Thorn berlari ke belakang Gempa, cuba berlindung sebalik Gempa. Gempa ketawa kecil.
"kenapa ni?" soal Gempa.
" Abang Hali megamuk!" Thorn menyorok.
"sebab?" soal Gempa.
"sebab Taufan dan Blaze curi buah epal yg Ice kupaskan untuk abang Hali.."
"eh, kami mana tahu Ice nak bagi Hali! Kalau kami tahu buah itu untuk Hali, kami tak adalah ambil. Maaflah, Hali." Taufan memohon maaf, turut sama menyorok disebalik Gempa.
"haah, sorrylah!"
Hali mengguna kan kudrat tangannya yg masih sihat untuk menggerakkan kerusi roda kearah TauLaze. Ice dan Solar memegang kerusi roda itu dari maju kehadapan. Panik mereka dibuatnya.
"korang tahu aku suka epal merah, tapi.... Arrhhhhgg!! Gerammmnyaa aku!" Hali mengusutkan rambutnya.
"kami ingatkan kau bagi Ice. Lepastu kami ingat Ice kupas untuk dia makan, jadi... kami makan lah." jawap Taufan dengan nada bersalahnya.
" nama aku juga yg dia sebut.." keluh Ice.
"err.. Hali, tarik nafas.. Hembus, tarik, hembus.. Sabar~"
Hali mengikut arahan Gempa. Bahunya kelihatan menaik dan menurun. Nafasnya dihembus perlahan-lahan.
"nasib korang baik hari ni.. " Hali bersandar ke kerusi rodanya.
"fuhh.. Selamat Abang Hali tak marah." Thorn menarik nafas lega.
"sudah ii.. Kamu dah siap kemas ke belum? Tok nak bawa kamu balik ni.." Tok Aba memasuki wad Gempa secara tiba ii.
"erkk! Belum! Kejap ii, sikit saja lagi.."
Tok Aba menggeleng..
____________________________________Beberapa hari kemudian(extra)
"Wah!! Segaknya Along dengan Abang Hali!" jerit Thorn teruja melihat ketibaan Hali dan Gempa.
"ish, memandai je Thorn ni tapi Thorn comel lah macam selalu." Gempa memaut leher Thorn tatkala dia mendekati Thorn.
"comel? Thorn tak nampak handsome ke?" soal Thorn.
Hali dengan yg lain ketawa kecil.
"bukan tak handsome, tapi Thorn lebih kepada... Comel." Gempa cuba memujuk.
"haah.. Comel sangat. Macam baby! Lagi ii mata bulat kau tu, geram aku! Rasakan cubitan pipi Taufan!"
Taufan mencubit kedua dua pipi Thorn. Thorn mengaduh keasakitan. Blaze mendekati Thorn dan Taufan. Dia turut serta mencubit pipi Thorn. Taufan memberi ruang.
"aghhh.. Fakiiittnyaaa! Huhuhu ffoloongg"
Mereka ketawa, kecuali Gempa.
"ishh.. Kasihan Thornn! Janganlah buat macam tu." Gempa menghalau Taufan dan Blaze.
Mereka berdua hanya tersengih-sengih.
"sorry Thorn. Kau tu comel sangat." Taufan memuji Thorn dengan ikhlas.
"kalau ya pun, tak payah lah nak cubit kuat ii. Sakit tahu?! Hmmphh!" Thorn mengembungkan pipi kanannya sambil menyilangkan tangan.
Mukanya dipaling dari TauLaze.
"haah.. Walaupun kau bendul, tapi kau comel.. Kau ke-"
YOU ARE READING
We Are Brothers..[ C ]
FanfictionHighest rank 2 (Fan) Gempa dan adik beradik nya yg berumur 8 tahun hidup bahagia dan penuh kasih syang pada mulanya di rumah Tok Aba.. Namun, kesedihan melanda hati mereka.. . Gempa hilang ! Samada diculik atau dia yg melarikan diri mereka pun tid...