10♥

2.3K 332 26
                                    

MY

DAY 1

Hari ni hari pertama aku menjalankan misi.

"Good luck,Yerin-ah." kata Yoongi sambil menggosok lembut kepala aku.

Aku turun dari kereta.

Langkah aku percepatkan. Aku terus mencari locker Jimin.

Nak test tengoklah kalau ada orang minat dia,apa reaksi dia.

Ha,jumpa!

Mata aku melihat sekeliling,tiada orang.Harap takde orang nampak.

Aku ada skill sendiri macam mana nak buka locker yang berkunci.

Yes or yes! Dapat pun buka.

Aku letak sekotak coklat bersama sticky note di atasnya.

Hai crush,

Let's play game.

                             -ur secret admire-   

Segera pintu locker nya aku tutup.

Fuh,takde orang nampak.

Aku mempercepatkan langkah untuk masuk ke kelas.Takut lambat pulak.

Yeah,masa-masa macam ni dekat kawasan locker memang jarang ada orang,semua pergi kafe untuk sarapan,minum-minum,melepak dan sebagainya.

--

Kelas habis awal hari ni. Aku segera menuju ke locker aku. Kaki ku berjalan pantas.

Langkah aku terhenti ketika melihat Jimin memegang kotak yang mempunyai sticky note berwarna merah jambu.

Itu kotak aku tadi.

Aku perhatikan gerak geri si Jimin di sebalik dinding pemisah antara dua kawasan.

Matanya tertumpu lama pada sticky note itu. Lama ditenungnya sampai nak berlubang dah kertas tu. Okay tipu je.

Muka Jimin langsung tidak menunjukkan reaksi gembira mahupun teruja.

Muka dingin saja yang mencorakkan wajahnya yang tampan itu.

Eh eh.

"Eh,Jimin nak pergi mana dengan kotak tu?" mata aku masih setia memerhatikan setiap tingkah laku dan langkah si Jimin.

Kotak aku dicampak kasar di dalam tong sampah.Senyuman sinis diukir pada bibir merahnya.

Pergh! Kejamnya kau wahai Park Jimin.

Sabar,sabar. Ada banyak lagi cara lain Yerin.Kau sabar kejap.

"Wow!Tak berjaya pula plan ni.Tak apa Park Jimin. Kau tunggu. Kita main game ya. Kalau kau boleh,aku pun boleh." aku beredar dari situ.

Langkah aku dipercepatkan ke arah kereta BMW sport berwarna biru milik Yoongi.

Aku segera melabuhkan punggungku di tempat duduk sebelah pemandu.Yoongi memberikan aku senyuman.

Ha nak tanya lah tu macam mana first day mission.

"Yoongi,jawapan aku,gagal." aku menghantar pandangan mata aku ke luar tingkap.

"Kau rileks okay Yerin?Slow-slow.Aku tahu kau boleh." Yoongi mengusap lembut kepala aku. Dia meneruskan pemanduan.

--

Penyayang nyaa Yoongi aduhai.

agaknya Jimin betul² buang ke kotak tu?

tbc

vomment!❤

#SilentReadersNotAllow!

[su]ᴍɪsɪ ᴍᴇᴍɪᴋᴀᴛ sɪ ᴘᴇᴍʙᴜʟɪ [ᴘᴊᴍ]Where stories live. Discover now