.. Namun, kesedihan melanda hati mereka.. . Gempa hilang ! Samada diculik atau dia yg melarikan diri mereka pun tid...