Seawal jam 4 pagi aku sudah bangun untuk jalankan misi. The boys are coming with me too. Boleh tahan berdebar juga. Barang-barang semua dah siap dibeli.
"Okay guys listen. Today's mission name The Oily. So make sure none of us get caught. Stay safe. Kita just ada 1 hour to do all these job. Sebab pak guard tu akan round setiap 1 jam. Faham?" Aku memandang wajah kawan-kawanku.
"Faham. Crystal clear" aku angguk.
"If anything happen just leave the thing behind and save your ass. Kita jumpa dekat sini balik jam 5 pagi. And try to avoid the CCTV. All the best guys" aku tabik kepada my comrad. And diorang tabik kembali. Kami terus berpecah.
Kami berjaya pecah masuk ke dalam sekolah melalui tingkap makmal Biology yang berada di tingkat bawah. Aku smirk.
"Gentlemen, let's have fun and show our creativity" aku smirk. And we are having fun.
Seperti yang dijanjikan, tepat jam 5 pagi semua berkumpul di tempat tadi. And we leave before the guard come. Sampai rumah aku terus mandi and sambung tidur kembali. Pukul 6:30 pagi Umi terus bising kejut aku ke sekolah.
Aku, Mekka and Maya sampai ke sekolah tepat jam 7:20 pagi bersama Aariz. Haydar macam biasa. Always lewat. And what I get to say, school is totally in chaos.
"Oh my god Malaika" Mekka dan Maya sudah melopong. Melihat reaksi mereka berdua membuatkan aku ketawa.
"Aku just jalankan misi. This is not my plan okay" aku tengok semua pentadbir sekolah sudah bising.
"Seems like school is close today" aku smirk.
Long story I make it short, sekolah ditutup for a good 2 days untuk kerja pembersihan.
"Amra Malaika, you're not behind all of this right?" Umi pandang aku suspiciously. And aku buat muka toya.
"Nope. I'm not" malas aku nak buka mulut. Nanti habis rahsiaaku bocor. Aku ni tak boleh simpan rahsia daripada Umi. And trust me, Umi didn't buy my white lies.
"Umi, nanti Maika nak lawat Natasya. Maya and Mekka is coming with me" aku memberitahu Umi.
"Okay. Be nice Maika. And jangan lupa bawa buah tangan. Singgah lah Giant sekejap" aku angguk faham.
Tepat jam 4 petang kami tiba di hospital. Haydar dan Aariz macam biasa setia menemani kami. Sometime they do act like our damn bodyguard. Tadi kami sempat singgah kedai bunga dan juga Giant untuk beli bunga and apple kepada gadis itu.
"Seriously Maika, why sunflowers?" Aariz jongket kening sambil memandang sejambak bunga matahari yang berada di tanganku.
"Entah maybe sebab sunflowers boleh ceriakan suasana" aku membalas dengan senyuman.
"Lama ke Natasya kena tahan dalam ward?" Aku jongket bahu.
"I have no idea. Abang Am cakap maybe lama sebab kes Natasya ni dah jadi kes pscytris" aku ada Skype dengan Almir Hamzah last night.
"Hai selamat petang. Boleh kami bantu?" Penyambut tetamu di aras 5 hospital memberikan kami senyuman.
"Hai. We are looking for Natasya Hilaman's ward. She's a friend of our" Mekka membalas.
"Okay wait a moment kids" kami berpandangan.
"Do we look like a freaking kids?" Maya berbisik. Aku tergelak.
"Maybe babe.. maybe" aku memeluk bahu Maya.
"Let's go guys" kami mengekori langkah Haydar. Haydar ketuk pintu bilik perlahan. Bila dapat kebenaran baru kami masuk.
YOU ARE READING
OH MY CRUSH
Teen FictionHidup seorang Amra Malaika amatlah sederhana. Mempunyai keluarga yang bahagia dan sahabat yang setia sudah cukup menyempurnai hari-harinya. Oh dan ditambah pula dengan kehadiran si 'Crush' membuatkan harinya menjadi lebih menarik. Siapa sangka, 'Cr...