Bab 9: Equesterian

613 39 1
                                    


"Amra Malaika!!!" Aku berlari selaju yang mungkin. Fuh! Nasib baik aku pakai baju pj hari ni. Kaki dibuka seluas mungkin bagi menyelamatkan diri aku.

"Maika not funny!!!!" Suara itu semakin mendekati aku. Aku ketawa kuat. They won't catch me! Aku pelari pecut kut.

"Maika!!! Aku dah tak larat nak kejar kau ni!!!! Stop lah" well, aku sebenarnya sedang menyelamatkan diri aku daripada Mekka dan Maya. Let just say aku prank diorang dengan letakkan serbuk black pepper dalam air pepsi diorang.

Aku segera berlari keluar daripada cafe dan bergerak ke padang sekolah. Aku pun dah kepenatan sebenarnya. So I end up sitting under the tree. Kelibat Mekka dan Maya sudah tidak kelihatan.

"Hoi! Kau buat apa dekat sini?" Nasib baik aku tak buat terjunan papan anjal masuk longkang disebabkan sergahan Han.

"Hoi! Tak boleh tegur elok-elok ke hanat?!" Aku berkata sambil mengurut dada. Lelaki itu ketawa besar. Gila tak terkejut bila kau ada sorang-sorang aja and suddenly ada suara yang menyapa. Dah lah Han duduk bertenggek atas pokok.

Lelaki itu terus turun daripada pokok dan mengambil tempat dihadapan aku dengan sengihan lebar. Muka langsung tak bersalah.

"Sorry-sorry. Kau buat apa dekat sini?" Aku sengih.

"Aku lari daripada Mekka and Maya. Marah betul perempuan berdua tu sampai kejar aku dengan garpu" Han ketawa.

"Kau buat apa kali ni siaa" aku ketawa.

"Aku masukkan serbuk black pepper dalam air pepsi diorang" meletus tawa Han.

"Aku rasa kalau sehari kau tak prank orang... kau tak boleh hidup kut" Han geleng kepala.

"Well, saja nak mengusik. Aku dah lama tak kenakan diorang. Nasib sempat larikan diri" aku sengih.

"I think... you should thank the long legs" aku mengangguk setuju. Well, I'm pretty tall for an asian girl. Tinggi aku 170 cm. Just nice.

"Kau pula buat apa dekat sini Han?" Aku baru teringat. Pelik juga.

"Ouh... aku nak tenangkan fikiran. All those works make me sick" aku angguk faham. And then we fall into silent.

"So..." we said in union. Aku dan Han berpandangan sebelum ketawa kecil.

"Ladies first" aku geleng.

"Tak apa. Aku dah terlupa apa yang aku nak cakap" makin lah Han ketawa.

"Ayo! Teruk betul laa kau ni Maika. Tak aku nak tanya kau bila start latihan Equestrian? Tournement dah around the corner kan?" Aku angguk.

"Yup. 2 bulan lagi. Aku dah start latihan sekarang ni. Korang pun busy dengan football practice kan?" Han angguk.

"Yeah.. semua busy dengan sukan masing-masing kecuali Aariz" aku ketawa.

"Dah nak buat macam mana... he not into sport. We can't blame him" Han sengih.

"Tapi Aariz still ada function. Dialah penyokong paling setia buat kita semua. Tak pernah ada satu perlawanan pun yang dia terlepas"

"Mesti padat jadual kau nanti kan? Confirm sunyi sekolah bila kau busy" aku ketawa.

"Nah.. aku ada konco-konco yang boleh buat kerja 'kotor' tu semua bila aku tak ada nanti. Don't worry" Han geleng kepala.

"Kau memang the real badass lah Maika. good luck then Princess" aku mencebik. 

"Don't call me princess. Walid aku aja yang boleh panggil. Princess dekat sini is Mekka okay" Han mengangkat kedua-dua belah tanggannya tanda menyerah. 

OH MY CRUSHWhere stories live. Discover now