Bab 3: New Friend

533 41 0
                                    

UMAYR POV

8 October, 12:05 malam

Aku memerhati Nadeem yang sedang tersengih memandang iphone miliknya. Mambang tu tengah buat apa? I smell something fishy.

"Umayr!! Ada orang kirim salam" aku yang sedang membaca nota biologi mengangkat wajah. Nadeem Zulfaqar sedang tersengih lebar.

"Adeem, boleh tak kau just ignore semua chat yang kau terima. Kalau aku jadi kau, aku tak layan. Semak" aku membalas.

"Kau ni kejam lah Umayr. Dia kirim salam aja pun. Bukan kirim bom! I'm not that cruel" Aku mendegus. Ada aja jawapan si Adeem ni. Dia menaip sesuatu pada skrin iphonenya.

"Okay done balas. Tak payah nak serius sangat Umayr. Aku siap followback IG dia. Seems like a nice girl to me" I just roll my eyes. Typical Nadeem.

"How can you tell me she is a nice girl when you don't even know her. Don't judge book by it's cover, Adeem" aku membalas tidak mahu kalah. Suka betul lah Nadeem ni melayan.

"Umayr, why so serious? Calm your tits bro. It just a simple salam. Why are you being such an asshole?" Thaqib Luzman yang sedang bermain PUBG mula mencelah. Mata masih setia memandang skrin telefon.

"Haah. Terima ajalah hakikat yang kau tu ramai secret admire. You still haven't reply her salam bro" Nadeem pandang aku. Aku mengeluh lemah. Aku memang tak akan menang dengan dua mangkuk tingkat ni!

"Fine. Waalaikumusalam. Puas hati? Adeem, please Adeem. Aku tak nak terlibat dengan semua ni" kali ini aku berkata dalam nada serious.

"But why Umayr? Kau ada girls yang line up waiting for you. Kau tak perlu cari. Diorang yang datang. At least a simple reply won't harm anyone" Nadeem Zulfaqar memandang aku tunak. Untuk kesekian kalinya aku mengeluh lagi.

"Aku tak nak bagi fake hope kepada mereka. Lagi satu, aku tak suka melayan. It just not my thing. Aku takut kalau aku reply, mereka akan tersalah tafsir niat aku. Fake hope lagi sakit daripada putus cinta. Trust me" Itu lah sebab kenapa aku tidak melayan mereka semua.

"Dah lah tu Adeem, Umayr. Kalau korang bising pun bukan ada faedahnya. Enough okay" Waqiuddin Awf menyampuk. Lelaki itu sudah meletakkan kalkulator di atas meja jepun miliknya.

"Cantik tak Adeem?" Luz bangun. Phone sudah selamat disimpan. I mentally facepalm. Sama aja si Luz dengan Adeem.

"Meh lah sini tengok" Adeem menggamit supaya Luz mendekatinya. Dua jembalang itu mula 'stalk' gadis itu.

"Nama penuh dia Amra Malaika. Nama secantik tuan" aku malas nak hiraukan mereka berdua jadiaku kembali membaca nota biologi.

"Hmm... cantik. Muka dia manis dipandang" comment Luz.

"Awf! Kau tak nak tengok ke?" Luz bertanya.

"Mana? Nama apa?" Aku rasa nak hantuk kepala pada kepala katil.

"Awf! Not you too" Awf ketawa kecil.

"I can't help myself bro. I'm curious" aku membuat keputusan untuk tidak menghiraukan mereka bertiga. Aku pasrah!

"Umayr, kau tak nak tengok ke?" Awf memandangku.

"Tak nak. Aku tak berminat" balasku penuh mendatar. Awf mencebik.

"Biarkan. Orang sombong memang macam tu. Melepas nanti baru nak menyesal" aku dah tak boleh bersabar dengan Nadeem Zulfaqar. Gumpalan kertas yang berada di atas lantai lalu aku baling tepat mengena kepalanya. Mengekek Adeem ketawa.

"Nadeem, cuba tengok 'story' Insta dia sekejap" aku pandang kawan-kawan aku. Haish.. kecil besar kecil besar aku tengok diorang ni.

"Eh eh.. hari ni birthday dia lah" Luz tepuk bahu Adeem.

OH MY CRUSHWhere stories live. Discover now