Suasana di Coffee Prince hari ni berbeza dengan hari-hari yang lai n. Shark yang kebetulannya berada di cafe memandang kami pelik disebabkan oleh kebisuan masing-masing."Korang semua gaduh ke?" Shark look at us suspicously.
"Tak ada lah. Mana ada gaduh. Kalau gaduh memang dah tak duduk semeja" Luna Maya membalas. Memecahkan kesunyian antara kami.
"Habistu asal muka sorang-sorang macam baru lepas bunuh anak ayam ni?" I just roll my eyes. Lawak Shark memang hambar. Melihat kami tidak memberikan sebarang respon he finally gave up.
"Aku tak tahu masalah negara apa yang korang hadapi, but a little advice from me, jangan sampai ada pertumpahan darah berlaku dalam cafe aku" kamu semua hanya mencebik. Sebelum dia berlalu pergi, sempat dia rosakkan tudung aku.
"Terutamanya you kiddos. You look like you ready to kill someone. I need my annoying cousin back" aku mencebik.
"Korang betul ke nak join misi kali ni?" Aku bertanya memecahkan kesunyian antara kami semua.
"Iya. Memang dah tekad. We won't let you do something crazy alone" Han membalas dengan nada yang serius.
"Betul tu Maika. We won't leave you alone. Kita sahabat susah senang kan" Haydar hadiahkan aku senyuman lembut. Dia tahu gelodak dijiwaku.
"Don't say no to us Maika" aku garu kepala.
"Tapi aku tak nak any of you ditimpa masalah" mereka mencebik.
"Kami dapat masalah atau tak bukan salah kau sebab it our choice" aku menghela nafas sebelum angguk faham.
"Fine. Tapi, what about the two of you? Aku tak nak risiko kan korang. You girls are good girl" aku pandang ke arah Maya dan Mekka.
"Tak kisah lah bad girl ke good girl ke. Yang paling penting is kami akan stick dengan kau through the dark" Maya berkata tegas.
"Haah Maika. Alah... bukan tak pernah kena denda sama-sama" Mekka sengih lebar. Aku ketawa halus. Macam-macam.
"Dah kalau semua cakap macam tu. Then fine. Tapi, once you agree there's no turning back. Okay?" Aku memandang wajah sahabat-sahabatku.
"Okay!" Mereka menjerit kuat dan penuh bersemangat. Aku tepuk dahi.
"So what's the plan?" Dani jongket kening. Aku mula tersengih jahat.
"I have a few in mind. But for the 'opening ceremony' aku nak buat yang simple aja. Aku tak akan berhenti selagi diorang tak minta maaf and keampunan pada Natasya. I want them to beg for her forgiveness. Biar rasa bersalah seumur hidup tu ada. Jadi manusia sikit. Ini tak ada hati and perasaan macam monster!" Aku berkata geram. Memang tu azam aku.
"Aku sokong kau Maika. Diorang memang perlu diajar" Hud menambah.
"Maika, kau tahu tak pasal Ugly Nat web?" Aariz menyoal aku.
"Macam pernah dengar. Do eleborate. Kau tahu aku tak suka ikut perkembangan macam ni kan. What the hell is that thing?" Aariz mengeluh kecil.
"Don't be too ignorant Maika. Ugly Nat ialah sebuah website yang direka khas untuk menyeksa hidup Natasya. Diorang create website tu since the day they decided untuk jadikan Natasya as their puppet" sumpah aku terkejut. Bukan aku aja sebenarnya, Mekka, Maya and the other boys menunjukkan reaksi yang sama.
"What? How come aku tak pernah tahu pun sepanjang 4 tahun aku sekolah?" Fayyad menyoal. Hud, Han, Haydar, Fitri and Dani angguk setuju.
"Sebab korang tu don't give shit about people business. Korang mana layan benda-benda macam ni. Berbalik kepada website tu, it's a special place dimana diorang nak kutuk, caci, maki, hina, buli dan sebagainya" aku mengetap rahang. Shit! Aku nampak Haydar mengepal penumbuk. Semua nampak geram.
YOU ARE READING
OH MY CRUSH
Teen FictionHidup seorang Amra Malaika amatlah sederhana. Mempunyai keluarga yang bahagia dan sahabat yang setia sudah cukup menyempurnai hari-harinya. Oh dan ditambah pula dengan kehadiran si 'Crush' membuatkan harinya menjadi lebih menarik. Siapa sangka, 'Cr...