Bab 6: Heart Broken

578 39 0
                                    


Barai. Satu patah perkataan itu sudah cukup menggambarkan keadaan aku pada  hari ini. Tiada lawak bodoh mahupun masalah yang aku timbulkan. Lawak Aariz langsung tak kedengaran kelakar ditelinga aku.

"Hoi tambi! Kau ni dah kenapa moody sangat?" Haydar menyiku lenganku. Sewaktu itu kami berada di Cafe mengisi perut yang lapar.

"Dia broken sebab crush dia offically ada awek" kalau ikutkan hati, nak aja aku sumbat sos cili ni dalam hidung Aariz. Dasar mulut murai! Dah lah suara dia kuat.

"Aqeef Aariz, kenapa kau tak ambil mic aja. Buat annoucment biar satu sekolah tahu" aku menyindir geram.

"Eh sorry-sorry Maika! Aku terkuatkan volume voice aku" I just roll my eyes. Malas nak layan. Pinggan berisi mee goreng ditolak. Sumpah tak ada selera. Haydar tiba-tiba menghentak meja. 

"Ini yang aku pantang ni. Makan Maika! Kau nak laparkan diri kau sebab lelaki? Come one Maika. You out of all girl is not the kind yang menggedik dengan lelaki. You are an independent girl! Don't toture yourself just because a damn bastard who are stupid enough not to notice your existance. Cukup lah kejar orang yang tak hargai kau." aku tergamam. Haydar is not the type of person who really care about others life. But once he care, he really cross the line.  And he rarely mad at me. So do I.

Tiba-tiba aja suasana cafe menjadi sunyi sepi. It become more and more deadly silence than ever. Shit. Now semua tumpuan terarah kepada kami. Rata-rata pandang aku dengan seribu satu reaksi.

"Nice Haydar. You really did an announcment to the whole school. Congrats smartass" to be honest, I am furious. Marah, malu bercampur dalam satu rasa. He make me sound like a complet loser. Aku terus bangun nak meninggalkan cafe. Tiba-tiba rasa macam nak nangis. Shit lah.

Aku tak ada arah tuju, at the end aku decide untuk ponteng sekolah. Aku bimbang kalau aku stay lama-lama dengan mood taufan katerina ni, aku takut ada hati yang akan terluka. Masuk dalam kelas aku terus kemas barang-barang sepantas mungkin. Sooner or later Maya dan Mekka akan muncul. So I need to runaway from them.

Aku berlari sepantas kilat ke arah belakang sekolah. Check line. Campak beg ke sebelah luar pagar sekolah. And last  thing to do ialah aku panjat pagar dengan jayanya. Setelah 3 tahun buat kerja macam ni... aku bab panjat memanjat ni memang pro.

"Amra Malaika"   Miqael Waqif sedang berdiri berhampiran dinding sambil memandang aku.

"Hai Miqa. I'm not in my best mood now. So bye" tanpa mendengar balasan daripadanya aku melompat turun daripada pagar dan mula berjalan menuju ke arah jalan raya. Seems like I need to walk from here.

"Maika! Tunggu" terkejut aku tatkala beg sandang aku disambar daripada belakang.

"Kau nak apa Miqa? Boleh tak jangan halang aku. I said I'm not in my best mood" habis terkeluar perkataan 'aku'. Sorry lah Miqa... I already warn you.

"Maika... let me come with you. You're not in your best state. Someone need to take care of you" kenyataan yang dibuat Miqa membuatkan aku ketawa halus.

"Miqa, I'll be alright" aku menarik senyuman paksa.

"I won't buy it. Suka ataupun tak I'll come with you. Jom kita kena pergi daripada sini sebelum orang tangkap kita" Miqael berjalan mendahului aku. Mulut aku melopong.

"Miqa... serious lah awak nak ponteng? You are a  Golden Boy kut. Lain lah macam saya Bad Girl yang selalu buat kerja macam ni" melihat muka terkejut aku membuatkan pipi Miqa mula berona kemerahan.

"There's always first time in everyone  life" he mutter under his breath. Aku sudah tergelak besar. He's funny.

"I'm a very bad influent" aku kini menyangi langkahnya.

OH MY CRUSHWhere stories live. Discover now