Bam! Terkejut kami semua saat Han menghempas buku di atas meja cafe kuat. Even kami yang duduk di meja agak jauh daripada bad boy pun boleh dengar. Air muka Han sangat mengerikan. Dah tertera big fat warning on his face don't mess with Farhan today. Aku menelan liur kesat."Weh... asal Han tu? Takut aku" Maya memandang aku.
"Tak tahu lah weh. Aku pun takut tengok Han sekarang ni" mata hanya memerhati tindak tanduk lelaki itu. Aku terpandang Fitri tang kebetulan sedang memandang aku. Dia membuat isyarat mata untuk bertemu di luar cafe. Tanpa bersuara aku bangun menuju ke luar cafe sekolah.
"Mati lah weh.. matilah.." Fitri dengan gaya pondannya memang jenis minta penampar gamaknya.
"Apa yang mati? Boleh tak cakap clean and clear sikit?!" Aku dah lah manusia paling tak sabar
"Witch tu memang tempah kubur weh. Semalam macam yang kita bincang, Han and Ayyaz pergi negotiate dengan Witch tu kan? Well hantar Han buat kerja berdiplomasi adalah satu pilihan yang salah. That guy seriously had trouble with his anger issues.
As we already know, memang tak lah Laila tu nak bagi tahu siapa control the website kan. And she act dumb. Like she know nothing and being framed as a villan in the picture. Like we're gonna believe it. Long story I make it short, Han mad. He punch the locker next to Laila and as the result he get a swollown knuckles and a damaged locker"
Aku sudah menepuk dahi. Wajah Fitri pula langsung tak menunjukkan dia bimbang. Patutnya aku hantar Dani or Miqa yang lebih cool berbanding Han yang sedia ada terkenal disebabkan his well-temper.
"Cakap dekat Han it's okey kalau perempuan tu tak nak bagi tahu pasal website tu. I get my own way. Yang penting sekarang ni Han need to be okay. Sebab I don't think Laila the Witch tu akan duduk diam. Pergi tenangkan Han dekat sana. He look like he ready to kill anyone who mess with him today" Fitri tersengih sebelum mengangguk setuju.
"Orait Maika. Whatever you have in mind, we always at your back. And I think I better keep the big bad wolf away because I hate to admit this, I'm scared of Han the Beast more than you" aku ketawa tatkala melihat muka ngeri Fitri.
"Yeah yeah... good luck to tame the beast Fitri. Nanti aku roger kau" Fitri mock a salute to me sebelum kembali masuk ke Cafe. Tanpa disedari aku mengeluh lemah. I really need to end this as soon as possible. Phone yang berada di dalam poket dicapai.
"Hello bro, on operasi malam ni. Bawa semua masuk. Okey thank you bro" aku smirk. "People... enjoy the show" aku menggumam perlahan.
Keesokan harinya....
"Astaghfirullah halazim... Amra Malaika.." Mekka Medina sudah menutup mulutnya yang melopong luas.. rasanya boleh 10 ekor lalat masuk. Manakala Luna Maya sedang bergolek ketawa disebelah aku. Aku pula buat muka suci tatkala melihat keadaan sekolah yang berada di dalam kekecohan. A total disaster actually.
"Apa?" Aku menyoal acah suci. Mekka mengeluh sebelum menguntum senyuman nipis.
"You are the most unpredictable and craziest person alive. Apa yang kau buat langsung tak terjangkau dek pemikiran orang lain" Mekka bersandar pada kereta Haydar yang diletakkan di parking lot. Kami lebih selesa memerhati dari kejauhan.
"Berapa ekor semua sekali tu?" Aariz bertanya dengan tawa yang masih bersisa.
"Sikit aja. Tak banyak. Dalam 50 ekor aja" aku membalas.
"50 ekor tu lah yang berjaya membawa kebinasaan kepada sekolah hari ni. Hahaha" Haydar gelak.
"Kau... jalankan misi ni tak ajak" Dani datang menghampiri kami.
YOU ARE READING
OH MY CRUSH
Teen FictionHidup seorang Amra Malaika amatlah sederhana. Mempunyai keluarga yang bahagia dan sahabat yang setia sudah cukup menyempurnai hari-harinya. Oh dan ditambah pula dengan kehadiran si 'Crush' membuatkan harinya menjadi lebih menarik. Siapa sangka, 'Cr...