Bab 28: Umayr and The Test

735 37 17
                                    

Suasana petang pada hari ini sememangnya sesuai untuk beriadah. Lagi-lagi apabila hari ini hari minggu. Walid kerahkan kami satu keluarga untuk keluar beriadah sewaktu aku ingin membuka plug Xbox.

Walid nak ajak kami jogging berjemaah. So of course la aku tak nak suffer sorang-sorang so aku pun heret sekali Haydar, Aariz, Mekka dan Maya. Mana boleh aku aja yang kena. Annual Sport Days telah pun seminggu berlalu dengan penuh gemilangnya. It's a big success. Sumpah aku rasa segala penat lelah kami worth it. 

Lepas 8 round pusing taman, aku pancit. Tak larat dah. Aku tengok Walid and Umi masih chill berjogging. Aku, Maya and Mekka dah penat so kami menapak ke basketball court. The boys memang give up bab jogging so diorang pi main basketball entah berapa round.

"Maika! Panjang umur kau. Meh-meh duduk sini" sebaik sahaja nampak muka aku, Hud menepuk ruang di sebelahnya untuk aku duduk.

"Haaa.. kau orang mesti mengumpat aku kan? Dasar pak cik bawang!" Aku berkata sambil duduk di sebelah Hud.

"Bukan mengumpat kau lah. Kami sedang bercakap pasal test untuk Umayr tu" Haydar mula membuka topik.

"Yup. Memandangkan minggu ni aja kita free sebelum busy nak handle School Festival, so kami cadang nak buat minggu ni aja lah" Fayyad menambah. Aku sudah garu kepala yang tidak gatal.

"Seriously korang? Aku ingat kita dah bersetuju untuk batalkan test mengarut tu" aku sedikit membentak.

"Eh mana ada. Kami busy sikit jer. Test tetap test. Kalau Umayr tak nak buat test mengarut kami ni, then he can say goodbye to you" Aariz membalas.

"You guys are stupid. Can't you just let Maika be happy?" Mekka menggelengkan kepala.

"We just want to make sure Umayr is serious  with Amra Malaika" aku dah fade up dengan mereka semua.

"Suka hati korang lah. I don't care anymore. Do whatever you like" mereka semua tersengih.

"Okay good. So aku nak kau bagi tahu Umayr hari Sabtu minggu ni jumpa di rumah kau" aku mengeluh sebelum mengangguk setuju.

"So kita bincangkan pasal ni lebih mendalam nanti. Sekarang ni ayuh Amra Malaika kita main basketball a little. We promise, we go easy on you" Dani kenyit mata. I roll my eyes.

"Don't worry. I can keep up withyou guys now" to be honest, aku sekarang dah boleh main basketball di dalam court bersama mereka semua. Aku rasa nak nangis weh. If aku tahu yang fobia aku ni boleh diatasi secepat ni, dah lama aku suruh mereka tolong aku.

"So jom" aku bangun dan regangkan  badan.

"So Maika kau masuk team aku" aku ditarik masuk ke dalam kumpulan Haydar dan Han. Dani, Fitri dan Hud satu team  We're playing 3 on 3. Team aku offense and team Dani defence.

"Don't play too harsh with Malaika. If Malaika get hurt, you guys will also get hurt too" Luna Maya telah mula mengeluarkan ugutan.

"We know. Don't worry. We will protect our dear Amra Malaika" sejam berlalu dengan begitu cepat. I end up with a few bruises thanks to Fitri and Han. Dapat bruise tu perkara biasa. Terkena siku Han lah. Fitri tertolak aku lah. Sembang aja cakap nak protect aku. Tapi bagi aku tak teruk sangat pun.

Luna Maya tidak pernah memberi ugutan kosong. Seperti yang dikatakan, if I get hurt, they will hurt too. And yes Maya seriously hurt them and I think the punch she gave Fitri and Han manage to leave bruise.

"Dah lah aku nak balik. Penat ni" aku meneguk air mineral yang di beli Aariz rakus. Peluh tak usah nak cakap lah.

"Sorry tau Maika. Aku tak sengaja tertolak kau tadi. Tak apa nanti aku belanja kau Starbucks" Fitri berkata sambil meletakkan lengan di atas bahu aku.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Aug 27, 2020 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

OH MY CRUSHWhere stories live. Discover now