Ik buig en kijk op naar de koning van de Hell, zittend op zijn troon. "Koning. U heeft mij geroepen voor een opdracht." Ik zie hoe hij met zijn rode ogen op mij neerkijkt. Hij staat op en loopt naar mij toe. De wachters die mij hier hebben gebracht sluiten de deur achter zich. Ik kijk gauw weer naar beneden. We zijn nu alleen. Voor mij blijft hij stilstaan. Het zweet breekt me even uit. Hij pakt met zijn grote handen mijn kin vast en laat mij hem aankijken. Zijn huid is helemaal zwart met rode lijnen eroverheen. Verbrand. "Kijk me aan en sta op. Ik hou er niet van als ik niet aangekeken word. Zeker jij zou me gewoon moeten aankijken." Ik houd mijn adem in. Zijn stem is erg intimiderend en klinkt nu al geïrriteerd. Hij blijft voor me stilstaan, wachtend tot ik op zou staan. Ik sta langzaam op en kort erna draait hij om. Ik adem mijn ingehouden adem langzaam uit en blijf staan. Dit is niet mijn eerste opdracht, maar hij blijft eng hoe vaak ik hem ook ontmoet. Hij draait zich weer om naar mij, hij klinkt deze keer iets minder kwaad. "Je gaat samen met een paar demonen naar de Hemel. Daar zul je de engelen in de gaten moeten gaan houden. Noteer wat ze hebben: hun defences, hun trainingen, hun aantallen. Ik wil alles weten." Hij begint langzaam heen en weer te lopen. Ik word nog zenuwachtiger van hem. "Waarom moeten we dat doen koning?" Hij stopt meteen met lopen en zijn ogen worden vuurrood. "Ik heb niet gevraagd om een 'waarom'." Ik houd meteen mijn mond en kijk weer naar de grond. Ik hoor hem zuchten. Ik besluit maar niet verder op hem in te gaan.
"Wanneer vertrekken we?"
"Vandaag"
Hoihoi! Ik hoop dat dit verhaal aanspreekt en jullie het een leuk boek lijkt. Ik ben pas net begonnen met schrijven van dit verhaal, maar hoop dat jullie al wat opmerkingen/ideeën hebben of willen zeggen wat jullie hiervan vinden. Ik heb geen ervaring met demonen en engelen dus kan alle info gebruiken.
Ik wil misschien ook nog de titel van dit boek gaan veranderen. Vinden jullie deze titel goed of hebben jullie andere ideeën?
Thanks!
JE LEEST
Black Angelic Love
FantasyAls 2 mensen elkaar ontmoeten voelen ze het. De mate band. Als ze elkaar aankijken voelen ze het vuur door hun lichaam heen stromen. Maar hij is een engel. En zij is niet wat hij denkt dat ze is.