Tangannya dihentak di singki yg terdapat didalam bilik air tersebut. Air matanya tak dapat ditahan lagi. Air mata yg mengalir deras dibiarkan. Teringat soalan Hali sebentar tadi, membuatkan dia juga tertanya tanya adakah dia anak yg baik selama ini?
...Beberapa minit kemudian, diruang tamu...
"Thorn, janganlah nangis dah." Taufan memeluk Thorn yg menangis dibahu kirinya.
Taufan mengusap belakang dan kepala Thorn, cuba menenangkan Thorn. Namun, Thorn masih menangis. Dia hanya duduk diam didalam pelukan Taufan.
"Kau.. Janganlah nangis, nanti kami nangis juga." Blaze pula cuba menenangkan Thorn yg duduk disebelahnya.
Solar yg duduk di sofa lain hanya memerhatikan mereka sambil bermain main dengan jarinya. Solar bangkit dari tempat duduknya dan duduk disebelah Taufan.
Solar berkata, " Thorn, please lah berhenti menangis. Thorn kan ada kami? Walaupun perit...."
Taufan, " .. hidup perlu diteruskan."
Blaze, "... life must go on."
Taufan dan Blaze menyambung ayat Solar yg tergantung, serentak. Cuma, bahasa yg berbeza.
Solar menyambung semula,
" selagi Thorn ada kami, semua nya akan okay. Percayalah. Even kalau kita dibenci oleh satu dunia, kalau sama ii kita boleh harungi semua tu. Life must go on."Taufan, "ombak besar, kita tempuh!"
Blaze, " onak duri kita redah!"
" Pahit manis, kita telan."
"eh?!" keempat empat mereka memandang punca suara.
"I-Ice!" jerit mereka serentak, termasuk Thorn.
Taular dengan Blaze menolak Thorn kearah Ice. Sejak bila pula Ice berada di situ? Ini pelik, fikir mereka.
"Thorn, kalau nak nangis.. Nangis je, jangan tahan ii. Just let it out.. or should I say, let it go? Nangis je Thorn, jangan tahan ii." Ice memegang kedua dua bahu Thorn dan menepuknya beberapa kali.
"?!"
"wei, kami baru je pujuk dia supaya jan-!" Ice meletakkan jari telunjuk tangan kanannya di mulut Taufan yg mewakili Solaze.
"shuhhs.. Trust me." Mata Ice tetap pada mata Thorn yg sudah bengkak.
Mata Ice sedikit merah akibat menangis beberapa minit yg lepas. Thorn yg sudah reda tangisan nya kembali 'rancak' menangis.
Kali ini, Thorn memeluk Ice secara mengejut. Dia menangis di bahu Ice. Isi hatinya diluahkan.
"ke-kenapa mama dengan papa tinggalkan kita? ke-kenapa.. Ke-kenapa cepat sangat diaorang pergi? Thorn masih tak dapat kasih sayang yg secukupnya! Huwahh!!" sama seperti Taufan, Ice mengusap kepala dan belakang Thorn.
Taufan, Solar, 😢.
Blaze, "drama.. Tsk. Lelaki tak menangis Blaze. Tahan air mata." 😣
"sebab Tuhan lebih sayangkan diaorang. Lagipun, ajal maut kan di tangan Tuhan. Thorn, sebanyak mana pun kasih sayang seorang ibu, kita takkan pernah puas dan takkan pernah cukup..." Ice menolak kedua dua bahu Thorn supaya dia dapat melihat wajah Thorn.
YOU ARE READING
We Are Brothers..[ C ]
FanfictionHighest rank 2 (Fan) Gempa dan adik beradik nya yg berumur 8 tahun hidup bahagia dan penuh kasih syang pada mulanya di rumah Tok Aba.. Namun, kesedihan melanda hati mereka.. . Gempa hilang ! Samada diculik atau dia yg melarikan diri mereka pun tid...