Kakinya melangkah ke bilik kesayangan nya.. "well, now.. I can see my bed and the stars~.. " pintu biliknya dibuka luas.. Tanpa menutup pintu bilik, dia merebahkan diri ke atas katil.. Bantal kesayangan nya dipeluk erat.. Begitu juga dengan matanya yg semakin rapat tertutup.
Lena dibuai mimpi~
Mimpi yg indah..~~~~~~~~~~~~~~~~
✨🔥✨🔥✨🔥✨🔥✨🔥✨🔥✨
Keesokan harinya.. 2.00 p.m" hah, muat tak baju ii tu? " soal pn Nora kepada kembar elemental apabila kesemua mereka diminta berkumpul dan mencuba seragam sekolah mereka yg baharu. Bapanya hanya tersenyum. Hali hanya berpeluk tubuh sambil terduduk disofa, memerhatikan kembar ii nya yg sibuk mencuba seragam sekolah yg baru. Bungkusan ii plastik dan tanda harga bersepah merata rata di bahagian ruang tamu.
Bukannya tk pernah bersekolah, tapi sejak Gempa hilang.. Mereka dipaksa agar berhenti sekolah. Memang pada mulanya mereka membantah dan protes(?). namun apakan daya, mereka hanya budak kecil yg tiada kudrat.
Sedang leka kembar elemental mencuba seragam sekolah, pn Nora memerhatikan Hali yg kaku. Pn Nora memandang suaminya sekilas dan berkata "abang tunggu kejap eh. Sayang nk bercakap dengan Hali sekejap." Lantas, Hali didekati dan bahu nya ditepuk lembut.
Bapanya pula mula mengalihkan perhatian kembar yg lain agar tidak mengganggu perbualan antara isteri dan anaknya itu. Hali terkedu. Dia hanya mendiamkan diri seperti patung. "Hali... Hali tk nk bercakap dengan mama, papa lagi ke?"soal Pn Nora lembut sambil mengusap usap kepala Hali yg berlapik topi berwarna hitam merah itu. "......" Hali diam seribu bahasa(?)
Pn Nora mengeluh berat dan mula bersandar pada sofa. "Sampai bila kita nk kekal macam ni Hali? Kamu... Masih, tk dapat nk lu--"
Hali pantas memotong(?) kata ii ibunya itu.
" bukan kita dah janji ke untuk tk bercakap tentang benda ni lagi?" suara Hali mendatar seperti biasa. Matanya kekal memerhatikan kembar yg lain dan tidak memandang ibunya itu." tapi sampai bila Hali? Sampai bila?? Kalau kamu asyik mengelak dan tk nak dengar penjelasan kami, kamu takkan tahu apa ii tentang kehilangan Gempa dan sampai bila kamu nk salahkan kami? Please Hali." pn Nora menggoncang bahu kanan Hali sedikit kuat.
Kedudukan Hali masih kekal seperti tadi. Namun, riak wajah nya berubah sama sekali(?) mukanya serius.
"apalagi mama nk cakap? Gempa dah hilang. HIILAAANGGG. Mama faham tak maksud Hali ni? Kenapa Mama tinggalkan kami dengan Tok Aba? Kenapa mama dengan papa tak balik terus ke sini lepas dengar berita Gempa hilang? Apa je yg mama dengan papa buat untuk tenangkan kami? Apa yg mama dengan papa buat selama ni? Tak cuba cari Gempa ke? kenapa mama dengan papa teruskan business trip dekat London tu? Kenapa lepas Gempa hilang, mama berhentikan kami sekolah? kenapa bazir duit bayar cikgu untuk ajar kami dekat rumah lepas berkali kali cikgu ii tu berhenti? kenapa sekat keinginan kami untuk bersekolah macam budak ii lain? why? How could you did all these to us for many yeaaarrss! Mama bukan saja buat kami tersisih, tapi mama seakan akan sekat segala benda dari kami.. Kenapa kenapa, KENAPA DAN APA ALASANNYA??!! SEBABNYA MAMA DENGAN PAPA X SAYANGKAN KAMIII DAN GEMPA KANN!! ITU JE KAN ALASANNYA??! (ieya: 😥👉👈)
bahu Hali kelihatan turun naik dan nadanya juga agak tinggi. Entah mengapa bahasa inggeria terselit didalam kata iinya itu. Mata Hali merenung tajam pn Nora untuk beberapa saat dan mula menenangkan diri sendiri.
Mereka yg terdengar suara Hali yg sedikit tinggi memandang Hali dan Pn Nora. Pn Nora hanya mampu mendiamkan diri sambil memandang Hali yg berpaling darinya. Suasana sunyi. "Hali.." suara Ice memecahkan kesunyian(?) dengan menyebut nama Hali dan berharap agar Hali memandangnya. Namun, sangkaannya jatuh(?)meleset. "....." Hali tidak menjawap atau berpaling. Dia terus bangkit dan menuju ke biliknya dengan pantas.
YOU ARE READING
We Are Brothers..[ C ]
FanficHighest rank 2 (Fan) Gempa dan adik beradik nya yg berumur 8 tahun hidup bahagia dan penuh kasih syang pada mulanya di rumah Tok Aba.. Namun, kesedihan melanda hati mereka.. . Gempa hilang ! Samada diculik atau dia yg melarikan diri mereka pun tid...