< 39~ >

671 56 12
                                    

Walaupun kakinya sakit, Ayda berjaya mendarat dengan selamat. Ayda melarikan diri dengan segera tanpa menoleh ke belakang.

Flashback off

"macam tulah apa yg jadi. Kyle.. dia kata dia akan pastikan semua orang mati. Tolong.. Tolong selamatkan diorang."

Ayda mengoncang kuat lengan baju Yaya dan Ying. Mukanya jelas menunjukkan dia betul ii berasa risau. Manusia misteri yg curi ii mendengar perbualan dan kisah mereka kini melarikan diri menuju ke sesuatu tempat, meninggalkan kokotiam Tok Aba.

"aku kena pergi sekarang!"

Hali mahu berlari, namun baju nya ditarik oleh sesorang. Hali menoleh, "bukan kau sorang, KITA SEMUA kena pergi sekarang."

Ice mengukir senyuman. Hali membalas senyuman Ice.

"aku nak ikut." Ayda berdiri, rasa sakit diketepikan.

"kau duduk sini dengan Tok Aba. Tak payah ikut, bahaya."

Blaze menyampuk dari belakang.

"haah, bahayalah Ayda." Yaya cuba memujuk.

"Aku tak kira, aku nak ikut juga!" Ayda menghentak tangan kirinya diatas meja dengan sedikit kuat.

"Tak boleh.. Kitaorang tak boleh nak perhatikan kau s-"

"Tolong lah, bagi aku ikut. Ini mungkin.. kali terakhir aku pergi sana sebagai adik Alfi. Please? Abang Alfi dah jaga aku macam adik dia sendiri. Tak kira waktu dan tempat. Dia jaga aku elok ii dan tak pernah gagal jalankan tanggungjawab dia sebagai seorang abang.. Kalau betul apa yg Kyle cakap, maksudnya, Alfi dah habiskan banyak masa dan tenaga untuk jaga aku yg bukan adik dia. Please?"

Ayda meluahkan apa yg terbuku didada. Mereka terharu mendengar kata ii Ayda.

Mereka mengangguk sambil memandang sesama sendiri, membawa maksud Ayda boleh mengikuti mereka.

"baiklah, kalau itu yg kau nak.. Jom." Hali tersenyum.

Ayda turut tersenyum. "terima kasih."

Mereka hanya mengangguk. Kemudian, mereka menuju ke rumah Alfi. Mereka semakin hampir dan kelihatan ada beberapa lelaki berpakaian serba hitam mengawasi keadaan sekeliling. Mereka bersembunyi di kawasan yg agak jauh.

"macam mana nak masuk?"
Soal Thorn, berbisik.

"hurmm.. Ice." Hali memanggil Ice yg berada dibelakang.

"ha, ye. Kenapa?"

"boleh tak kau panah dioarang bagi beku dari sini? Lepas tu, Thorn tutup mulut diaorang. Boleh?" soal Hali kepada mereka berdua.

"ermm.. Agak bijak." Taufan memuji.

"Aku boleh je tembak diaorang bagi beku dari sini, tapi.. Yaya kena terbang dulu, tiba ii ada orang pula kat tempat lain yg kita tak nampak. Diaorang ada pistol tepi pinggang." Ice menoleh ke arah Yaya.

"betul juga." Hali dan Blaze berkata serentak.

"err.. Kalau macam tu, aku pergi tengok dulu." Yaya memerhatikan kawasan rumah Alfi yg dikepung.

We Are Brothers..[ C ]Where stories live. Discover now