Bab 7: Maika, Glitters and Video Call

614 40 2
                                    


Aku menutup mulut menggunakan tapak tangan sewaktu menguap. Mata aku memang dah merah padam menahan mengantuk yang semakin menggila.

Sumpah! Aku menyesal sebab tidur lewat semalam sebab main Fifa19 dengan Ba'an. Aku memang cari penyakit. Dah lah hari ni semua subjek yang boleh buat aku layu. Haih...

"Maika! Stay awake!" Mekka tampar lengan aku. Terus luas mata aku.

"Auch.. sakit lah Mekka" aku menggosok lengan yang menjadi mangsa keganasan Mekka Medina.

"Habistu kau tu. Mengantuk sangat. Kau buat apa semalam?" Aku sengih. Mekka mengeluh lemah.

"Aku tak tahu nak cakap macam mana lagi biar kau insaf sikit?" Aku jongket bahu.

"I don't know. I was born to be a rebellious girl" selamba aku membalas. Mekka roll her eyes before turn to our biology teacher who's being staring dagger at us.

"Psss...pss.. Mekka... Mekka.. kelas habis jam berapa?" Mekka mendegus.

"1 tengah hari" aku mengangguk perlahan. Jam dipergelangan tangan dijeling sekilas. 12:30 tengah hari. Damn. I though class already over. Dengan kudrat yang masih bersisa aku berjaya bertahan sampai kelas tamat. Aku orang pertama yang keluar daripada kelas.

"Maika! Slow down lah" Mekka mengejar aku daripada belakang.

"Ish lambat lah kau Mekka. Aku nak balik ni. Nak tidur" Mekka roll her eyes annoyingly.

"Tak larinya rumah kau tu. Sabar sikit boleh tak? Maya pun tak keluar kelas lagi" Mekka gosok lengan aku.

Hampir 5 minit menunggu akhirnya Maya muncul bersama Haydar dan Aariz dengan wajah yang masam mencuka dan tudungnya kelihatan agak kotor. Aku rasa Maya dan Haydar gaduh lagi. Asyik bercakaran aja kerjanya.

"Asal muka tu? Macam tempoyak basi" Mekka menegur. Maya hanya menjeling Haydar dan Aariz. Mereka berdua pula menunjukkan wajah yang bosan.

"Maya gaduh dengan Sofia. Sofia tumpahkan sos cili pada tudung Maya. Maya balas dengan letak cat bancho. Cat fight happen and they end up in the principal room and they need to clean the toilet tommorow after school as detention" Aqeef Aariz bercerita dengan penuh terperinci.

"Masyallah Maya. Kau okay tak ni?" Mekka Medina mula memeriksa segenap inci badan Maya. Bimbang sekiranya terdapat kecederaan fizikal.

"Hati aku yang tak okay. Geram betul aku dengan alien planet pluto tu. Dia yang cari pasal dulu. Bukan aku! Mentang-mentang aku sorang aja. Nasib baik ada Fitri sebelahkan aku" aku memeluk bahu Maya.

"Olol siannya baby besar saya ni. Dah senyum sikit. Berani dia buat dekat civillian yang tak berdosa. Tak apa, Amra Malaika si Robin Hood cetek rompak come to the rescue" mereka semua ketawa.

"Betul ke ni Maika?" Aku angguk dengan smirk terlakar dibibir.

"Of course my dear. No one mess with my bestfriend. Hell you even my sister not by blood but by heart. So pay back is a bitch" Haydar dan Aariz buat thumb up.

"Kenapa aku rasa macam tak sedap hati aja dengan plan kau ni Maika" Mekka memandang aku dengan keraguan.

"Oh come one Mekka bear. Have a little faith on me. Aku janji prank kali ni tak akan bawa sesiapa tercedera or ke hospital" aku meyakinkan Mekka. Nak tak nak Mekka Medina akhirnya bersetuju juga.

"So apa plan kau?" Haydar menyoal sewaktu kami bergerak ke parking lot.

"Adalah. Yang so sure, it's gonna be epic" dalam otak aku sudah mula merancang strategi untuk esok.

"Need help? Should I get Fitri and the gang?" Aku geleng kepala.

"Nah.. I'm fine doing it by myself" Haydar mula membuka pintu kereta tempat duduk pemandu. Yup, we go to school by car.

OH MY CRUSHWhere stories live. Discover now