< 21~ >

646 64 6
                                    

Mendengar kata ii Hali, Thorn tersenyum puas dan gembira(?). "hah, esok.. Abang Hali kena ajar Thorn buat semua menu Tok Aba. Jangan lupa eh. Thorn, nak pergi bawah, nak tengok tv. Bye abang Hali~" Thorn menukar topik dan moodnya dengan sekelip mata serta meninggalkan Hali didalam bilik sendirian.

Hali hanya mengangguk dan tersenyum melihat kelibat Thorn yg hilang disebalik pintu. " innocent betul. Haiishhh.. Thorn je ke yg ambil berat fasal aku? hish, apa kau merapu ni? cakap macam orang tak de family je. Better aku senyap je" Hali mula merebahkan diri keatas katil. Gelap.
______________________________

Dikokotiam Tok Aba..
7.30 a.m.

"wei, awalnya nak buka kokotiam. Lambat sikit tak boleh ke?" Solar ,😪.

"Ish, kau ni! Ini dah cukup lambat tahu tak? Selalu Tok Aba buka lagi awal tahu tak?" Taufan menyiapkan serba sedikit persiapan untuk membuka kokotiam Tok Aba.

Blice pula sibuk membersihkan kawasan persekitaran kokotiam. Hali dan Thorn menyusun meja dan kerusi di perkarangan kokotiam. Jika tidak disusun, pelanggan mahu duduk dimana?

30 minit berlalu..

Kelihatan pelanggan tidak putus ii mengunjungi kokotiam Tok Aba. Mereka sangat ii sibuj sekarang. Hali, Thorn dan Taufan sibuk menyiapkan pesanan pelanggan.

Solar dan Ice mengambil pesanan pelanggan. Blaze pula sibuk membersihkan meja dan sebagainya. Seperti tiada masa rehat, mereka terus berkerja.

Tiba ii mereka disapa oleh seseorang. "Hai korang? Nampak macam busy je. Nak aku tolong?" soal Alfi sambil memaut bahu Blaze tiba ii memandangkan kembar yg lain sibuk dan hanya tersenyum memandangnya.

"oh, hai. Betul ke kau nak tolong? tak menyusahkan kau ke?" soal Blaze masih mengelap meja yg ditumpahi air.

" betul, meh aku tolong. Kau nak aku buat apa ni?" soal Alfi teruja.

" er, memandangkan aku tak cukup tangan untuk lap meja ii tu, tolong lap meja yg sana dan situ. " Blaze memberikan sehelai kain kepada Alfi. Alfi mengangguk dengan bersemangat dan memulakan kerjanya.

Beberapa minit berlalu,

"Alfi tolong sambung lap jap.."

" Alfi, tolong layan pakcik yg kat sana tu."

"Alfi kerusi tu dah patah, tolong letak kat belakang."

Mereka meminta tolong Alfi dari masa ke masa. Alfi banyak tolong Blaze, Solar dan Ice.

"hurmm.. Aku dapat rasa kesibukan korang sekarang. Macam lipas kudung keadaan korang ni." Alfi bersembang dengan Blaze sambil mengelap meja.

"haah, busy kan kitaorang. Euww, jangan ingatkan aku fasal lipas tu lagi." Blaze mengangkat kedua dua bahunya tanda geli.

Alfi ketawa melihat tindak balas Blaze itu. Sedang mereka berborak kosong, Taufan memanggil Alfi. Dengan sekelip mata, Alfi berdiri tegak dihadapan Taufan seperti kadet.

"ye, saya. Apa yg boleh saya bantu?"

"kau tolong take over aku jap. Aku Tak tahan lah nak pergi tandas. Kau, tanya lah apa ii kat Thorn." Taufan kelihatan terseksa menahan. Dia berlari laju kearah tandas awam berdekatan kokotiam Tok Aba.

We Are Brothers..[ C ]Where stories live. Discover now