"hari ni, Tok Aba kata Gempa dah boleh keluar hospital tengah hari ni. Jadi kami diminta oleh Tok Aba untuk tolong Along kemas barang ii yg ada." Solar menjawap.
"sambil ii tu boleh spend time dengan Along." Taufan tersenyum.
"oh.." pendek saja jawapannya.
Tiba ii Taufan menarik Solar keluar dari bilik wad.
"err, pinjam Solar kejap. Solar, teman aku pergi tandas.. Eh kejap, Ochbot! Tandas deka mana?" Taufan kelam kabut.
Solar dan Ochbot menggeleng.
Gempa dan Blaze hanya memerhatikan mereka. Suasana menyepi seketika apabila Blaze menyeluk poket jaket nya sambil mendiamkan diri.
Gempa hanya menunggu.
"nah.." hulur Blaze.
Mata Gempa bersinar,
グッ!(๑•̀ㅂ•́)و✧."wah, mana kau dapat ni? Patut aku cari ii tak jumpa." Gempa lantas mengambil jam tersebut dan membelek.
Dia mengelap jamnya dan meniup-niup nya seakan akan harta yg bernilai buatnya.
Blaze hanya memerhatikan tingkah laku Gempa itu.
"terima kasih Blaze. " Gempa memegang erat jam itu dengan kedua dua tangannya.
Senyuman lebar tidak dapat disorokkan lagi olehnya. Dia gembira dapat jam itu semula. Baginya, itulah satu ii nya petunjuk yg dia jumpai dan berjaya simpan sehinggalah Blaze memulangkan semula kepadanya.
Blaze dan Gempa mendiamkan diri. Tidak tahu berbual tentang perkara apa.
Tiba ii Gempa mula memakai jamnya itu.
~~~~~
Cahaya aneh dari jam mereka mula memancar dengan terang dan berkelip-kelip. Hali yg sedang belek jam ditangannya itu menutup mata dek kerana silau.Namun, Ice dan Hali melihat jam mereka. Terlihat logo berbetuk tanah dan kemudian memaparkan ketujuh tujuh logo mereka. Cahaya itu berkekalan selama lebih kurang 1 seminit.
"ca-cahaya apa tu?" soal Thorn.
"cahaya.. Dari jam?" Ice terkedu.
Hali berfikir sejenak sebelum,
" bawa aku pergi wad Gempa. Sekarang."Ice dan Thorn mengangguk, mereka membantu Hali duduk di kerusi roda. Tikaman diperutnya itu masih belum sembuh sepenuhnya dan masih terasa sakit.
Mereka membawa Hali ke wad Gempa. Mereka bertiga diperhatikan oleh 'penghuni ii' wad itu.
"Hali.." terpacul nama Hali dibibir Gempa.
Senyuman yg semakin melebar di wajah Gempa tidak dapat disembunyikan lagi. Manakan tidak nya, setiap kali dia memejamkan matanya, pasti dia terlihat peristiwa hitam yg dialaminya tetapi dia lega melihat figura itu berada dihadapannya.
"Gempa.." Hali cuba berdiri.
Dia dibantu oleh Ice dan Thorn. Gempa menuruni katilnya dan menuju ke arah Hali.
YOU ARE READING
We Are Brothers..[ C ]
FanfictionHighest rank 2 (Fan) Gempa dan adik beradik nya yg berumur 8 tahun hidup bahagia dan penuh kasih syang pada mulanya di rumah Tok Aba.. Namun, kesedihan melanda hati mereka.. . Gempa hilang ! Samada diculik atau dia yg melarikan diri mereka pun tid...