< 9~ >

1K 86 7
                                    

"Ok boss!" mereka memberi tabik hormat kepada Ice kecuali Hali yg kekal tidak menunjukkan sebarang reaksi(?). Sejak Hali sudah kembali seperti biasa, rutin harian seisi rumah jugak bertukar menjadi biasa semula sehinggalah malam melabuh kan tirainya(?)..

🌜sementara itu di bilik Hali🌛

"Haih.. Kenapa ya? Kenapa mesti Alfi yg aku panggil Gempa? Kenapa?Dia tak rasa apa ii ke? Macam mana? Bagaimana? Apa? " Hali mula bermonolog(?) sendirian. Dia mengeluh sendirian dia atas katil miliknya. Bermacam macam soalan muncul.

Seribu satu pertanyaan(?), yg mungkin belum dapat jawapannya. Tiba ii fikirannya menjadi kosong. Dia tidak tahu mahu fikir apa masalahnya, apa puncanya, apa jalan penyelesaian nya dan apa yg harus dia lakukan. Sungguh pemikirannya kosong. Mengelamun..
🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁










































































































































Tiba ii Solar mendatangi bilik Hali dan menyebabkan Hali sedar dari lamunan. Perlahan lahan pintu bilik diketuk. "Ha, nk apa?" tnya Hali. Suaranya mendatar.

"Er.. Abng Hali ok tak, kalau Solar nk tidur sini malam ni?" Solar malu ii.. Dia mana pernah buat perangai macam ni. Hali sedikit terkejut, tapi riak mukanya dikawal.

"Kenapa? " Hali berpeluk tubuh dan memandang Solar yg bermain main jari sambil wajah Solar menunduk. "Er, er.. " Solar berusaha mencari jawapan.

"Erm, tak pelah. Masuk jelah. Cuma, jgn buat sepah" Hali membiarkan Solar memasuki biliknya. "Terima kasih Abang Hali." Solar mula tersenyum.

Tidak lama selepas Solar masuk bilik Hali, datng pula Thorn ke bilik Hali. "Abng Hali ! takut! " Thorn berlari ke dalam bilik Hali dan menyorok belakang Hali.

"Er, kenapa Thorn? " Hali menenangkan Thorn. Manakala Solar melihat saja adegan itu. "Aa..ada lipas terbang!!" jerit Thorn. "Lah, tu je ke?" Hali tertawa kecil(?). Solar dan Thorn terpegun. Serious lah?? Hali ketawa?? Demam ka?

Terasa seperti diperhatikan, Hali terus mengubah topik. " nk tidur sini jugak ke?" Hali mengusap usap kepala Thorn lembut. Thorn mengangguk.

🌜tidak berapa lama kemudian🌛

"Haih, korang ni nk buat kenduri pulak ke dalam ni? " Hali berasa pelik. "Asal diaorang ada dalam bilik kau Hali?" soal Ice. Selalunya, dia saja yg akan datg ke bilik Hali. Bilik Hali juga selalunya kemas saja, kali... Ya ampunnn!!!! Bersepah gila! Habis cadar, selimut, baju semua ! Hali bersabar.🙊

"Tah lah diaorang ni. Tiba ii je." Hali *face palm* .. "Pulak dah" Ice pula yg face palm. Nk tahu apa terjadi kat Hali?

Lepas je Solar dan Thorn datang ke bilik Hali, Taufan pula menjadi tetamu tidak diundang. Alasannya, rindu Hali. Hali rasa pelik sngt. Duduk serumah kot. Asal rindu pulak? Mungkin sebab dia asyik berkurung je kot haritu.

Lepas Taufan datang, Blaze datang dan memberi alasan yang dia rindu Gempa. Dengar je perkataan Gempa, terus Hali tarik Blaze masuk bilik dia. Meroyan kang si Blaze ni susah pulak kan?

Last sekali, Ice ! Dia macam biasa lah, nk teman Hali. Tapi, tidak disangka sangka kan yang dia lah orang paling terakhir melawat Hali.

"Kalau semua tidur sini, aku nk tidur mana dowhh?" soal Hali kepada Ice. Dia memandang satu persatu wajah manusia yang mendiami katilnya. Thorn dan Solar masing ii sudah tertidur.

Blaze dan Taufan pula hampir ii tewas dengan perasaan ngantuk mereka. Tersengguk sengguk mereka menahan rasa ngantuk. Hali dan Ice face palm saja.

"Er, kalau macam tu.. Aku tidur jelah kat sini jugak. Aku tidur bawah biar aku ambil tilam dgn bantal dri bilik aku. Kau nk tidur mana Hali? Katil kau dah penuh, macam tk de ruang langsung." Ice merasa kasihan dgn Hali.

"Aku ikut kau lah. " Ice hanya mengganguk mendengar kata ii Hali. Bermula lah malam Hali yang penuh kesesakan dan kesempitan dimana, kelima lima makhluk berkumpul di dalan biliknya dan tidur bersama.

Ada yg tidurnya ganas(Blaze), ada yg berdengkur halus (Taufan ), ada yg mengigau( Thorn dan Solar) ah! Macam ii lah!

🌜🌛🌜🌛🌜🌛🌜🌛🌜🌛🌜🌛🌛
Keesokan hari nya...

Krinngggg!!!! (Nyaring)
Jam loceng Hali berbunyi seperti selalu. Terkejut semua makhluk dalam bilik tu. Manakan tidaknya, setiap bilik mereka bukannya ada jam loceng. Hanya

Taufan terjatuh dari katil. Nyaris tidak jatuh atas Hali dan Ice. Blaze tersentak. Thorn hanya terduduk dek kerana terkejut. Solar pula terhantuk kepala nya di meja yg betul ii di sudut katil Hali dan menyebabkan Jam loceng Hali terus jatuh ke bawah..

Dukk!! "Aduh, kepala ku.." Hali menggosok gosok kepalanya yang di timpa jam loceng. Semuanya berlaku dgn sekelip mata saja. Ice hanya mengambil jam loceng dan mematikannya(?) .

"Ish iii targedi jam loceng" geleng ii Ice melihat 'kesan' bunyi jam loceng. "Hishh! Dh ii pergi masuk bilik korang! Mandi! " Hali sedikit menengking.

Mendengar saja 'perintah' Hali, semuanya lari tidak cukup tanah dibuat nya. Perintah ringkas yang kedengaran tegas di telinga mereka. Hali sakit hati kerana jam nya betul ii jatuh ke atas kepalanya sendiri.

Ice hanya berdiri di sebelah Hali dan memengang bahu kanan Hali agar bertenang. Hali dan Ice pun memulakn rutin harian mereka.

❄🔥❄🔥❄🔥❄🔥❄🔥❄🔥❄
___________________________________

Author: Haihhh!! Ni semua salah Hali ! Kenapa lah kau nk drama king sangat ! *membebel sesorang*

Hali: *muncul* apa? Tak dengar lah? Ce ulang lagi sekali. *aura hitam menyelubungi(?)*

Author: er, tk de lah.. Aku gurau je. Hali, mak bapak kau kerja apa ek?? *main jari*

Hali: mana aku tahu ! Diaorang tk de cite apa pun kat kita orang tahu tak? Yang kami tahu, gajinya lumayan. *beredar*

Author: ... *mula termenung*

Ice: wey, author ! Nak duit.. *tadah tngn*

Author: nah *bagi duit RM200*

Ice: what da ??!! *tekejut* thanks!

Author: *senyum bangga*

___________________________________

Ha, ok tak chapter kali ni? Macam pendek kan? Vote, baca chapter seterusnya dan komen atau mesej (maybe?) lah apa ii idea untuk chapter akan dtng. Ha jgn lupa jugak sokong author? Maybe author dapat pertimbangkan idea korang tu.. Hehehehe

We Are Brothers..[ C ]Where stories live. Discover now