< 38~ >

596 51 12
                                    

"apa kau buat hah? Tepi!" Alfi menolak Kyle menjauhi pintu.

Kyle hanya ketawa melihat reaksi Alfi. Alfi cuba membuka pintu bilik Ayda, namun gagal.

"A-apa kau buatt hahh?! Kenapa kau kunci bilik Ayda?" Alp; menolak kasar Kyle hingga Kyle jatuh terduduk. Kyle ketawa sinis.

..Sementara itu, di kokotiam Tok Aba..

"Hali.. Lapar lah~ ●ω●" Taufan memuncung.

"haah, aku pun lapar.. Tolong lah masak sesuatu sebelum kita pergi kokotiam. Pergi lambat sikit tak pe. Ice, Solar dengan Thorn kan ada kat sana. Jadi, masaklah untuk kitaorang."

"Aduh, masalah lah kau berdua ni! Ha yelah yelah. Tunggu kejap, aku masak nasi goreng." Hali menuju ke dapur.

Blaze menunggu di meja makan. Taufan pula memerhatikan Hali dari peti ais yg berada di suatu sudut dapur.

Kelihatan Halilintar sedang tergesa gesa menyediakan bahan dan bagai cef prefosional(?) mula memotong sayur dengan laju. Tiba ii..

"erghh!! Aduuhh!" Hali mengaduh kesakitan.

Pisau yg dipegang, terjatuh serta merta ke atas lapik pemotong. Darah menitik ke atas lantai apabila Hali mengundur sedikit.

Taufan mendekati Hali dengan segera. Begitu juga dengan Blaze yg terdengar jeritan kecil Hali.

"Ja-jari kau berdarah! Blaze, ambil kit kecemasan!" Taufan meminta Blaze kit kecemasan manakala dia membasuh luka Hali. Hali mengaduh sakit.

"lepas ni kita terus je lah pergi kokotiam. Aku.. risau tengok kau ni." Taufan merawat jari Hali yg terluka akibat terhiris pisau. Balze pula mengemas dapur dengan menyimpan semula bahan ii ke tempat asal.

"aku boleh buat sendiri lah." Hali mengeluh sebelum termenung.

Taufan dan Blaze memrhatikan Hali, sebelum saling bertukar pandangan(?).

"ini yg dia kata dia boleh buat sendiri?" Taufan mengeluh sambil merawat jari telunjuk kiri Hali.

"aku tak percaya dengan dia. Apa.. masalah dia ni?" Blaze pula mengeluh. Hali seakan akan tidak mendengar perbualan TauLaze.

'asal aku rasa .. lain ni? Apa yg tak kena? Kenapa aku asyik teringat Alfi. Apa .. apa yg aku rasa ni?'

Hali menggeleng gelengkan kepala nya.

'perasaan aku je kot'

Taulaze hanya memerhati Hali dengan pandangan pelik.

"okay, siap dah. Blaze, tolong simpan." Taufan memberi kit kecemasan kepada Blaze.

"jom, pergi kokotiam." Hali meninggalkan Taulaze di belakang.

Taulaze hanya mampu memandang sesama sendiri dan mengikuti jejak Hali. Entah mengapa, langkah Hali hari ini lebih laju berbanding biasa.

~~~~~

Alfi berang melihat Kyle yg seakan akan mentertawakan dirinya. Tiba ii, raut wajah Kyle bertukar menjadi marah.

We Are Brothers..[ C ]Where stories live. Discover now